וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצת נתניהו הודתה: העברתי מסרים מטעמו ל"ישראל היום" סביב החוק

23.2.2017 / 16:45

טיוטת כתב האישום נגד פרח לרנר, ששימשה יועצת בכירה לראש הממשלה, חושפת פרטים חדשים לגבי ההתנהלות בלשכה סביב חוק "ישראל היום" והקשר לתיק 2000. לרנר, שעבדה תחת ארי הרו, שנחקר כחשוד בתיק, הודתה כי העבירה מידע לבעלה, שהיה איש היח"צ של העיתון, אך לא נחקרה בנושא

צילום: רוני כנפו, עריכה:

טיוטת כתב האישום נגד פרח לרנר, ששימשה יועצת בכירה בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, חושפת פרטים חדשים לגבי ההתנהלות בלשכה סביב חוק "ישראל היום", הנחקרת בתיק 2000. מוקדם יותר היום (חמישי) הודיעה פרקליטות המדינה על סגירת התיק הפלילי נגד לרנר בהסדר מותנה שכלל דין משמעתי. לפי ההסדר, היא תורחק משירות המדינה לחמש שנים ותשלם קנס.

לפי טיוטת כתב האישום נגד לרנר, היא עסקה מתוקף תפקידה בהצעת חוק "ישראל היום". לרנר הייתה האחראית על גיבוש רוב בכנסת לסיכול הצעת החוק. אלא שכאן לא נגמר תפקידה. לרנר הודתה שהעבירה באמצעות בעלה, אבי לרנר, ששימש אז איש יחסי הציבור של "ישראל היום" וייצג גם את בעלי העיתון שלדון אדלסון, מסרים מלשכת ראש הממשלה לעיתון.

עוד בוואלה! NEWS:
ברקע העתירה לבג"ץ: הנגבי ימונה לממלא מקום שר התקשורת לשלושה חודשים
המדינה לבג"ץ: "יחסי רה"מ ומנדלבליט אינם על בסיס קרבה אישית"
נתניהו בתגובה לבג"ץ נגדו: "עיתונאים ופוליטיקאים מנסים להפיל אותי"

פרח לרנר, עובדת בכירה במשרד ראש הממשלה. מיכל פתאל, הארץ
תורחק משירות המדינה לחמש שנים. לרנר/הארץ, מיכל פתאל

כמו כן, היא הודתה כי העבירה לבעלה מיילים הכוללים מידע שהגיע אליה במסגרת תפקידה ועשוי היה לסייע לו בעבודתו מול "ישראל היום" באופן יומיומי. ביומיים שלפני ההצבעה על החוק בכנסת, שלחה לרנר לבעלה מיילים שאליהם צירפה קובץ המפרט את עמדת חברי הכנסת בקשר עם חוק "ישראל היום".

טיוטת כתב האישום חושפת עוד כי לרנר שימשה כזרועו הארוכה של נתניהו בקשר עם "ישראל היום". עוד נטען כי בתקופה זו הייתה כפופה לארי הרו, שברשותו נמצאו ההקלטות שתיעדו את מפגשיו של נתניהו עם מוזס.

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
בנימין נתניהו נואם בטקס במרכז הבינתחומי בהרצליה 26 אוקטובר 2016. אילן אסייג, מערכת וואלה! NEWS
נתנינו לצד מו"ל "ישראל היום", שלדון אדלסון/מערכת וואלה! NEWS, אילן אסייג

חקירת תיק 2000 עוסקת בשיחות שניהל נתניהו עם מו"ל ידיעות אחרונות, ארנון (נוני) מוזס, שבהן עלה החשד כי האחרון הציע סיקור אוהד בעיתונו בתמורה לכך שהראשון יפעל לקידום "חוק ישראל היום", הנועד לאסור על חלוקתו בחינם.

עד כה טוענת המשטרה בחקירת תיק 2000 כי לא נמצא הוכחה לניסיון מצד נתניהו ואנשיו להשפיע על החקיקה, אולם הודאותיה של לרנר בדברים מאירים באור אחר את הקשר בין נתניהו ל"ישראל היום". למרות כל זאת, ועל אף שהודתה כי ראש הממשלה היה מעורב בטיפול בחוק "ישראל היום", לרנר טרם נקראה לחקירה על הודאותיה. הדבר מפתיע בעיקר כי במסגרת תיק 2000 נחקרו מעורבים משמעותיים פחות ממנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully