וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשבר המחסום האחרון: קצינות בצבא טורקיה יורשה ללבוש רעלה

משרד ההגנה הודיע כי תבוטל ההגבלה על המוסד שהיה עד לא מכבר מעוז החילוניות. זה הצעד האחרון של משטר ארדואן לשחיקת אופייה של הרפובליקה, שאסרה בעבר באופן כמעט גורף על לבישת סממנים דתיים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

טורקיה ביטלה את האיסור ההיסטורי שמנע מקצינות בצבא ללבוש כיסוי ראש, שהיה המוסד האחרון שמנע מנשים לחבוש את הסממן הדתי במדינה שהוקמה על יסודות החילוניות. סוכנות הידיעות אנאדולו דיווחה היום (רביעי) כי צעד שעליו הורה משרד ההגנה יהיה תקף לקצינות המוצבות במפקדות ובזרועות המטה הכללי.

בהתאם להחלטה, נשים יוכלו ללבוש כיסוי ראש מתחת לכובע או לכומתה שלהן כל עוד היא תהיה באותו צבע של מדיהן ולא תכסה את פניהן. הרפורמה תהיה תקפה גם לצוערות, אולם לא ברור אם גם לנשים שיהיו בתפקידים קרביים.

זה הצעד האחרון של מפלגת "הצדק והפיתוח" השלטת, שהוקמה על ידי הנשיא רג'פ טיפי ארדואן, לשחיקת אופייה החילוני של טורקיה. ב-2010 הוסרה ההגבלה על לבישת חיג'אב בקמפוסים באוניברסיטאות. ב-2013 התאפשר לתלמידות במוסדות המדינה ולחברות פרלמנט ללבוש כיסוי ראש ושנה לאחר מכן הרפורמה התרחבה גם לתיכונים.

כוחו של הצבא נחלש בשנים האחרונות, ומאז ניסיון ההפיכה הכושל ביולי משטרו של ארדואן טיהר רבים משורותיו. חודש לאחר מכן, בוטל גם האיסור שהוטל על שוטרות. הממשלה באנקרה אומרת להגנתה כי ההגבלות היו מפלות, ומביאה כדוגמה מדינות במערב שלאחרונה החליטו לאפשר לנשים מוסלמיות לשרת עם כיסוי ראש.

לקריאה נוספת בנושא
עוד מחסום חילוני הוסר: שוטרות בטורקיה יורשו ללבוש חיג'אב
נשיא טורקיה: לבטל האיסור על חבישת רעלה

חיילות בצבא טורקיה מאזינות לנאום של ארדואן באפגניסטן, 2012. AP
יוכלו להתעטף. חיילות בצבא טורקיה מאזינות לנאום ארדואן באפגניסטן, 2012/AP
  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully