וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: כמאה קברים יהודיים הושחתו בבית עלמין במיזורי

המצבות בבית העלמין "חסד של אמת" ניזוקו או הותקו ממקומן, אולם טרם נקבע אם מדובר בפשע שנאה. "קבורים פה ניצולי שואה שלא אמורים לסבול יותר". הבית הלבן התייחס לראשונה לעלייה באנטישמיות: "לשנאה אין מקום במדינתנו"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

עשרות מצבות בבית קברות יהודי סמוך לעיר סנט לואיס שבמיזורי, ארצות הברית, ניזוקו או הותקו ממקומן – כך דווח הלילה (שלישי) ברשת "פוקס" ובכלי תקשורת מקומיים. המשטרה המקומית פתחה בחקירת האירוע, ומנסה לברר מי פגע בקברים בבית העלמין "חסד של אמת".

המשטרה לא הצהירה אם היא חוקרת את השחתת המצבות כפשע שנאה או פעולה אנטישמית. עם זאת, דווח כי החוקרים, שבוחנים את מצלמות האבטחה באזור, מאמינים שארגון כלשהו עומד מאחורי המעשה, וכי לא מדובר בפעילות של אדם אחד. החקירה בנושא נערכת ברקע עלייה שנרשמה במקרי אנטישמיות ברחבי ארצות הברית בשבועות האחרונים, במקביל לעשרות התרעות על פצצות במרכזי קהילה יהודיים במדינה.

הקברים שהושחתו היו בחלקה ישנה של בית הקברות, רובם נחפרו לפני 1960. עם התפשטות הידיעה על המעשה, רבים הגיעו למקום כדי לבדוק אם מצבות יקיריהם נפגעו. "אלו הם ניצולי שואה, שלא אמורים לסבול יותר", אמרה רובין ריקרמן, שקרוביה משפחתה קבורים במקום, לרשת KPLR המקומית.

גולדה בורק אמרה כי "אני לא יכולה להאמין שמישהו יעשה זאת, זה פשוט רע". לדבריה, "זה אף פעם לא בסדר לחלל את המתים". לפי מנהלת בית הקברות, אניטה פיינגבאום, מתכנן מבצע ניקיון. היא סיפרה כי גם הקהילה המוסלמית במקום הציעה את עזרתה. כנסיית "אול ניישנז" החלה באיסוף תרומות למען שיקום המצבות.

עוד בוואלה! NEWS:
אלפים מוחים נגד טראמפ ברחבי ארה"ב: "לא הנשיא שלי"
אחרי התפטרות פלין: טראמפ בחר ביועץ לביטחון לאומי חדש
מכבים את האש של טראמפ: בכירי הממשל ביקרו את בעלות הברית המודאגות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממצלמות האבטחה ניתן לראות נזק כבד למצבות/מערכת וואלה!, צילום מסך

לראשונה מאז גל האיומים כלפי קהילות יהודיות אמריקניות בשבועות האחרונים, התייחס הלילה הבית הלבן באופן רשמי לנושא, לבקשת כתב רשת NBC. "לשנאה ולאלימות המונעת בידי שנאה מכל סוג אין מקום במדינה שהוקמה על ההבטחה לחופש אינדיבידואלי", נמסר בהצהרת הבית הלבן. "הנשיא הבהיר באופן חד משמעי שהפעולות הללו בלתי מקובלות". על הבית הלבן ועל טראמפ נמתחה ביקורת בנושא, בין היתר בשל ההודעה שפורסמה לציון יום השואה הבינלאומי, שבה לא הוזכרו היהודים.

גם בתו היהודייה טראמפ, איוונקה, התייחסה הלילה לנושא. בחשבון הטוויטר שלה צייצה טראמפ כי "אמריקה היא אומה שנבנתה על עקרון הסובלנות כלפי כל הדתות. עלינו להגן על כל בתי הפולחן ומרכזי הדת שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
11 מרכזים יהודיים דיווחו כי קיבלו התרעות על פצצות. בית העלמין שהושחת/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארגון השירותים החברתיים היהודי JCC דיווח הלילה כי 11 מרכזי קהילה יהודיים במדינה, ובהם בשיקגו, באפלו, יוסטון וטמפה, קיבלו איומים לפצצות במקום. מהארגון נמסר כי האיומים "הוגדרו כמתיחות", אך הודגש כי "מרכזינו מוטמעים בקהילות ברחבי המדינה, איומים שמטרתם להפריע לחיי האנשים או לתפקידם המהותי של המרכזים היהודיים בקהילה לא יפחידו אותנו. אנו נמצאים בתקשורת מתמדת עם ה-FBI שחוקר את האיומים הללו".

על פי נתוני ה-JCC, מתחילת השנה נרשמו 69 תקריות ב-54 מרכזי קהילה וב-27 מדינות בארצות הברית, וכן במחוז אחד בקנדה. עם זאת, כל איומי הפצצות שהופנו כלפי המרכזים התבררו כשקריים. בשבוע שעבר, כשניסה עיתונאי יהודי חרדי לשאול את טראמפ על העלייה באנטישמיות, נענה בכעס על ידי הנשיא שסיפק דוגמה נוספת למערכת היחסים הרעועה בינו לבין התקשורת.

טראמפ קטע את הכתב ג'ייק טורקס באמצע דבריו והורה לו בכעס לשבת. לאחר מכן הצהיר: "אני האדם הכי פחות אנטישמי והכי פחות גזען שתכיר בחייך". לדבריו, הכתב "אמר שהוא עומד לשאול שאלה פשוטה אבל הוא שיקר, זה לא הוגן". כשטורקס ניסה להשיב לו, הושתק על ידי הנשיא: "שקט, שקט, שקט. אמרת שתשאל שאלה פשוטה. אני שונא את ההאשמות האלו ואני שונא את השאלה".

(עדכון ראשון: 5:00)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
69 תקריות אנטישמיות נרשמו במרכזי קהילה בארה"ב מתחילת השנה. בית הקברות היהודי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully