וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושף פרשת הרב ברלנד נתבע בידי ארבעה מחברי קהילת "שובו בנים"

20.2.2017 / 13:46

איתי נחמן שלום הותקף בידי שלושה מתלמידיו של ברלנד בירושלים זמן מה בטרם נחשפה הפרשה. בתגובה הוא ואחיו הגיעו לבית קרוביו של אחד התוקפים וירו אל עבר הדלת. עתה תובעים אותו דיירי הבית. "ראוי שהקהילה תעשה חשבון נפש"

כבאטת והצלה מחוז ירושלים

(קטטה המונית בין חסידיו של ברלנד ומתנגדיו במאה שערים, בחודש שעבר)

ארבעה מאנשי קהילת "שובו בנים" בחסידות ברסלב הגישו לאחרונה תביעות נזיקין בבית משפט השלום בירושלים נגד איתי נחמן שלום, תלמידו לשעבר של מנהיג הקהילה, הרב אליעזר ברלנד. שלום חשף את הפרשה שבגינה נושא הרב ברלנד עונש מאסר על עבירות מין בנשות קהילתו. אולם, התביעות נגדו, בסך יותר מ-700 אלף שקלים, הוגשו בגין נזקים נפשיים שנגרמו לכאורה כתוצאה מתקרית ירי שבה היה מעורב במסגרת הסכסוך בקהילה.

במהלך שנת 2013, חודשים ספורים לאחר שהפיץ שלום את המידע שהגיע אליו על כך שהרב פגע בנשים בתוך הקהילה, ומעט לפני שנחשפה הפרשה באופן פומבי, הוא נפל קורבן לתקיפה מצד שלושה מאנשיו של ברלנד. אלה הגיעו אל ה"שול" (בית המדרש המרכזי של החסידות, י"א) ברחוב סלנט בירושלים וחיכו ששלום יסיים את התפילה. שניים מהם, אהרן יעקב ריכטר ודוד אברהם שם טוב הואשמו כי השכיבו את שלום על הרצפה, הכו אותו והסתלקו.

עוד בוואלה! NEWS:
חבריו של אזריה נערכים לגזר הדין: "אם יפסקו מאסר יהיה בלגן גדול"
דאעש: חמישה נהרגו בתקיפת מל"ט ישראלי ברפיח
תיעוד: כך חוסל אחיו של מנהיג קוריאה הצפונית במלזיה

הרב אליעזר ברלנד, דיון בערעור בנוגע להמשך מעצרו. בית המשפט המחוזי ירושלים. 1 באוגוסט 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
בקהילה מתארים את התקרית בחלחלה. ברלנד/תצפית TPS, הלל מאיר

שלום הפצוע הזעיק למקום את שני אחיו, נתי ורחמים, המתגוררים מחוץ לעיר. השניים הגיעו לפנות בוקר עם תגבורת נוספת. משלא מצאו את התוקפים, ניגשו לבית סמוך לבית המדרש ברחוב אדמון, שם גרו בני משפחתו של ריכטר, ובעטו בזעם בדלת לאחר שהאמינו כי הוא נמצא במקום. אחרי שעה חזרו שלושת האחים עם אקדח 9 מ"מ והפעם ירו בדלת שלוש יריות. בקהילה מתארים עד היום בחלחלה את הרעש, את הדי היריות וניידות המשטרה ומספרים שבתוך הבית ישנו בני משפחה שהתעוררו בבהלה. לימים נעצר שלום, הואשם, הודה ואף הורשע בעבירות שיוחסו לו במסגרת הסדר טיעון שנחתם עמו.

בכתבי התביעה האזרחית שהוגשו עתה נגד שלום באמצעות עו"ד משה בר אשר, נטען כי "ככל שיש ביכולתו של ממון לפצות בעבור נזק לא ממוני יטען התובע כי הוא זכאי לפיצוי הולם עבור כאביו וסבלותיו אשר הינם תוצאת התקיפה האכזרית והזדונית שבוצעה עם אירוע הירי. התובע יטען כי נוכח ההלם ונוכח הפגיעה, וסכנת החיים בה היה שרוי לרבות הטראומה הנפשית בגין תקיפה וחבלה בנסיבות מחמירות שנגרמו עקב אירוע הירי, מזכים אותו בנוסף לכל פיצוי אחר בפיצוי בגין כאב וסבל ועוגמת נפש". עוד נטען כי "לאחר אירוע הירי וכתוצאה ישירה ממנו, התובע לא היה מסוגל לעבוד ו/או להמשיך לעבוד באופן תקין ורציף, ועקב כך נגרמו לו הפסדי שכר".

מאיתי נחמן שלום נמסר: "מדובר במסע נקמה של אנשי 'שובו בנים' נגדי ונגד בני משפחתי, רק בגלל שחשפתי את הפרשה נגד אליעזר ברלנד. ראוי שהקהילה תעשה חשבון נפש על כך שהמנהיג שלה יושב בכלא ומרצה עונש מאסר על עבירות מין בנשים מאשר תשלח עורכי דין כדי לתבוע אנשים בניסיון להלך עליהם אימים כדי שלא יחשפו דברים נוספים שיש להם נגד ברלנד וקהילתו".

אחת המתלוננות נגד ברלנד הגישה תביעה אזרחית

בשבוע שעבר פורסם לראשונה בוואלה! NEWS כי אחת המתלוננות נגד הרב ברלנד הגישה תביעה אזרחית נגדו, המבוססת על המעשים שבהם הורשע. המתלוננת, שברלנד ביצע בה מעשים מגונים ללא הסכמתה, תובעת מהרב פיצויים בגין הנזקים הפיזיים והנפשיים שנגרמו לה. לטענתה, סבלה בעקבות המקרה ממצוקה נפשית חריפה שבגללה היא מתקשה לשמור על עבודה מסודרת וליצור קשרים חברתיים.

בכתב התביעה, שהוגש על ידי עו"ד יונית נחום המייצגת את המתלוננת, נטען כי הרב ברלנד גרם למתלוננת "סבל בלתי יתואר". עוד נכתב כי "חייה של התובעת השתנו מאז המעשה ללא היכר". בין היתר, פורט כי היא סבלה ממחשבות אובדניות, התפרצויות זעם והתקפי חרדה. עוד נטען כי המתלוננת חוששת שאנשי קהילת "שובו בנים" התומכים ברב יפגעו בה.

קטטה פרצה בין מתנגדי הרב ברלנד לתומכיו במאה שערים בעקבותיה אופנוע ורכב הוצתו ונשרפו, 24 בינואר 2017. ספק 500
רכב עולה באש בשכונת מאה שערים בירושלים לאחר קטטה בין תומכיו של ברלנד למתנגדיו, בחודש שעבר/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully