וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית היהודי לנתניהו: קיים את הבטחתך להקים יישוב חלופי למפוני עמונה

בנט ושקד התייחסו לפרסום כי ראש הממשלה בוחן מחדש מול ממשל טראמפ את האפשרות להקים התנחלות למפוני המאחז. "נתניהו חתם על הסכם להקים יישוב חדש, אני בטוח שיעמוד בהתחייבות שלו", צייץ שר החינוך, ומיד אחריו כתבה שקד: "לא נפר את הבטחתנו"

צילום: מטה המאבק עמונה, עריכה: יוסי אלטר

שר החינוך נפתלי בנט התייחס היום (שישי) לפרסום כי ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן מחדש את האפשרות להקים התנחלות חדשה למפוני מאחז עמונה. "התחייבות צריך לקיים. ראש הממשלה חתם על הסכם להקים יישוב חדש לתושבי עמונה. אני בטוח שהוא יעמוד בהתחייבות זו", צייץ בנט בחשבון הטוויטר שלו.

גם שרת המשפטים איילת שקד התייחסה לנושא בחשבון הטוויטר שלה, וכתבה: "הממשלה מחויבת להסכם שנחתם מול תושבי עמונה ואין לנו שום כוונה להפר אותו. יוקם ישוב חדש לתושבי עמונה כפי שהתחייבנו".

אמש פורסם בחדשות ערוץ 2 כי נתניהו בוחן מחדש את ההבטחה להקים לתושבי עמונה התנחלות חדשה. גורם ישראלי אישר כי בניית ההתנחלות החדשה נבחנת בדיונים בין ישראל וארצות הברית, מעט לאחר שהנשיא החדש דונלד טראמפ ביקש מראש הממשלה לרסן את הבנייה ביהודה ושומרון.

עוד בנושא:
המודיעין באמת סיפק תמונה מלאה? השאלות הקשות למשטרה אחרי פינוי עמונה
"איך אפשר לארוז את הבית שבנית?": המפונים חזרו לעמונה בדמעות
מפוני עמונה מחכים לנתניהו בעפרה: "לא נסכים לעבור ליישוב זמני"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בטוח שנתניהו יעמוד בהתחייבות". בנט ושקד/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפוני המאחז, שפונה לפני שלושה שבועות, מסרבים בימים אלו לעזוב את המדרשה בהתנחלות הסמוכה עפרה לטובת מגורים זמניים. רבים מהם חוששים כי הממשלה תשכח מהם אם יסכימו לפתרון זמני, וממשיכים לדרוש מנתניהו ומהממשלה כולה לעמוד בהתחייבות להעבירם ליישוב חדש כמקשה אחת.

שבוע לאחר פינוי עמונה, התושבים המפונים ערכו הצבעה והחליטו לדרוש להקים את המאחז מחדש על אדמות מדינה בגוש שילה. בהודעה שפרסם מטה המאבק למען עמונה לאחר ההצבעה נכתב כי "על פי התחייבות הדרג המדיני בהסכם עם תושבי עמונה, אמור ישוב הקבע לקום בחודשיים הקרובים תוך מתן צו אלוף להקמת אתר מגורים זמני בישוב הקבע עליו יוחלט".

בהמשך נמסר כי "שבענו אכזבות ושבענו הבטחות. אין לנו עניין בדיבורים אלא במעשים. אחרי המכה הכואבת שספגנו, ואחרי העוול שנעשה בהחרבת היישוב שלנו, התיקון המתבקש הוא הקמת יישוב חדש ושיקום הקהילה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עימותים עם שוטרים במהלך פינוי המאחז עמונה. פברואר 2017. ראובן קסטרו
עימותים במהלך פינוי עמונה, לפני שלושה שבועות/ראובן קסטרו

יממה לאחר פינוי עמונה, הודיע נתניהו על הקמת צוות שיקדם הקמת ישוב חדש, כפי שהבטיח למתיישבים חודש וחצי לפני הפינוי. לפי הודעתו, "הצוות יכלול את נציגי המתיישבים, עוזר שר הביטחון להתיישבות וראש הסגל של ראש הממשלה".

עוד הוא הוסיף כי הצוות יחל לעבוד בטווח הזמן המיידי על מנת לאתר מיקום, ולהקים את היישוב. מדובר בהתחייבות שנתניהו נתן לתושבי עמונה במהלך המגעים על מתווה נכסי נפקדים בחודש דצמבר, לפיה במידה והמתווה לא יצלח הוא יקים להם יישוב חדש, ככל הנראה באזור מטה בנימין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 12 בפברואר 2017. רויטרס
הבטיח יישוב חדש במהלך המגעים עם תושבי עמונה בדצמבר. נתניהו/רויטרס

מוקדם יותר החודש אישרה מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי את קידומן של 14 תכניות הכוללות בניית כ-1,200 יחידות דיור ברחבי יהודה ושומרון. בין היתר אושרה הקמת שכונה חדשה בהתנחלות שבות רחל שבגוש שילה, ובה 98 יחידות דיור, שהייתה אף היא אחת החלופות שהמדינה התכוונה להציע למפוני עמונה.

ואולם, אישור הקמת השכונה החדשה מותנה בתיקון תחום השיפוט של ההתנחלות שילה הסמוכה. לאחר שיבוצע התיקון צפויות להתחיל העבודות להקמת השכונה החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully