וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "חשוב שלא נחוקק חוקים במקומות שבהם לא החלנו ריבונות"

13.2.2017 / 11:19

נשיא המדינה יצא נגד חוק ההסדרה, המכשיר בדיעבד בתים בהתנחלויות שנבנו על קרקע פלסטינית פרטית. "נושא הפקעת הקרקעות חייב להיות חוק מטעם ריבון, שיחול באופן שווה על כל התושבים. עלינו להבין שהחוק הבינלאומי חל גם עלינו", אמר

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

נשיא המדינה ראובן ריבלין יצא היום (שני) נגד חוק ההסדרה, ואמר כי "חשוב שלא נחוקק חוקים במקומות שבהם לא החלטנו לממש את ריבונותנו". בדברים שנשא בכנס ירושלים ה-14 של קבוצת "בשבע", אמר כי "נושא הפקעת הקרקעות חייב להיות חוק מטעם ריבון, שיחול בשווה על התושבים כולם, ולא חוק אקסטריטוריאלי שמופעל על פי הצורך".

בפני חברי קבוצת התקשורת "בשבע", המזוהה עם המגזר הדתי-לאומי, אמר ריבלין כי "לאורך השנים מדינת ישראל ידעה לנקוט בשום שכל ודעת ובאחריות, ולהחיל את ריבונותה. בכל מקום שבו הוחלה הריבונות הרי שהיא חלה במידה שווה על כל תושבי אותו מקום, הישראלים ואלה שלא היו ישראלים". לדבריו, "בכל מה שקשור לדילמה ולקונפליקט שלנו כמדינה יהודית ודמוקרטית, לא נוכל להחיל על שטח, חוק שמשנה כללים מבלי שנחליט קודם כל שהשטח הזה הוא בריבונותנו".

עוד בוואלה! NEWS:
"חוק שליסל": הצעה לפיקוח על אסירים משוחררים שהורשעו בעבר ברצח
במרכז פגישת נתניהו-טראמפ: סנקציות על איראן ומאבק בחיזבאללה
סערת השתתפות השרים בהלוויות חללים: מזכיר הממשלה ישלח נציגים

נשיא המדינה ראובן ריבלין, כנס ירושלים ב-14. 13 בפברואר 2017. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין בכנס "בשבע", היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

בדבריו הבהיר ריבלין כי טרם חקיקת חוקים כמו חוק ההסדרה, שנועד להכשיר בדיעבד מאות בתים בהתנחלויות הבנויים על קרקע פלסטינית פרטית, יש להכריז על ריבונות באזור. "כל שאלת ההתיישבות בארץ ישראל היא שאלה שהיום מחייבת תשומת לב. אין אפשרות היום שנתעלם מהשאלה האם מבקשת ישראל לספח את שטחי יהודה ושומרון", אמר. "אנו נצבים לפני הרגע שבו צריך להבין שהחוק הבינלאומי חל גם עלינו, וכתוצאה מכך אנחנו צריכים להכריע לגבי החלת החוק הישראלי".

"אני שמאמין שציון כולה שלנו סבור שהריבונות של מדינת ישראל צריכה להיות בכל אתר ואתר על כל המשתמע מכך. וריבונות החלה על השטח מעניקה אזרחות לכל היושב בשטח. אין הנחות. אין דין אחד לישראלי ודין אחד ללא ישראלי", הוסיף הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully