וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לעולמו אביו של תושב אום אל-חיראן שנורה למוות בפינוי: "מת מצער"

9.2.2017 / 14:45

מוסא אבו אל-קיעאן מת מסיבוך של מחלה במעי בגיל 98 אך נכדו טען כי מאז שבנו, יעקוב, נהרג החמיר מצבו. "הפצע מדמם והמשטרה לא יורדת מאתנו", סיפר. לדבריו הסב קיבל לאחרונה צו הריסה לביתו

צילום: בני בן סימון, עריכה: ניר חן

(מתוך משדר אולפן וואלה! NEWS לאחר העימותים באום אל-חיראן, בחודש שעבר)

אביו של יעקוב אבו אל-קיעאן, שנהרג מירי שוטרים במהלך הריסת מבנים לא חוקיים ביישוב הבדואי אום אל-חיראן בנגב בחודש שעבר מת הבוקר (חמישי) בבית החולים סורוקה בבאר שבע. האב, חאג' מוסא אבו אל-קיעאן בן 98, מת בשל סיבוך של מחלה במערכת העיכול.

נכדו, ראאד, סיפר כי אבו אל-קיעאן לא יכול היה להמשיך לשאת את הכאב על מות בנו ומצבו החמיר מאז התקרית. "המשטרה לא עזבה אותנו בשקט, בגלל הצער והכאב בשבועות האחרונים הוא נפטר", סיפר.

לדבריו, המדינה לא פעלה להרגעת הרוחות ביישוב ופעלה בכוחניות. "זה מה ששבר את סבא שלי, מאז שהוא הבין שהבית שלו הולך להיהרס, הוא קרס", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
"לתעד את המשטרה, להימנע מהצתות": המדריך למפגין החרדי
דאעש קיבל אחריות לירי לאילת: "המלחמה תגרום לרע ליהודים"
מבוכה לפרקליטות: בוטל החמור מבין שני אישומי האונס נגד קסטיאל

הלווית מוסא אבו אל-קיאען, אביו של יעקוב אבו אל-קיאען שדרס את השוטר באום אל חיראן. 9 בפברואר 2017. חוסיין אלעוברה אתר panet, מערכת וואלה! NEWS
"פחדנו שיהיה עוד אסון". הלוויתו של מוסא אבו אל-קיעאן, היום/מערכת וואלה! NEWS, חוסיין אלעוברה אתר panet

לדברי תושבי הכפר הם פינו אמש את הקרוואנים שנתרמו להם בשבועות האחרונים עקב חשש מפינוי והריסות נוספים. אבו אל-קיעאן סיפר עוד כי סבו קיבל צו הריסה לביתו. "זה נורא ואיום, אתמול פינינו את הקרוואנים שהביאו לשם (לאום אל-חיראן, י"י), מהפחד", הוסיף. "פחדנו שיהיה עוד אסון. סבא שלי היה בן 98, מאז האירוע שבו נהרג יעקוב מצבו החמיר. הפצע מדמם והמשטרה לא יורדת מאתנו".

יעקוב אבו אל-קיעאן, נהרג במהלך העימותים בכפר אום אל-חיראן בנגב. באדיבות המשפחה
במשטרה טענו כי התכוון לבצע פיגוע דריסה. יעקוב אבו אל-קיעאן/באדיבות המשפחה

ב-18 בינואר הגיעו כוחות משטרה גדולים לפנות בוקר אל אום אל-חיראן במטרה לפנות תושבים ממבנים בלתי חוקיים שלהם הוצאו צווי הריסה. במקום התפתחו עימותים בין תושבים למשטרה, במהלכם החל אבו אל-קיעאן לנסוע ברכבו ועורר את חשד השוטרים שירו לעברו, ובהמשך פגע עם הרכב בשוטר רב-סמל מתקדם ארז לוי ודרס אותו למוות.

במשטרה טענו תחילה כי אבו אל-קיעאן ניסה לבצע פיגוע דריסה ולכן נפתחה לעבר רכבו אש, ממנה נהרג. לעומת זאת התושבים במקום דחו את גרסת המשטרה וטענו כי דריסתו של לוי למוות לא הייתה מכוונת. "יעקוב נבהל ולחץ על הגז. הוא נסע טיפה קדימה ונתנו לו צרור כדורים", סיפר למחרת התקרית אחד התושבים, עטווה.

הכפר הבדואי אום אל-חיראן. ינואר 2017. בני בן סימון
התושבים דחו את טענות המשטרה על פיגוע דריסה. הריסות מבנים באום אל-חיראן, לאחר הפינוי/בני בן סימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully