וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: במשטרה מקדמים החרמת טלפון נייד לנהגים שידברו בנהיגה

9.2.2017 / 11:36

לוואלה! NEWS נודע כי בארגון פועלים להחמיר את האכיפה נגד עברייני תנועה, בדגש על נהגי משאיות ואוטובוסים, לאור עלייה חדה בתאונות שנגרמות מהיסח דעת של הנהג. "חייבים להגביר הרתעה - בעיקר אצל אלה שמסיעים עשרות אנשים"

צילום: סרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

(תיעוד: שוחח בנייד בזמן שנהג בניידת של משרד התחבורה)

פרסום ראשון: במשטרה בוחנים אפשרות להחמרת האכיפה נגד נהגים שמשתמשים בטלפון הנייד במהלך הנהיגה, ואחת מהן היא החרמת הטלפונים. בשנים האחרונות נרשמה עלייה חדה במספר תאונות הדרכים שנגרמו כתוצאה מהיסח הדעת של נהגים, בחלק ניכר מהמקרים בשל שימוש בטלפון.

הבעיה חמורה במיוחד בקרב נהגים מקצועיים, נהגי משאיות ונהגי אוטובוסים, שמעורבותם בתאונות דרכים עלתה באופן משמעותי בשנים האחרונות. תוצאות התאונות שבהן מעורבים אוטובוסים ומשאיות היו קשות יותר מתאונות במעורבות של כלי רכב פרטיים ובמקרים רבים הן היו קטלניות.

עוד בוואלה! NEWS:
חשד: מורה בן 27 מצפת חשוד בביצוע עבירות מין בתלמידי כיתה א'
האתגר החדש של צה"ל: תגובה בעזה פותחת חזית נוספת בסיני
שובר את הקרח: טראמפ שלח לנשיא סין מכתב ל"הידוק היחסים"

תאונת דרכים במנהרות הכרמל, חיפה. אפריל 2016. כיבוי והצלה חוף, אתר רשמי
נהגים תועדו מדברים בטלפון בזמן שהם מסיעים עשרות נוסעים/אתר רשמי, כיבוי והצלה חוף

אגף התנועה בפיקודו של ניצב דורון ידיד, הכין תכנית מקיפה של פעולות אכיפה נגד נהגי משאיות ונהגי אוטובוסים בהוראת המפכ"ל רב-ניצב רוני אלשיך. במסגרת התכנית, עלו בלשי ימ"ר תנועה כנוסעים סמויים לאוטובוסים ותיעדו את הנהגים בזמן הנסיעה. במקרים רבים תועדו הנהגים מדברים בטלפון בזמן שהם מסיעים עשרות נוסעים, ובחלקם תועדו נהגים שצפו בסרטונים ובמהדורות חדשות במהלך הנהיגה. גורם במשטרה אמר: "אנחנו מבינים שאנחנו חייבים להגביר את ההרתעה בעבירות הללו, במיוחד מול נהגים מקצועיים כמו נהגי אוטובוס".

המודל שנבחן דומה למודל של החרמה והשבתת כלי רכב של נהגים שעברו עבירות תנועה חמורות כמו נהיגה בשכרות או בפסילה. במשטרה בודקים מתווה משפטי שיאפשר צעד שכזה, וגורם במשטרה העריך כי החרמת הטלפונים תתבצע בעת עבירה חמורה במיוחד מול נהגים מקצועיים כמו נהגי אוטובוס ומשאיות.

ממשטרת ישראל נמסר: "אגף התנועה רואה בחומרה רבה את השימוש בטלפונים ניידים בזמן נהיגה. השימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה על ידי נהגי אוטובוסים המסיעים עשרות נוסעים ונהגי משאיות מגביר משמעותית את הסיכון בפגיעה בחיי אדם וברכוש. מעורבות של כלי רכב כבדים בזמן תאונה בעקבות היסח דעת עלול להיות קטלני. המשטרה תעשה שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותה במטרה לשמור על חיי ציבור הנהגים בכבישים. בתוך כך המשטרה מפעילה כוחות גלויים וסמויים במגוון שיטות על מנת למצות את הדין עם עברייני התנועה".

התנגשות בין רכב פרטי למשאית בכביש 6 לכיוון צפון, סמוך למחלף חורשים שליד כפר סבא, נובמבר 2016. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
תאונות במעורבות אוטובוסים ומשאיות הן קשות יותר. זירת תאונה בין משאית לרכב מסחרי בכביש 6, בנובמבר/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully