וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמוש במצ'טה צעק "אללה אכבר", ניסה לדקור חייל בלובר שבפריז - ונורה

החמוש ניסה להיכנס עם שתי מזוודות למתחם הקניות שמתחת למוזיאון, תקף את אחד החיילים, נורה ונפצע קשה. מצבו של החייל מוגדר קל. דרכי הגישה לאזור נחסמו. ראש הממשלה: "בפירוש מדובר במתקפת טרור". טראמפ: "המתיחות שבה לצרפת, היי חכמה ארה"ב"

צילום: רויטרס

חייל פתח היום (שישי) באש לעבר אדם חמוש במצ'טה שניסה לדקור חיילים בכניסה למוזיאון הלובר שבמרכז פריז. החמוש, שנשא שתי מזוודות, נפגע בבטנו ונפצע באורח קשה. לפי גורם במשטרה המקומית, החמוש ניסה להיכנס למתחם הקניות הנמצא מתחת למוזיאון, ולאחר שהחיילים שהיו באזור אמרו לו כי הוא לא יכול להיכנס למקום עם מזוודותיו, הוא ניסה לדקור אותם. חייל שהיה בזירה נפצע באורח קל בזרועו.

דובר המשטרה המקומית, מישל קדוט, אמר כי החמוש צעק "אללה אכבר", ועל כן הארגון סבור שהוא ניסה להוציא לפועל מתקפת טרור. כמו כן נמסר כי לא נמצאו חומרי נפץ במזוודות, וכי התוקף כנראה פעל לבדו. קדוט ציין כי אדם שהיה באזור והתנהג באופן חשוד נעצר. כמו כן הודיעה המשטרה כי ברשותו של החמוש נמצאה מצ'טה נוספת.

מלשכת נשיא צרפת פרנסואה הולנד אמר כי "נשיא הרפובליקה משבח את האומץ והנחישות של חיילי הצבא, שניטרלו את התוקף". כמו כן הוא איחל החלמה מהירה לחייל שנפגע. ראש הממשלה ברנאר קזנוב אמר כי "בפירוש מדובר במתקפת טרור". משרד הפנים הצרפתי התייחס לאירוע ומסר בעמוד הטוויטר שלו כי "תקרית ביטחונית חמורה מתרחשת בלובר". דובר המשרד אמר מאוחר יותר כי זהותו של התוקף טרם התבררה.

עוד בוואלה! NEWS:
שידורי המהפכה: "ביבי-טיוי" משדר לכם את "החדשות האמיתיות"
דרעי על ההכרעה הקרבה אם לפתוח עסקים בשבת: "שנתי נודדת, אל תקנאו בי"
משליכים כיסאות ומטיחים בקבוקים: תיעוד קטטה המונית בראשל"צ

המחבל שניסה לדקור חיילים ליד מוזיאון הלובר שבפריז, בירת צרפת, לאחר שנוטרל, פברואר 2017. צילום מסך מתוך אתר LCI, צילום מסך
התוקף לאחר שנורה בידי המשטרה/צילום מסך, צילום מסך מתוך אתר LCI

האזור פונה מאנשים והמשטרה חסמה את הגישה למוזיאון, שבו היו בעת האירוע 250 מבקרים, שנתבקשו תחילה להיצמד לקרקע ולאחר מכן פונו בהדרגה. גם תחנת המטרו הסמוכה נסגרה באופן זמני.

גורם המעורב בחקירה אמר לעיתון הצרפתי "ל'אקספרס" כי המשטרה טרם הצליחה לזהות את החשוד. סטודנטית הלומדת בסמוך למוזיאון סיפרה כי שמעה קולות נפץ. "בית הספר פונה לחלוטין כוחות המשטרה והצבא פשטו על המקום", אמרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
חיילים ירו לעבר חשוד במוזיאון הלובר בפריז, צרפת 3 בפברואר 2017. רויטרס
המשטרה חסמה את הגישה למוזיאון. חייל בסמוך ללובר, היום/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ גינה בעמוד הטוויטר שלו את האירוע. "טרוריסט מוסלמי ערך כעת מתקפה במוזיאון הלובר שבפריז", כתב. "עוצר הוטל במקום. המתיחות שבה לצרפת, היי חכמה ארצות הברית".

ראשת העיר פריז, אן אידלגו, הגיעה לזירה ושיבחה את כוחות הביטחון. "המשטרה והצבא פעלו ביעילות. אני שולחת ברכת החלמה מהירה לחייל הפצוע".

פריז הלורבר מפה. google maps, צילום מסך
פריז הלורבר מפה/צילום מסך, google maps

כוחות הביטחון בצרפת נמצאים בכוננות עליונה מאז ה-13 בנובמבר 2015, אז אירעה מתקפת טרור משולבת בבירה הצרפתית שבה נהרגו 130 בני אדם. ב-14 ביולי האחרון, יום הבסטיליה, נהרגו 84 בני אדם ועוד עשרות נפצעו בפיגוע דריסה בעיר ניס. באותו האירוע נהג משאית, אדם ממוצא תוניסאי בשם מוחמד בוהלאל, דהר אל עבר קהל רב בטיילת במרכז העיר בטרם חוסל בידי כוחות הביטחון. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על האירוע.

כשבועיים לאחר מכן השתלטו שני מחבלים שנשבעו אמונים לדאעש על כנסייה בעיירה סן-אטיין-דה-רוברה במחוז נורמנדי שבצפון צרפת. הם החזיקו בכמה בני ערובה, רצחו כומר בן 84 על ידי שיסוף גרונו ופצעו אדם נוסף באורח אנוש באותה דרך. לדברי נזירה שנמלטה מהמקום, המחבלים הכריחו את הכומר ז'אק האמל לכרוע ברך וצילמו את הוצאתו להורג. שניהם ילידי צרפת בני 19 וחוסלו בידי כוחות מיוחדים.

(עדכון ראשון: 11:36)

חיילים בפריז ירו לעבר חשוד שניסה לתקוף אותם במצ'טה במוזיאון הלובר. רויטרס
צוותי חירום בזירה, היום/רויטרס
מבקרים נצורים במוזיאון הלובר לאחר הירי באדם חשוד, צרפת 3 בפברואר 2017. טוויטר, צילום מסך
מבקרים בלובר לאחר התקרית, היום/צילום מסך, טוויטר
חיילים ירו לעבר חשוד במוזיאון הלובר בפריז, צרפת 3 בפברואר 2017. רויטרס
חיילים בלובר, היום/רויטרס
חיילים ירו לעבר חשוד במוזיאון הלובר בפריז, צרפת 3 בפברואר 2017. רויטרס
הלובר שבמרכז פריז, היום/רויטרס
חיילים ירו לעבר חשוד במוזיאון הלובר בפריז, צרפת 3 בפברואר 2017. רויטרס
חיילים ירו לעבר חשוד במוזיאון הלובר בפריז, צרפת 3 בפברואר 2017/רויטרס
חיילים בפריז ירו לעבר חשוד שניסה לתקוף אותם במצ'טה במוזיאון הלובר. רויטרס
חיילים בפריז ירו לעבר חשוד שניסה לתקוף אותם במצ'טה במוזיאון הלובר/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • פריז
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully