וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נגד בנט נגד יעלון: מלחמת הגרסאות על המנהרות בצוק איתן

25.1.2017 / 11:21

מאז שהחלו לדלוף פרטים מטיוטות דוח מבקר המדינה על צוק איתן, הפך הנושא לזירת מאבק פוליטית יצרית במיוחד בין קברניטי המדינה בזמן הלחימה. כל צד מנסה לבסס את גרסתו - בטונים גבוהים. מה טוען כל צד? וואלה! NEWS עושה סדר

עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: יאיר לפיד, נפתלי בנט ומשה יעלון בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי, אתמול)

המנהרות שנחפרות בימים אלה במערכת הפוליטית בישראל לקראת פרסום דוח מבקר המדינה בנושא מבצע צוק איתן הן עתיקות יומין. כפי שנחשף בתמלולי ישיבות הקבינט המדיני-ביטחוני שפורסמו ב"ידיעות אחרונות", כבר במהלך המבצע היו חברי הקבינט בעימותים ותככים מתמידים, כשעקיצות, האשמות, וחילופי דברים קשים בין חלק מהשרים היו חלק בלתי נפרד מהשיח שהתנהל ביניהם במהלך 51 ימי הלחימה של צה"ל בעזה.

שנתיים וחצי אחרי המבצע, הקרבות הקשים שפרצו במהלך המבצע בתוך הקבינט המדיני-ביטחוני מסרבים להירגע, כשמצדו האחד של המתרס – יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שטוענים בתוקף כי איום המנהרות לא עלה על שולחן הפורום היוקרתי, ומצדו השני – ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון לשעבר משה יעלון, הדוחים את הטענות לפיהן לא נערכו לאיום המנהרות כ"הפוכות מהאמת".

מאז חודש מאי בשנה שעברה, אז החלו לדלוף פרטים מתוך הטיוטות הראשוניות של דוח מבקר המדינה על צוק איתן, הנושא הפך לזירת מאבק פוליטי בין הצדדים, כשכל צד מנסה לבסס את גרסתו, בליווי אמוציות עזות וטונים גבוהים. בניסיון לחתור תחת גרסת בנט, ראש הממשלה הציג בקיץ האחרון, בשורה של תדרוכים לעיתונאים, פרוטוקולים מהשנתיים שלפני פרוץ המבצע, המעידים על קיומן של שמונה ישיבות קבינט בהן נידון איום המנהרות החוצות את הגדר לתוך שטח ישראל. ואולם, לטענת גורמים שעיינו בטיוטות הסופיות של הדו"ח, מבקר המדינה צפוי לדחות את גרסתו של נתניהו ולאמץ את גרסת בנט ולפיד.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו וליברמן אישרו בניית 2,500 יחידות דיור ביהודה ושומרון
ברקת בקמפיין תמיכה בטראמפ: "נקבל את פני השגריר לירושלים"
טראמפ תחילה: נתניהו עשוי לבטל את ביקורו באוסטרליה בחודש הבא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully