וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודעה חריגה להורים בפ"ת: היזהרו, מטרידן מסתובב ליד בתי ספר

23.1.2017 / 7:58

מנהלי בתי ספר יסודיים הפיצו הודעה להורים ולתלמידים שבה הוזהרו ממטרידן המסתובב בקרבת מוסדות החינוך בעיר, וביקשו שיהיו ערניים. ההודעה עוררה את זעמם של התושבים: "אין ביטחון"

עריכה: שמרית גולדשטיין

(בווידאו: נתין זר חשוד בפריצה לבית בפתח תקווה וניסיון לאנוס בת 12)

הורים ותלמידים רבים בפתח תקווה קיבלו בשבוע שעבר הודעה יוצאת דופן ששיגרו אליהם כמה מנהלי בתי ספר יסודיים בעיר. "אנא הנחו את ילדיכם לנהוג על פי כללי הזהירות הנדרשים במפגש עם אנשים זרים. אמרו להם להיות ערניים בדרכם לבית הספר ובחזרה. לא לשוחח עם אנשים זרים, לא לתת פרטים אישיים וכמובן לא להתלוות אל אף אדם ללא ידיעתכם", נכתב בהודעה שהופצה להורים והזהירה אותם מפני "מטרידן" שמסתובב בקרבת מוסדות חינוך בעיר. "ההתייחסות היא לבנות ולבנים כאחד. אנו בבית הספר רעננו בקרב הילדים בכיתות את ההנחיות וכללי המוגנות במפגש עם זר ונמשיך לעסוק בנושא חשוב זה".

חבר המועצה רמי גרינברג התייחס לאירועים האחרונים ולתחושת היעדר הביטחון האישי בקרב התושבים, ואמר כי "לאחרונה קרו מקרים רבים שפגעו קשות בביטחון האישי של תושבי פתח תקווה. העירייה לא עושה את הנדרש ממנה. היא לא מרשתת את העיר במצלמות, לא מקימה מוקד ואף ביטלה את סיירת הביטחון העירונית". לדבריו, "כעת היא עושה את הגרוע ביותר ומבטלת שומרים באשכולות של גני ילדים. זה ממש להפקיר אותם".

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: מנקה משרדים גנב שני מיליון שקלים במזומן מבעל החברה
גיסתו של השוטר שנדרס בנגב: "הרגל לא יכולה להינעל על הדוושה, זה רצח"
שמונה חברי ועד עובדי נמל אשדוד התפטרו: "ההסתדרות מייצגת את עצמה"

פתח תקווה, 15 בינואר 2017. ראובן קסטרו
"תחושת הביטחון האישי נפגעה קשות". למצולמים אין קשר לכתבה/ראובן קסטרו

ההודעה הצליחה לעורר את זעמם של תושבי העיר, שספגה בחודשים האחרונים כמה וכמה מקרים של הטרדה ואלימות ברחובותיה. רק בשבוע שעבר, דווח על מבקש מקלט מסודאן בן 26, שפרץ לבית וניסה על פי החשד לאנוס ילדה בת 12, מה שעורר סערה בעיר. "התחושה איומה ונוראה. משיחות עם עוד אימהות עלה לא פעם תחושת ביטחון גרועה מאוד, אנחנו על הקרשים", אמרה שושי קרלין, ששלוש בנותיה לומדות בבתי ספר בפתח תקווה.

"ההורים מרגישים שאין ביטחון, שהעירייה מזלזלת בנו. ראש העיר יכול לעשות יותר ופשוט מעדיף להשקיע ביחסי ציבור ו'שימון מקורבים שלו", הוסיפה. "בחודשים האחרונים עקב הרעה בתחושת הביטחון אני לא נותנת לבנות שלי להסתובב לבדן מחוץ לבית, אנחנו יוצאים לאחר שעות החשכה רק ביחד, או שפשוט לא יוצאים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב שנשלח להורים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אם הייתי יכול לעצור את עבודתי ולשבת ולהשקיף על הביטחון של הבת שלי הייתי עושה זאת בעצמי. מה יצליח לעשות מאבטח אחד על 400 תלמידים?", אמר מיקי שטרק, יו"ר ועדת שכונת מחנה יהודה בפתח תקווה ואב לשתי בנות צעירות. "אנחנו ממש חוששים לביטחון של ילדנו, ושוקלים להקים יחידת אבטחה עצמאית של הורים שיסתובבו ברחבי השכונות, ידווחו על דברים יוצאי דופן. בערים אחרות כל העיר מרושתת במצלמות אבטחה, למה בפתח תקווה אי אפשר? נמאס לדבר אל הקיר".

"במקום לבזבז מאות מיליונים על מינויים פוליטיים ואינטרסים פוליטיים צריך להשקיע בשירות החשוב לתושבים", הוסיף חבר המועצה גרינברג, ואמר כי ידרוש לקיים דיון דחוף בנושא במועצה, ובמקביל, תערך עצרת בכיכר המייסדים שבעיר ביום שלישי הקרוב. "ניפגש בשעה 19:00 בדרישה להחזיר את הבטחון לתושבי פתח תקווה".

עיריית פ"ת: "הייתם מצפים שנסתיר מידע שהגיע מהמשטרה?"

מעיריית פתח תקווה נמסר בתגובה: "העיסוק שלכם בתחום שטופל באופן הראוי והמקצועי ביותר מעורר תמיהה. הייתכן שמערכת חדשות של אתר גדול ומשפיע מצפה שהעירייה תסתיר מידע המגיע ממשטרת ישראל בחשד להטרדת ילדים? אם חס ושלום היתה מתרחשת עבירה כזו הייתם דורשים לדעת מדוע לא התרענו, וכאשר קציני הבטחון מתריעים אתם מבקרים זאת בשפה משתלחת. ראש העיר הנחה את כלל הגורמים בעיר להתעלם מדרישות מופקרות ולהגן על ילדי העיר ותושבי העיר בכל דרך ובכל התקיפות הראויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully