וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחת מנהרת הראל: כביש 1 ייסגר לתנועה הלילה עד מחר ב-10:00

19.1.2017 / 10:09

המקטע בכביש 1 בין מחלף סחרוב לשער הגיא ייסגר למעבר כלי רכב לסיום העבודות לפתיחת המנהרה. הבוקר נחנכה המנהרה בטקס בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו. "פריצת הדרך הזו היא יעד לאומי ראשון במעלה", אמר

שר התחבורה ישראל כץ וראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס פתיחת מנהרות הראל וגשר מוצא, כביש 1. ינואר 2017. נועם מושקוביץ
מנהרת הראל/נועם מושקוביץ

מקטע בכביש 1 ייסגר הלילה (חמישי) לתנועה עד למחרת, שישי, בשעה 10:00 לסיום העבודות לפתיחת מנהרת הראל. המקטע, לנוסעים לכיוון מערב, ממחלף סחרוב למחלף חמד, ולנוסעים לכיוון מזרח, ממחלף שער הגיא לסחרוב. הבוקר נחנכה המנהרה בטקס בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ.

במסגרת העבודות וסגירת המקטע, לא תתאפשר תנועת כלי רכב מכביש 3 במחלף לטרון לכביש 1 בכיוון מזרח; מכביש 38 במחלף שער הגיא לכביש 1 בכיוון מזרח; ומכיוון כביש 3955 במחלף שורש לכביש 1 לכיוון מזרח.

באגף התנועה במשטרה ממליצים לציבור הנהגים לנסוע בדרכים חלופיות בליל העבודות. לבאים מכביש 1 לכיוון מזרח, מומלץ לנסוע דרך כביש 443; לבאים מכביש 431 לכיוון מזרח, מומלץ לנסוע דרך מודיעין ומשם לצאת לכביש 443; לבאים מכביש 3 לכיוון מזרח, מומל. לנסוע דרך מודיעין ומשם לצאת לכביש 443; לבאים מכביש 38, מומלץ לנסוע דרך כביש 395 כיכר אשתאול, רמת רזיאל עד עין כרם, או דרך כביש 375 נתיב הל"ה צור הדסה עד ירושלים.

עוד בוואלה! NEWS:
סוף לעומסים? מנהרות וגשר חדשים בכביש 1 ייחנכו בשבוע הבא
נהג אגד שגרם למות 6 בני אדם בכביש 1 הורשע בגרימת מוות ברשלנות
תאונה קטלנית בכביש 1: הרוג ופצוע קשה לאחר מרדף משטרתי בבית דגן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך הטקס אמר נתניהו כי "ככל שירושלים נגישה יותר הסיכוי שלה להתפתח גבוה יותר. אנחנו משדרגים את התוואי משער הגיא לירושלים ופורסים גם מסילות רכבת. פריצת הדרך הזו היא יעד לאומי ראשון במעלה. הממשלות שלנו מחוללות מהפכה תחבורתית אדירה בהשקעה של 27 מיליארד שקל". 

ראש הממשלה סיפר בטקס על מסע שקיים בשנות ה-60 על אופניים מירושלים לחיפה. "עברתי את הדרך הזו בהזדמנות אחרת. זמן קצר אחרי ששת הימים לפני גיוסי נסעתי עם חבר. יצאנו בבוקר באופניים בכביש הזה כדי להגיע לחיפה, דיוושנו יום שלם והגענו אחר הצהריים לחיפה. ירדנו לעיקול מוצא במהירות והתחלנו לטפס את הקסטל. מהר מאוד נאלצנו לרדת מהאופניים ומשכנו אותם עד למעלה". 

השר כץ הוסיף כי "היום עם חנוכת מנהרות הראל אנו חשים את משק כנפי ההיסטוריה. בימים אלו כאשר יש המערערים על מעמדה של ירושלים אנחנו מחברים את כל מדינת ישראל והופכים אותה למאוחדת ושוויונית".

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל ניסים פרץ, אמר כי "האירוע היום מחבר בין היסטוריה של מלחמות ומערכות על קוממיותה של מדינת ישראל ובין מציאות הטומנת בחובה שיפור איכות החיים, הסביבה והתנועה של ציר כה מרכזי במדינת ישראל- הדרך לבירת המדינה". לדבריו, "כביש 1 החדש הוא אחד מהפרויקטים החשובים שביצעה החברה לנסיעה בטוחה באופן משמעותי, בין היתר, על ידי בניית מנהרות הראל והגשר החדש במקום סיבוב מוצא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שר התחבורה ישראל כץ וראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס פתיחת מנהרות הראל וגשר מוצא, כביש 1. ינואר 2017. נועם מושקוביץ
השר כץ וראש הממשלה נתניהו חונכים את המנהרה/נועם מושקוביץ

הקטע החדש אמור להביא לסיומם חודשים רבים של עבודות שגררו החרפה בעומסי התנועה. אורכן של המנהרות, שייפתחו לשני כיווני הנסיעה, הוא 800 מטרים וקוטרן כ-15 מטרים. בכל צד במנהרה יהיו שלושה נתיבי נסיעה ותקרתן תהיה גבוהה במיוחד, כך שתאפשר גם לכלי רכב גבוהים לעבור.

בשלב הראשון, ייפתחו לתנועה במנהרות הראל ובגשר מוצא החדש שני נתיבים, מתוך שלושה. בחודשים הקרובים עם השלמת העבודות, ייפתחו לתנועה שלושת הנתיבים של המנהרות, הגשרים והכביש החדש ותורגש הקלה בזרימת התנועה בדרך לירושלים וממנה.

ביציאה מן המנהרה לכיוון ירושלים יהיה אפשר לעלות על גשר מוצא החדש. הגשר המקביל, לכיוון תל אביב, נפתח לתנועה כבר לפני כמה חודשים. על פי התכנון, הגשרים, שאורכם 900 מטרים, צפויים להתחבר בעתיד לכביש 16 הנמצא בשלבי הקמה וישמש דרך נוספת לדרום ירושלים. זאת, בנוסף לכביש 9 המוביל לצפון העיר ולרכבת המהירה האמורה, על פי משרד התחבורה, לחבר את ירושלים לגוש דן בתוך 28 דקות.

בטקס שהתקיים הבוקר בכניסה למנהרות השתתפו בין השאר מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ יו"ר דירקטוריון החברה עודד שמיר ותיקי, לוחמי חטיבת הראל שהשתתפו בקרבות להבקעת פרוזדור ירושלים ועובדי החברה שערכה את הפרויקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully