וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה החודש: איומים על פצצה במרכזים יהודיים רבים בארה"ב

19.1.2017 / 4:31

שיחות טלפון ובהם התרעות שווא על הימצאות מטען נפץ התקבלו ב-27 מרכזים של הקהילה היהודית ב-17 מדינות שונות. לפני עשרה ימים התקבלו איומים דומים, וה-FBI הודיע כי יחל בחקירת המקרים. "מודאגים מהאנטישמיות"

מרכז יהודי של ארגון JCC במיאמי ביץ', פלורידה. גוגל מפות, צילום מסך
"לא נסגור את המרכזים". מרכז של ארגון JCC במיאמי ביץ', פלורידה/צילום מסך, גוגל מפות

27 מרכזים יהודיים ב-17 מדינות בארצות הברית דיווחו ביממה האחרונה על קבלת איומי סרק דרך הטלפון על הימצאות פצצה במקום – דבר שהוביל לפינויים, כמו גם לחשש ודאגה בקרב הקהילה היהודית. מדובר בפעם השנייה בעשרה ימים שאירועים מסוג זה מתרחשים בכמה מרכזים יהודיים במקביל, והבולשת הפדרלית (FBI) הודיעה כי תחל בחקירת המקרים.

"בעוד אנו גאים בהתנהלות המוצלחת מול האיומים, אנו מודאגים מהאנטישמיות העומדת מאחוריהם", אמר דייויד פוזנר, גורם בכיר בארגון היהודי JCC, המפעיל רשת של מרכזי בריאות וחינוך, שמרכזיו קיבלו את השיחות. "מספר האיומים חסר תקדים", הוסיף פול גולדנברג, יו"ר של ארגון המייעץ לגופים יהודיים בנושאי ביטחון. "מדובר בפרטים או בקבוצות שרוצים לפגוע באורח חיינו. אנחנו לא מתכוונים לסגור מרכזים, הם לא יצליחו במטרתם".

עוד כתבות מהעולם:
נשיא ארה"ב לשעבר בוש האב בן ה-92 אושפז בטיפול נמרץ בשל דלקת ריאות
אובמה: "העברת השגרירות האמריקנית לירושלים עלולה להוביל לפיצוץ"
השגרירה של טראמפ באו"ם: "תומכת לחלוטין בהעברת השגרירות לי-ם"

בית כנסת ומרכז יהודי אבנטורה בדרום פלורידה, 2 במאי 2016. באדיבות המרכז היהודי אבנטורה טרנברי, באדיבות המצולמים
כוחות משטרה סרקו את המרכזים. בית כנסת בפלורידה/באדיבות המצולמים, באדיבות המרכז היהודי אבנטורה טרנברי

כוחות המשטרה הגיעו לכל המרכזים שקיבלו את האיומים, אך לאחר סריקות נרחבות לא אותר דבר והמקומות שבו לפעילות רגילה. טרם התברר מי עומד מאחורי שיחות הטלפון, כמו גם המניע למעשים. ה-FBI ומשרד המשפטים הודיעו כי החקירה המתנהלת תעסוק בחשד להפרת זכויות האזרח. "הבולשת תאסוף את כל הראיות ותפעל כדי להבטיח שהחקירה מתנהלת באופן הוגן, יסודי ונטול פניות", נמסר.

ב-9 בחודש התקבלו התרעות על פצצה ב-15 מרכזי קהילות יהודיות בשש מדינות שונות. בחלק מהמדינות, ההתרעות התקבלו בשיחה מוקלטת, ובה דיווח על הימצאות פצצה במרכזי הקהילה היהודית ובבתי ספר. בין המדינות היו קרוליינה הדרומית, טנסי, מרילנד ודאלוור, ופלורידה, שבה פונו ארבעה מרכזים יהודיים, אך לא אותר חומר נפץ או חפץ חשוד. לפי הרשויות במיאמי, מאחד המבנים פונו 450 ילדים ו-70 מבוגרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully