וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת נתניהו-מוזס: העיתונאי אבי רצון ומנכ"ל משרד התקשורת מעידים

18.1.2017 / 14:50

רצון הוזכר בתמלילי השיחות בין ראש הממשלה למו"ל "ידיעות אחרונות" שפורסמו בסוף השבוע בחדשות 2. המנכ"ל שלמה פילבר הצהיר במערכת הבחירות האחרונות כי לנתניהו אין כל קשר לעיתון "ישראל היום"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שמרית גולדשטיין

העיתונאי אבי רצון ומנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר הגיעו היום (רביעי) למסור עדות במשרדי יחידת להב 433 בלוד, במסגרת חקירת פרשה 2000. שמו של רצון הוזכר בתמלילי פגישה בין ראש הממשלה נתניהו למו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס שנחשפו בחדשות 2 בסוף השבוע, במסגרת המגעים לכאורה בין השניים לצמצום פעילותו של החינמון "ישראל היום", בבעלותו של מקורבו של נתניהו שלדון אדלסון, בתמורה לשינוי אופי הסיקור בנוגע לראש הממשלה ב"ידיעות אחרונות".

מתמלילי הפגישות שנחשפו, עולה כי בין היתר דנו השניים בסוף שנת 2014 במינוי עיתונאים מטעמו של נתניהו למערכת "ידיעות אחרונות". על פי התמלילים שפורסמו ביום שבת האחרון, מוזס אמר לראש הממשלה: "תביא מישהו שיכתוב מחר בבוקר מאמרים. נו, תביא. כבר מחר בבוקר, בלי קשר לכלום, לפני החוק ("חוק 'ישראל היום'", א"א), לפני הכול. מנסה להראות לך רצון טוב. תביא". לכך השיב נתניהו: "קח את הבחור הזה. הכדורגלן הזה, אבי רצון".

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת המתנות: יאיר נתניהו מסר עדות במשך יותר מארבע שעות
חדר ליד חדר: עורך "ישראל היום" העיד, מו"ל "ידיעות אחרונות" נחקר
כך הפך ראש הסגל לשעבר של נתניהו לאיש המפתח בתיק 2000

אבי רצון פרשן כדורגל. ברני ארדוב
"קח את הכדורגלן הזה". רצון/ברני ארדוב

מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר מסר לפני הבחירות האחרונות בשנת 2015, כשהיה יו"ר מטה הליכוד תצהיר ובו טען כי אין כל קשר בין נתניהו למערכת "ישראל היום". זאת, בתגובה לתלונה שהגיש עו"ד שחר בן מאיר לוועדת הבחירות המרכזית ולמבקר המדינה, בה ביקש להכריז על "ישראל היום" כשופר תעמולה למען נתניהו בניגוד לחוק הבחירות. לאחר הבחירות מונה פילבר על ידי נתניהו לתפקידו הנוכחי.

אתמול הגיע העורך הראשי של "ישראל היום", עמוס רגב, למסירת עדות בפני חוקרי להב 433, במשך כחמש שעות. בהמשך הגיע גם המו"ל מוזס לחקירתו החמישית במסגרת פרשה 2000 ונחקר במשך כשבע שעות. במסגרת הפרשה צפוי, בין היתר, גם השר זאב אלקין צפוי למסור השבוע עדות. כמו כן, ראש הממשלה צפוי להיחקר פעם נוספת במעונו בירושלים.

במהלך היום התייחס מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשייך לחקירה, וטען כי היא "לא תהיה ארוכה מאוד". הוא הבהיר: "בסוף ההחלטה היא של היועץ המשפטי. איש לא מפריע לעבודתנו המקצועית. אם יסתבר שיש עבירות ומאחוריהן יהיו ראיות מסודרות, אז המשטרה עשתה את תפקידה". לדבריו, "הוא מורכב ומקצועי ואנו עושים זאת ביושרה המרבית. אנחנו לא מוכנים להיות חלק מהחגיגה התקשורתית".

אלשיך הוסיף כי "תפקידנו בעניין הזה הוא לבער שחיתות ולשמור על קופת המדינה. בתחום שנמצא בכותרות יש לנו תפקיד מוגדר, הרבה יותר ממוקד. התפקיד שלנו הוא לא לאסוף מידע על נבחרי הציבור וליזום פעילות חשיפתית. המידע מגיע מטבע הדברים במדינה דמוקרטית".

סיפורו של פילבר

אחרי ההקלטה: נתניהו יתקשה לטעון שאין לו קשר ישיר ל"ישראל היום"

לכתבה המלאה
נוני מוזס מגיע לחקירה, מחוץ ללהב 433, לוד. ינואר 2017. טליה קדוש
נחקר אתמול פעם נוספת. מוזס/טליה קדוש

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אמר בתחילת השבוע כי הקלטות נתניהו ומוזס לא ייחשפו מחשש לשיבוש חקירה, אך ישקול בבוא העת את פרסומן. הוא הוסיף כי "החקירה מתנהלת לשביעות רצוני", וכי הביקורת נגדו, על כך שהקלטות הובאו לידיעתו כבר לפני שנה, אינה מוצדקת.

"אני ער לכך שבתיק כה רגיש כמו פרשת 2000, כל התפתחות זוכה למשנה תהודה. אני גם שומע לעתים ספקולציות חסרות שחר, ואם יורשה לי לומר – גם חסרות אחריות, שמנסות לייחס למערכת האכיפה כל מיני שיקולים זרים, בנוגע לעיתוי של פעולות חקירה מסוימות, בנוגע לסדר הפעולות, בנוגע למהות הפעולות שאושרו כביכול או שלא אושרו, ועוד. נדמה שכולם רוצים לתפוס 'טרמפ', ו'לעזור' לנו לנהל את החקירה – ואני אומר להם: תודה רבה, אנחנו מסתדרים מצוין", אמר.

(עדכון ראשון: 11:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully