וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ ביטל את צו הביניים - פעילות מכונות המזל תופסק לאלתר

בעקבות תגובת המדינה לעתירת זכייני מפעל הפיס החליט השופט יורם דנציגר לבטל את הצו שניתן בתחילת השבוע ועיכב את האיסור על הפעלת המכונות. כחלון: "נמשיך להיאבק בתופעה ונשכנע את השופטים להפוך את ההחלטה הזמנית לקבועה"

עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן, צילום: גדעון צנטנר וניב אהרונסון

(ח"כ מרב מיכאלי בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על הפסקת פעילות מכונות המזל, בחודש יוני)

בג"ץ ביטל אמש (רביעי) את צו הביניים שניתן בתחילת השבוע נגד החלטת משרד האוצר על הפסקת פעילות מכונות המזל ברחבי הארץ. משמעות ההחלטה היא כי עד שתינתן תגובת המדינה בסוף החודש יושבתו המכונות המאפשרות למהמרים להשתתף בהגרלות אלקטרוניות. ביום ראשון השבוע עתרו זכיינים של מפעל הפיס לבג"ץ נגד החלטת הממשלה שקבעה כי החל מ-1 בינואר תיאסר הפעלת מכונות ההימורים. בג"ץ הוציא אז צו ביניים נגד ההחלטה, בתגובה לטענות הזכיינים כי לא ניתנה להם תקופת היערכות לקראת הפסקת פעילות המכונות וכי הופתעו מכניסתה לתוקף.

החלטת בג"ץ על ביטול צו הביניים אמש הגיעה בעקבות תגובת המדינה, שבה פורטה החלטת הממשלה שניתנה לפני כחצי שנה. השופט יורם דנציגר טען כי דבר ההחלטה לא הוזכר בעתירת הזכיינים, שאף טענו כי לא ידעו מכך. לדבריו, משהובאו תגובות הצדדים לידיעתו, החליט על ביטול הצו.

עוד בוואלה! NEWS:
מח"ט כפיר הציע לאביו של אזריה ייעוץ משפטי ופגישה עם בכירים
מוקף אויבים, תחת מעקב מתמשך: דרכו של "האיש החזק בדרום" לכלא
טראמפ על הדיווח שלרוסיה מידע רגיש עליו: "זיוף של אנשים חולים"

חנות מפעל הפיס ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב. ניב אהרונסון
"החלטה ערכית ומוסרית". מכונות מזל בחנות בתל אביב/ניב אהרונסון

משר האוצר, משה כחלון, נמסר: "מדובר בהחלטה ערכית ומוסרית שמונעת הרס משפחות. במדינת ישראל אין מקום למכונות הימורים שהורסות חיים של אנשים. מכונות המזל והימורים הם מס לעניים, וכפי שמראים הנתונים המכונות ממוקמות בכוונה תחילה באזורים החלשים של החברה הישראלית. לא ייתכן מצב שבו מדינת ישראל נותנת לאנשים קצבאות בבוקר ביד אחת ולוקחת להם אותן בהימורים בחסות המדינה ביד השנייה. נמשיך להיאבק בתופעה ונשכנע את השופטים להפוך את ההחלטה הזמנית לקבועה".

(עדכון ראשון: 23:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully