וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק בשכר רבני הערים: ירוויחו עוד אלפי שקלים כל חודש

12.1.2017 / 9:48

הקבינט החברתי-כלכלי יתבקש לאשר את עליית השכר, שתעלה מיליוני שקלים בשנה. מדובר בגוף שמתנהל בדלתיים סגורות, ולכן פרוטוקול ההחלטה לא יתפרסם. ההצעה מהווה חלק מההסכם הקואליציוני עם ש"ס. בכמה יעלה השכר? פרסום ראשון

מסיבת עיתונאים של אריה דרעי בעקבות ההאשמות נגדו. נועם מושקוביץ
"השכר הנהוג לא משקף נאמנה את היקף המטלות". דרעי/נועם מושקוביץ

הקבינט החברתי-כלכלי בראשות שר האוצר משה כחלון (כולנו) יתבקש לאשר בקרוב הצעת מחליטים שגיבש השר לשירותי דת דוד אזולאי (ש"ס), ולפיה יוענק שכר גבוה משמעותית לרבני הערים. אם ההצעה תאושר, שכר הרבנים יעלה כבר החודש, באופן רטרואקטיבי.

הקבינט החברתי?כלכלי הוא גוף שמתנהל בדלתיים סגורות, והפרוטוקולים שלו לא מתפרסמים. אם תאושר, ההצעה תתקבל ללא דיון ציבורי, והיא תחול על רבני הערים שנבחרו לתפקידם החל מ-1 בינואר 2006. שכר של רב עיר עד 5,000 תושבים, למשל, יטפס בכ-6,000 שקלים - עלייה של 39%. שכרו של רב בעיר המונה מעל 250 אלף תושבים יזנק בכ-4,000 שקלים. שכרו של רב עיר המונה יותר מ-30-20 אלף תושבים, יעלה בכמעט 5,000 שקלים.

עוד בוואלה! NEWS:
הדרך של שגרירות שבדיה בישראל להנציח את חסיד אומות העולם
בג"ץ ביטל את צו הביניים - פעילות מכונות המזל תופסק לאלתר
"נתניהו אמר למוזס: 'אם תכתוש אותי בבחירות – אטפל בך'"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הממשלה הפחיתה ב?2005 משכר הרבנים במטרה להקל על קופת העיריות, המדינה והמועצות הדתיות. ואולם, בשנת 2012, גם אז שלטה ש"ס במשרד לשירותי דת, עלה שכרם בחזרה. בהצעה הנוכחית נטען כי החלטת הממשלה האחרונה "פוגעת פגיעה קשה בשכרם של רבנים שנבחרו, משום שלדעת המשרד לשירותי דת, השכר הנהוג כיום לא משקף נאמנה את היקף המטלות, האחראיות והסמכות המסורות בידיו של רב עיר".

בהצעה נכתב גם כי "רב עיר הוא אחד מבעלי התפקידים החשובים ביותר בתחום אספקת שירותי הדת במועצה הדתית. יש לציין את הקושי הנוסף על רקע הגבלת אפשרותו של רב מקומי לעסוק בעיסוק נוסף".

כמות רבני הערים עומדת על יותר ממאה, ואת עלות התוספת בשכרם - המוערכת במיליוני שקלים בשנה - צפויות לספוג המועצות הדתיות שבהן הם מכהנים. המועצות הדתיות הן גוף המתוקצב על ידי המדינה והרשויות המקומיות. ההצעה נוגעת בעיקר לרבנים שמונו החל מ-2006, ובאשר לרבנים שמונו לפני כן, אין שינוי משמעותי מאחר ששכרם דומה לשכר בהצעה החדשה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
לפי החלטת ממשלה תוקם ועדה שתבדוק את תפקודם של רבני הערים. הרבנות הראשית/רוני כנפו

במקביל, לפי החלטת הממשלה יובא בקרוב חוק שיסמיך את מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל למנות ועדה לבדיקת תפקודו של רב עיר, שתמליץ לשר האם יש להעבירו מתפקידו לפני תום תקופת כהונתו, וזאת אם לדעת מנכ"ל הרבנות קיים חשש שהרב אינו ממלא את תפקידיו כנדרש. את ההמלצה תגבש הוועה לאחר התייעצות עם הרב הראשי לישראל המכהן כנשיא מועצת הרבנות הראשית, ועם ראש הרשות המקומית שבה מכהן הרב.

שכרם של רבני הערים הוכנס בהסכם הקואליציוני שנחתם בין ש"ס לליכוד. לפי סעיף 57 בהסכם, "הממשלה תקים צוות בין משרדי אשר יכלול, בין היתר, גם את נציגי הרבנים הראשיים ונציגי הרבנים בכדי לבחון ולתקן את מעמדם, תנאי שכרם וכן את בחירתם של רבני ההתיישבות, רבני שכונות ורבני ערים". כמו כן, נכתב כי הממשלה תפעל לביטול סעיף בהחלטת הממשלה משנת 2005 שמשמעותו הייתה הפחתה משמעותית בשכר הרבנים. הצעת המחליטים שתאושר בקרוב היא למעשה מימוש ההסכם הקואליציוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully