וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורש האחרון והמסתורי של מורנייה הוכנס לרשימת הסנקציות בארה"ב

10.1.2017 / 1:04

מחלקת המדינה הטילה עיצומים על מוסטפא מורנייה, שבעבר דווח כי ירש את דודו מוסטפא בדר א-דין, שחוסל אשתקד בסוריה בתור מפקד הזרוע הצבאית של חיזבאללה. מעט פרטים ידועים על בנו של עימאד ואחיו של ג'יהאד מורנייה, שחוסלו לפי דיווחים זרים בידי ישראל

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(הלווייתו של ג'יהאד מורנייה, ינואר 2015)

ארצות הברית הטילה אמש (שני) סנקציות על שני גורמים בכירים בחיזבאללה, בהם בנו לשעבר של מפקד הזרוע הצבאית של הארגון עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בדמשק, ככל הנראה בידי ישראל. מחלקת המדינה הודיעה כי מוסטפא מורנייה, שלדבריה הוביל בעבר את פעילות הארגון הלבנוני ברמת הגולן הסורית ואחראי כיום על התשתית שלו, ועלי דמוש, מוגדרים "טרוריסטים מסוכנים". על אמריקנים חל איסור לבצע עמם עסקאות כלשהן ונכסיהם של השניים בארצות הברית הוקפאו.

מורנייה הוא גם אחיין של מוסטפא בדר א-דין, שהחליף את עמאד מורנייה בתור מפקד הזרוע הצבאית של חיזבאללה אך חוסל בעצמו בסוריה בשנה שעברה. נסיבות מותו של בדר א-דין עדיין לא ברורות. מורנייה הבן, שלפי דיווחים ירש את בדר א-דין, הוא גם אחיו של ג'יהאד - שחוסל בתקיפה אווירת בגולן בינואר 2015, בפעולה שיוחסה לישראל.

עוד כתבות מהעולם:
הכול נשאר במשפחה: טראמפ מינה את חתנו ליועץ בכיר בבית הלבן
מחווה אחרי הפיגוע: שער ברנדנבורג בברלין הואר בצבעי דגל ישראל
מבצע חשאי של ארה"ב: "25 לוחמי דאעש חוסלו בפשיטה בדיר א-זור"

עימאד מורנייה. Wikimedia Commons, אתר רשמי
בנו ממשיך את מורשתו. עימאד מורנייה/אתר רשמי, Wikimedia Commons

מעט מאוד פרטים ידועים עליו, מלבד העובדה שהוא כבן 30 ונולד בטהראן. בניגוד לאחיו ג'יהאד, שהרבה להופיע לצד מנהיג חיזבאללה חסן ונסראללה ובכירים איראנים, מוסטפא מתרחק מאור המצלמות ונותר איש צללים.

דמוש תואר על ידי מחלקת המדינה כמפקד בכיר בחיזבאללה, ומקורב לנסראללה, שאחראי על קשרי החוץ של הארגון. עוד נטען כי הוא אחראי במסגרת תפקידו על מבצעי חיזבאללה ברחבי העולם, כולל על גיוס לוחמים ואיסוף מודיעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully