וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי כנסת במכתב לרה"מ: שקול מחדש גיוס התרומות לחגיגות ה-70

3.1.2017 / 8:59

לאחר שלא הוקצה תקציב ממשלתי למימון האירועים, פנו לנתניהו 34 ח"כים במחאה על ההחלטה לגייס תרומות ולפיה, לראשונה בתולדות המדינה – בעלי הון יממנו את החגיגות המסורתיות. "החלטה שערורייתית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 1 בינואר 2017. אלכס קולומויסקי, פול צלמים
הוסמך לגייס כספי תרומות מבעלי הון. נתניהו, השבוע/פול צלמים, אלכס קולומויסקי

34 חברי כנסת, בהם שניים מהקואליציה, שיגרו אמש (שני) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו ביקשו לשקול מחדש את ההחלטה לגייס תרומות למימון חגיגות ה-70 למדינת ישראל. אתמול אישרה הממשלה את הצעת משרד התרבות והספורט להסמיך את נתניהו לגייס תרומות מבעלי הון וגופים עסקיים לטובת החגיגות, שלראשונה בתולדות המדינה, לא יהיו ממומנות מתקציבה.

במהלך הדיון אף הוחלט לבחון רעיון שהעלתה שרת המשפטים, איילת שקד, להשקת קמפיין מימון באתר מיוחד שיקרא ליהודי העולם לתרום דרך האינטרנט. מימון האירועים מוערך בכ-70 עד מאה מיליון שקלים.

במכתב כתבו הח"כים כי "אנו מבינים את הרצון לחסוך בהוצאות תקציביות אך עם כל הכבוד, מדינת ישראל אינה פושטת רגל. דווקא כאשר מגיעה העת לחגוג בגאווה את עצמאותנו וחוסננו הלאומי, מן הראוי שנעשה זאת בכספנו ובעמל כפינו ולא באמצעות כספי נדבנים". מרבית חברי סיעות האופוזיציה - המחנה הציוני, יש עתיד ומרצ, חתמו על המכתב. אליהם הצטרפו שני חברי כנסת ממפלגת ש"ס, יעקב מרגי ומיכאל מלכיאלי.

עוד בוואלה! NEWS:
הממשלה אישרה גיוס תרומות: קמפיין מימון המונים לחגיגות ה-70 למדינה?
היועמ"ש: במהלך החודש האחרון נאספו ראיות שהצדיקו חקירת נתניהו

חברת הכנסת מירי רגב. יוסי ציפקיס
האשימה את כחלון בהיעדר התקציב לחגיגות. רגב/יוסי ציפקיס

בינתיים, אישרה הממשלה נוהל מיוחד לגיוס התרומות, שגובש על ידי היועצים המשפטיים של משרד ראש הממשלה, משרד המשפטים ומשרד התרבות. כמו כן, הוחלט כי בתוך שלושה חודשים שרת התרבות והספורט, מירי רגב, תדווח לממשלה על התקדמות הגיוס ותיבחן הפניית משאבים ממשלתיים לנושא. ההצעה עוררה דיון סוער בממשלה, כשחלק מהשרים העלו תהיות לגבי אופן תקצוב האירועים, ושר המדע אופיר אקוניס אף סירב להשתתף בהצבעה במחאה על צורת המימון החריגה.

כפי שפורסם בוואלה! NEWS, ההצעה לגייס תרומות פרטיות למימון האירועים נולדה במהלך דיוני התקציב בממשלה בחודש שעבר, כאשר לנוכח הקיצוצים, נתניהו הציע לרגב לגייס תרומות מהעולם לצורך האירוע ואף התחייב כי יירתם לעזור בגיוס התרומות. רגב הפנתה את האחריות להיעדר תקצוב הממשלה כלפי שר האוצר משה כחלון.

כחלון מצדו טען כי באוגוסט האחרון, כשהתקציב הדו שנתי אושר בממשלה, רגב התפארה בכך שהשיגה את התקציב הגדול ביותר בכל הזמנים למשרד התרבות והספורט, "ולא מצאה לנכון באותו ערב לדרוש כסף לחגיגות ה-70". עם זאת, נתניהו הוא זה שהעלה את ההצעה לגייס תרומות למימון האירוע.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
יום העצמאות, 12 במאי 2016. ראובן קסטרו
"החלטה חסרת תקדים". חגיגות יום העצמאות אשתקד בהר הרצל/ראובן קסטרו

את המכתב יזם סגן יו"ר הכנסת, ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני), לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה דחה בקשה ששיגר אליו בשבוע שעבר למנוע את ההחלטה. גם חברת סיעתו של חסון, ח"כ איילת נחמיאס ורבין, מחתה אתמול בכנסת. היא הסתובבה בין חדרי הח"כים ובישיבות הסיעה כשברשותה שקית ניילון עם פנקסי התרמה, עליהם מודפס הלוגו "ישראל חוגגת 70", סמלה של מדינת ישראל והכיתוב: "תודה על תרומתך לחגיגות שנות ה-70 למדינת ישראל".

"הסמכת ראש ממשלה לקושש מבעלי הון ברחבי העולם כסף לטובת אירוע שנמצא בלב ליבה של הממלכתיות הישראלית היא החלטה שערורייתית וחסרת תקדים", כתב חסון במכתב ששלח ליועמ"ש, בו העלה שורה של קשיים משפטיים ובראשן החשש לניגוד עניינים, לאור החקירות והפרשות בהן מעורב נתניהו בימים אלה.

"אין זה מופרך שאותו בעל הון שנעתר 'באדיבותו' לנדב כסף לראש הממשלה מצפה גם לקבל טובות הנאה בתמורה", כתב. עם זאת, משרדו של היועץ המשפטי לממשלה דחה את טענותיו של חסון וקבע כי אין מניעה משפטית באישור ההצעה. "נקבע בין היתר כי לא תגויס או תתקבל תרומה מגורם שאמור להיזקק לשירות או להחלטה משמעותית מהמדינה", ענה משרד היועמ"ש. "אף תרומה לא תותנה בייעוד ספציפי של שימושה מעבר לחגיגות ה-70".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פנקסי ההתרמה של ח"כ נחמיאס ורבין/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ח"כ נחמיאס ורבין, אתמול בכנסת/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully