וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה באלעד: העירייה התקינה מצלמות נסתרות בתוך מקווה

2.1.2017 / 9:42

בעירייה טוענים כי המצלמות נועדו לתפוס נערים שפרצו למקום וגנבו כסף, ועל פי הכוונת רבני העיר. עם זאת, רב העיר הספרדי טוען: "לא דיברו איתי בצורה מפורטת על דברים כאלה". לאחר שהתגלו, המצלמות הוסרו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זו פגיעה בצנעת הפרט, נשים לא יגיעו". מצלמה במקווה באלעד/מערכת וואלה!, צילום מסך

עיריית אלעד התקינה לאחרונה מצלמות נסתרות בתוך מקווה טהרה לנשים. לאחר שהתגלו המצלמות הן הוסרו. גורמים בעירייה טענו כי ההתקנה נעשתה במטרה ללכוד נערים שפרצו לאחרונה בכמה הזדמנויות לתוך המקווה וגנבו על פי החשד אלפי שקלים. ואולם, נשים חרדיות המתגוררות בעיר זעמו על כך. "זו פגיעה בצנעת הפרט, נשים לא יגיעו למקווה הזה". מתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS עולה כי המצלמות הותקנו מעל אחד המסדרונות בתוך המקווה.

במקוואות בעיר אלעד מותקנות מצלמות אינטרקום שנועדו לאפשר לבלניות לעקוב אחר הנעשה מחוץ למבנה. מצלמות האינטרקום מופנות לדלת הכניסה החיצונית והן לא מקליטות את התמונות אלא משדרות אותן בשידור חי בלבד. בחודש נובמבר האחרון התקינה העירייה את המצלמות, ככל הנראה מתוך מטרה לתפוס נערים שגנבו אלפי שקלים מקופות של מקוואות בעיר.

עוד בוואלה! NEWS:
הרקע הנפשי וסיבת המוות: השאלות הקשות בחקירת רצח הבנות בירושלים
כמה בני נוער בישראל מעשנים ושותים אלכוהול? הנתונים המדאיגים נחשפים
השר לשעבר יעקב נאמן הלך לעולמו בגיל 77 לאחר מאבק במחלה קשה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נכנסו למקום הכי רגיש ושמו שם מצלמה נסתרת. זה לא מתקבל על הדעת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיד לאחר התקנת המצלמות, נערים תושבי העיר נקלטו במצלמות גונבים כסף רב מהמקווה המדובר והתיעוד הועבר לידי המשטרה. שלושה נערים נעצרו והורחקו מהעיר למשך שבוע בלבד. העובדות במקווה שמחו, אך אישה אחת טענה בפני בעלה כי במסגרת עבודתה במקום היא "עברה בדיוק היכן שהותקנו המצלמות בחוסר צניעות".

העירייה נאלצה להסיר את המצלמות מהמקום, אך המקרה עורר סערה בקרב תושבי העיר ששמעו על כך. א', תושבת העיר שעובדת במקווה, אמרה: "איך נשים יגיעו למקווה בפעם הבאה? נכנסו להן למקום הכי רגיש ושמו שם מצלמה נסתרת. זה לא מתקבל על הדעת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"להתקין מצלמה בתוך מקווה זה מאוד רגיש והיה צריך לתת על כך את הדעת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עיריית אלעד מסרה בתגובה כי "כל הפעילות מתבצעת באישור ועל פי הכוונת רבני העיר, תוך שמירה על גדרי הצניעות וצנעת הפרט". אך מבירור שערך וואלה! NEWS עולה כי הרבנים כלל לא נדרשו לסוגיה. רב העיר הספרדי הרב מרדכי מלכה הכחיש כי דנו עמו בכך. "לא דיברו איתי בצורה מפורטת על דברים כאלה. יש מצלמות אבטחה, אני לא יודע את המיקום שלהן. להתקין מצלמה בתוך מקווה זה מאוד רגיש והיה צריך לתת על כך את הדעת. זה פרט שלא נדון", אמר. רב העיר האשכנזי שלמה זלמן גרוסמן סירב להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully