וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח: רק 45% מהתלמידים שהורחקו לצמיתות מבתי הספר קיבלו טיפול

28.12.2016 / 7:52

לפי נתונים שהציג משרד החינוך בכנסת, רק 120 תלמידים הורחקו לצמיתות מבתי ספר בשנת הלימודים תשע"ה. לאחד מכל חמישה מורחקים נפתח תיק פלילי והוא לא חזר ללמוד במסגרת חינוכית. "היד אינה קלה על ההדק בנוגע להרחקות", אמרו במשרד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"דואגים שהרחקה לא תהפוך מפלט למנהלים". אלימות בבית ספר, אפריל./מערכת וואלה!, צילום מסך

משרד החינוך הגיש הבוקר (שלישי) נתונים לוועדת החינוך של הכנסת לפיהם 120 תלמידים הורחקו לצמיתות מבתי ספר בשנת הלימודים תשע"ה, מתוך כשני מיליון תלמידים בישראל. מבין המורחקים, רק כ-45% המשיכו לקבל מענה טיפולי על ידי משרד החינוך. עוד עולה כי אחד מכל ארבעה תלמידים הצליח להסתגל למסגרת חדשה, ול-17% מהמורחקים נפתח תיק פלילי והם נשרו ממערכת החינוך.

הסיבות העיקריות להרחקה היו חוסר הסתגלות למסגרת, בעיות התנהגות חמורות ומעורבות במעשי אלימות חמורה. על פי הדוח שנמסר לוועדה, לרוב מדובר בשילוב של כמה גורמים יחד. מתוך כל המורחקים, רק אחד מהם הוא תלמיד יסודי וכ-77% היו בנים. מתוך 120 התלמידים שהורחקו, 44 הגישו ערעורים, שמחצית מהם התקבלו. ברוב המקרים שבהם נדחה הערעור מדובר בתלמידים שנקטו אלימות קשה או שלא הביעו חרטה על מעשי אלימות, וכן בצורך לבצע הפרדה בין הפוגע לנפגע בעיקר בפגיעות מיניות. רבע מהתלמידים הורחקו לאלתר מחשש לסיכון מידי לתלמיד ולסביבתו.

הילה סגל, מנהלת היחידה לאקלים המיטבי וצמצום אלימות במשרד החינוך, אמרה כי "יד הפיקוח אינה קלה על ההדק בנושא הרחקות. ועדות הערר הן לא חותמת גומי ואנו עדים לכך בתוצאות". יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי אמר בתום הדיון כי "הדאגה העיקרית של העוסקים בחינוך היא שההרחקה לא תהיה מפלטו של כל מנהל בית ספר". בעוד חודש יוגש דוח לוועדת החינוך בנוגע להרחקות לצמיתות בשנת הלימודים תשע"ו ובו יוצג פילוח לפי מחוזות ולפי מגזרים.

עוד בוואלה! NEWS:
גופים מרכזיים במשרד לביטחון הפנים נגד ארדן: "מתמהמה במינוי מפקדים"
שלג במירון, שיאי גשם בגולן ובגליל: דצמבר הסוער הציל את הצפון
חוטובלי: "באו"ם הפנו לנו עורף - תיכף יגיע נשיא שיגיד להם 'התבלבלתם'"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully