וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ישראלי בכיר: קרי אמר לפלסטינים שלא יוטל וטו במועצת הביטחון

22.12.2016 / 13:52

פרסום ראשון: לדברי הבכיר, קרי הגיע להבנות עם משלחת פלסטינית שביקרה בוושינגטון בנושא ההצעה על ההתנחלויות, שתעלה הערב להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם. ואולם, בממשל אובמה עדיין יש חילוקי דעות סביב המהלך ובירושלים משקיעים מאמצים רבים כדי למנוע אותו

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

לקראת ההצבעה הערב (22:00 שעון ישראל) במועצת הביטחון על הצעת ההחלטה של מצרים בעניין ההתנחלויות, בישראל נערכים לכך שארצות הברית לא תשתמש בזכות הווטו המסורתית שלה באו"ם. לדברי גורם ישראלי בכיר, בפגישה שקיים שר החוץ ג'ון קרי עם משלחת של בכירי הרשות הפלסטינית, שביקרה בוושינגטון מוקדם יותר החודש, הושגו הסכמות בין הרשות הפלסטינית לממשל בנושא הצעת ההחלטה.

גורמים מדיניים בישראל אומרים ש"זהו ניסיון אחרון של אובמה "לעשות משהו" נגד ההתנחלויות.

לדברי הגורם הישראלי הבכיר, קרי אמר למשלחת – שכללה בין היתר את סאאב עריקאת וראש המודיעין הפלסטיני מג'די פרג' – שלא יוטל וטו על הצעת החלטה בנושא ההתנחלויות. ואולם, בתוך הממשל היו בשבועות האחרונים דעות שונות בנוגע למהלך אחרון של ממשלו של ברק אובמה לפני תום כהונתו, והנשיא היוצא ושר החוץ שלו כבר ידעו חילוקי דעות בעבר בנושאים של מדיניות חוץ. עם זאת, בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מכחיש עריקאת כי קרי הבטיח דבר כזה.

לקריאה נוספת בנושא
"מינוי השגריר מאשר את התכנית להעביר את השגרירות לירושלים"
באן קי מון בנאומו האחרון על המזה"ת: "חוק ההסדרה יפחית הסיכוי לשלום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי.. AP
מגעים קדחתניים בין ירושלים לוושינגטון. נתניהו וקרי/AP

מאז שנודע על המהלך, מנהלים בלשכת ראש המשלה, במשרד החוץ, בשגרירות בוושינגטון ובשגרירות באו"ם מגעים אינטנסיביים בניסיון ללחוץ על על הבית הלבן להיצמד למדיניות המסורתית ארוכת השנים, ולהטיל וטו על החלטות נגד ישראל באו"ם. ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל את השתתפותו באירועים שנקבעו להיום ברקע ההצבעה במועצת הביטחון.

לפי גורמים מדיניים, זהו ניסיון אחרון של אובמה "לעשות משהו" נגד ההתנחלויות, אך ישראל מצפה שארצות הברית תעמוד במדיניות ארוכת שנים שלה, "שחוצה ממשלים, ולפיה משא ומתן מקיימים באופן ישיר - בדיוק כפי שאובמה אמר בנאום באו"ם ב-2011". לדבריהם, "אם וושינגטון לא תטיל וטו, יש כאן הפרת התחייבות שלה. זו תהיה נטישת עמדה מסורתית, רגע לפני חילוף ממשלים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

הצעת ההחלטה: "להקמת ההתנחלויות בידי ישראל אין תוקף חוקי"

בשבועות האחרונים אמר שגריר ארצות הברית בישראל דן שפירו כמה פעמים כי וושינגטון לא תתמוך בהצעת החלטה חד-צדדית, אולם בשל הנוסח המרוכך שהגישו המצרים, לא ברור אם בוושינגטון אכן מפרשים אותה כחד-צדדית. בפברואר 2011, כשהפלסטינים הביאו למועצת הביטחון הצעת החלטה דומה בעניין ההתנחלויות, ממשל אובמה הטיל וטו – את האחרון בכהונתו. שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, קיים בשבועות האחרונים שורה של פגישות עם מקבילתו האמריקאית סמנתה פאוור בנושא.

לפי הצעת ההחלטה, "להקמת ההתנחלויות בידי ישראל אין תוקף חוקי והיא מהווה הפרה מחפירה של החוק הבינלאומי ומכשול אדיר לפתרון שתי המדינות ולשלום בר-קיימא". עוד נכתב כי "עצירת הבנייה בהתנחלויות היא הכרחית עבור הצלת פתרון שתי המדינות". זמן קצר לאחר שפורסמה הצעת ההחלטה, כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו: "על ארצות הברית להטיל וטו על ההחלטה האנטי-ישראלית".

(עדכון ראשון: 12:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully