וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוד ברחבי גרמניה אחרי המחבל: "נמצאו טביעות אצבעותיו במשאית"

כוחות מיוחדים פשטו על כמה מוקדים במדינה, אולם התביעה הכחישה כי נעצרו חשודים. עוד דווח כי אותרו טביעותיו של אנס עמרי, החשוד התוניסיאי בביצוע הפיגוע, במשאית הגנובה. בארה"ב דווח כי הוא היה ברשימה האסורה לטיסה

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: אביב אירגז

משטרת גרמניה פשטה היום (חמישי) על כמה מוקדים ברחבי המדינה כחלק מהמצוד אחרי אניס עמרי, החשוד בביצוע פיגוע הדריסה בברלין. המבצע כלל דירה בברלין, מתחם דירות בדורטמונד ומקלט לפליטים באמריך שבמערב המדינה, שם שהה אזרח תוניסיה בן 24 שהיה קשור לגורמים אסלאמיים קיצוניים. לפי כלי תקשורת נעצרו ארבעה חשודים, אך התביעה הפדרלית הכחישה. בפיגוע נהרגו 12 בני אדם, בהם דליה אליקים. בעלה רמי עדיין מאושפז במצב קשה.

עוד דווח בכמה כלי תקשורת, בהם בעיתון הבילד, כי נמצאו טביעות אצבעותיו של עמרי על המשאית שאותה ככל הנראה חטף מאזרח פולני שאותו רצח. לפי דיווח באתר Ruhrnachrichten, תושבים במתחם מגורים בדורטמונד זיהו את החשוד מהתמונות וסיפרו כי הוא היה מיודד עם גרמני ממוצא סרבי, שנעצר בחודש שעבר בחדש לתמיכה בדאעש, הארגון שקיבל אחריות על המתקפה בברלין. בניו יורק טיימס דווח כי הוא היה ברשימה האסורה לטיסה.

בהודעה של התביעה הפדרלית אתמול נמסר כי עמרי עשוי להיות "חמוש ומסוכן" והתושבים התבקשו ליצור קשר עם המשטרה אם הם מבחינים בו. כמו כן, הועמד פרס של מאה אלף אירו עבור כל מי שימסור מידע עליו.

עוד על הפיגוע בברלין
משפחתה של דליה מתוסכלת מהרשויות בגרמניה: "לא מקבלים תשובות"
בעקבות הפיגוע בברלין: כוננות באירועי חג המולד בארצות הברית

כוחות משטרה בפשיטות בעיר דורטמונד, גרמניה, 22 בדצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
שוטרים בפשיטה בדורטמונד, הבוקר/צילום מסך, טוויטר

אחד מאחיו של אמרי אמר לסוכונת הידיעות אי-פי כי "אני קורא לו להסגיר את עצמו למשטרה. אם יוכח שהוא מעורב בפיגוע, ננתק את הקשר עמו". עבד אל-קאדר עמרי הוסיף כי"יכול להיות שדעותיו הקצינו כשהיה בכלא באיטליה, שם שהה לאחר שעזב את תוניסיה בתחילת האביב הערבי". בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח כי משפחתו של עמרי נחקרה בידי כוחות הביטחון של תוניסיה.

בכלי תקשורת במדינה דווח כי סוכנויות הביטחון עקבו אחרי עמרי במהלך השנה, אולם לא הצליחו למצוא הוכחות לכך שהוא אכן מתכנן פיגוע. המעקב הצמוד אחריו החל לאחר מידע שהגיע ולפיו הוא מתכנן שוד על מנת להשיג מימון לרכישת כלי נשק. בד שפיגל דווח כי עמרי התנדב לבצע פיגוע התאבדות, בהתבסס על שיחות שהוצגו במהלך משפטם של גורמים אסלאמיים קיצוניים בגרמניה. עם זאת, דווח כי הדברים שאמר עמרי לא היו מפורשים מספיק כדי לעצור אותו.

לפני שהגיע לגרמניה, החשוד ריצה ארבע שנות מאסר באיטליה בגין הצתה. בתוניסיה הוא הורשע בהעדרו בשוד מזוין. עמרי השתמש בשישה שמות בדויים מאז הגיע למדינה בסוף השנה שעברה. הוא הגיש באפריל בקשת מקלט במדינת נורדריין-וסטפאליה שבמערב גרמניה, אך הוא נדחה ביוני. עם זאת, הוא לא היה עם מסמכים מזהים והגירוש התעכב מאחר שמתוניסיה הגיעו המסמכים הדרושים רק אתמול.

(עדכון ראשון: 10:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully