וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל חשף מפעל נשק מתחת לבית משפחה: "מהגדולים שנתפסו בגדה"

19.12.2016 / 11:30

כוחות שפשטו הלילה על מבנה באזור תעשייה בחברון החרימו 15 מחרטות ועשרות כלי נשק. "המקום מואר בצורה מיוחדת, עובדים בו בלילה לייצור רובים ואקדחים – כשבכל הזמן מתגוררת שם משפחה", אמר קצין בכיר בחטיבת יהודה. בשב"כ יחקרו אם מדובר בתשתית של ארגון טרור

צילום: דובר צה"ל, עריכה: יאיר דניאל

צה"ל פשט הלילה (שני) על אחד ממפעלי הנשק הגדולים ביותר שאותרו ביהודה ושומרון בשנה האחרונה. כוחות של צנחנים, שריון, הנדסה ומג"ב חשפו בית מלאכה, במרחק של קילומטר בלבד ממפקדת חטיבת יהודה בחברון, שבעליו טען כי הוא מיועד להכנת צינורות חקלאות. עם זאת, במהלך חיפוש במקום התגלה מרתף ובו 15 מחרטות לייצור כלי נשק.

חטיבת יהודה בפיקודו של אלוף-משנה איציק כהן פשטה על המבנה במהלך מבצע לאיתור מפעלים לייצור אמצעי לחימה. במבנה, שממוקם באזור תעשייה בחברון, מתגוררת משפחה. "מתחת למבנה קיים בית מלאכה שכולו מואר בצורה מיוחדת. עובדים בו בלילה לייצור רובים ואקדחים, כשבכל הזמן הזה מתגוררת שם משפחה", אמר קצין בכיר מאוגדת יו"ש.

בעל הבית ובנו נעצרו והועברו לחקירת שב"כ. במערכת הביטחון יחקרו מי עבד במקום, למי נמכרו כלי הנשק ואם ארגון טרור עומד מאחורי התשתית הרחבה.

לקריאה נוספת:
האיום מספר אחד בגדה: חשש במערכת הביטחון מהתגברות פיגועי הירי
מכונת מודיעין למשימות מיוחדות: כך ישפיע ה-F35 על המפה האזורית
"אסור להגיע לפייר פייט עם האויב": התרגיל שהכין את צה"ל למלחמה הבאה

צה"ל פשט על מבנה לייצור אמצעי לחימה בחברון. דובר צה"ל
מפעל נשק מתחת לבית המשפחה. הפשיטה על המבנה בחברון, הלילה/דובר צה"ל

בחיפוש במבנה נתפסו עשרות אמצעי לחימה וחלקי נשק. "אותרו נשקי 'קרלו' מאולתר ו-70 קנים של 'קרלו'. זו הפעם ראשונה שראינו ייצור נשק הדומה ל-M-16, כולל הוראות ייצור, בתי הדקים, קפיצים, מכלולים מייצור עצמי, מחסניות רבות, ונשק צלפים שמסוגל לפגוע במטרת ראש בטווח של 600 מטרים", אמר. לפי צה"ל, בתפיסה נמצאו הכי הרבה מחרטות לייצור נשק במקום אחד – מאז ומעולם.

הקצין הבכיר אמר כי הפשיטה הלילה היא דוגמה נוספת לאסטרטגיה של היחידות, אם כי הפעם נתקלו בכמות חריגה של אמצעי לחימה. "אנחנו פועלים תחת מדיניות מרחיבה לסיכול הטרור, שכוללת איתור כספי טרור והחרמה, חשיפת מעבדות לייצור אמל"ח וסגירת בתי דפוס כפי שעשינו באחרונה. אחרי שספגנו שני פיגועים קשים, פעולה זו תחזק את ההרתעה שלנו. אנחנו פועלים בכל מקום שבו נחליט. אני לא פגשתי מעולם בית מלאכה שמייצר כל כך הרבה נשק. התגלתה גם תחמושת רבה. להערכתי, במבואה תת-קרקעית אחת שם ייצרו את בית ההדקים, אוחסנו חומרי גלם במשך תקופה ארוכה מאוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
צה"ל פשט על מבנה לייצור אמצעי לחימה בחברון. דובר צה"ל
כלי הנשק שנתפסו. המבנה באזור התעשייה בחברון, הלילה/דובר צה"ל
צה"ל פשט על מבנה לייצור אמצעי לחימה בחברון. דובר צה"ל
"נשק שדומה ל-M-16". כלי הנשק שנתפסו/דובר צה"ל

להערכתו, בלילות עבדו במקום עשרה עד 15 איש. "אותרו שם יותר ממאה קנים של נשק 'קרלו' לפני החירור של הסלילים, ומצאנו גם קנים מחוררים. זה משהו בקנה מידה גדול. אנחנו לא מצאנו שם משהו שיצביע על ייצור תחמושת במקום, אבל מה שכן מצאנו זה תחמושת לרובים, מקלעים ואקדחים. זה היה מוסלק בחור בקיר. הכנסנו יד פנימה בקיר בלוקים - זה לא היה חשוף - ואז גילינו את זה. מצאנו גם נוקרים של מקלע בקוטר 0.5".

הפשיטה הנוכחית, סיכם הקצין, היא האחרונה בשרשרת חשיפות של מפעלי נשק. "היו תפיסות לאחרונה של מחרטות. בחודש האחרון פשטנו על 25 יעדים במרחב זה. ב-70%-80 מהפשיטות מצאנו אמצעי לחימה, אבל מעבדות כאלה היו במספרים בודדים".

צה"ל פשט על מבנה לייצור אמצעי לחימה בחברון. דובר צה"ל
צה"ל פשט על מבנה לייצור אמצעי לחימה בחברון/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully