וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשימת הספרים האהובים על תלמידי איטליה: ספרו של היטלר

בסקר ארצי נמצא כי הספר "מיין קאמפף", שמתאר את משנתו הפוליטית של היטלר, הוא אחד מעשרת הספרים האהובים ביותר. במשרד החינוך סבורים כי יש תקלה בסקר, שביקש לקבוע מהם הספרים המוצלחים של שנות ה-2000

העיתון "איל ג'ורנלה" ועותק של "מיין קאמפף" שחולק חינם בדוכן עיתונים באיטליה, 11 ביוני 2016. AP
ספרו של היטלר בדוכן ספרים באיטליה/AP

בסקר תלמידים ארצי שנערך באיטליה נבחר הספר "מיין קאמפף" של אדולף היטלר לאחד הספרים האהובים ביותר. מדובר בסקר שיזם משרד החינוך האיטלקי ומטרתו הייתה לעודד ולקדם קריאה בקרב צעירים, ובין היתר להבין מהו סגנון הקריאה המועדף עליהם. "מיין קאמפף", שמתאר את משנתו של היטלר, זכה להיות בעשירייה הראשונה.

ראש מחלקת המחקר של משרד החינוך האיטלקי, אלסנדרו פוסאצ'יה, יצא נגד הופעתו של הספר בסקר בעשירייה המנצחת. הוא הסביר כי באופן בלתי ברור נוסף הספר של היטלר לרשימת הספרים, על אף שהוא ראה אור ב-1925 והסקר ביקש לבחון את הספרים המוצלחים של סופרי איטלקיים משנות ה-2000.

לדברי פוסאצ'ה, הספר של היטלר לא כשיר להופיע בסקר. "זה מעשה די מלוכלך", אמר "'מין קאמפף' לא יכול היה להופיע בסקר". עם זאת, הוא הדגיש כי "אנחנו בודקים אם היה ניסיון לחבל בפתקי ההצבעה, אבל אני משוכנע שלא מדובר היה בפרשנות שגויה, אלא בחירה מרצון".

הבחירה בספר של היטלר הייתה נרחבת. תלמידי מבתי ספר רבים ברחבי הארץ סימנו את "מיין קאמפף" כאהוד עליהם במיוחד. בסקר השתתפו 3.5 מיליון תלמידים מ-138 אלף בתי ספר שהצביעו ליותר מ-10,000 ספרים.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
דיווח: ב-CIA מאמינים שרוסיה ניסתה לסייע לטראמפ לזכות בבחירות
נשיא גמביה חזר בו מהודאת ההפסד בבחירות: "נמצאה שורת ליקויים"
תעלומה בקנדה: שבעה פינגווינים טבעו למוות בגן החיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully