וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ביקורת של עיריית ת"א: טיב טעם הורשעה במכירת עוף שלא ראוי למאכל

8.12.2016 / 21:23

בביקורת פתע מטעם העירייה באחד הסניפים בתל אביב התגלו כ-30 ק"ג בשר עוף מקולקל. החברה נקנסה ב-17,500 שקלים במסגרת הסדר טיעון. בשנה האחרונה הגישה עיריית תל אביב עשרה כתבי אישום נגד בעלי עסק בעיר בגין עבירות דומות

טיב טעם מבחוץ. שרון בוקוב
הרשת נקנסה ב-17,500 אלף שקלים. סניף טיב טעם בתל אביב/שרון בוקוב

רשת המזון "טיב טעם" הורשעה בחודש נובמבר בעבירות מכירת מזון באיכות פגומה, מכירת בשר שעלול להזיק לבריאות הציבור ומכירת בשר שאינו ראוי למאכל אדם. זאת, לאחר שבחודש יוני ערך וטרינר מטעם עיריית תל אביב ביקורת פתע באחד מסניפי הרשת, ברחוב אבן גבירול שבעיר, וגילה במקרר האחסון כ-30 ק"ג של חזה עוף שפג תוקפם ובמצב של קלקול מתקדם.

בעקבות הממצאים החמורים, הגישה העירייה באמצעות עו"ד רונן מזור כתב אישום נגד הרשת, מנהל הסניף וכן עובדת אחראית בו. הרשת הורשעה בבית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב במסגרת הסדר הטיעון שהושג בין הצדדים.

כחלק מהסדר הטיעון הושת על רשת המזון קנס בסך 17,500 שקלים, לאחר ששמות מנהליה נמחקו מכתב האישום בהסכמה. בנוסף, הורה בית המשפט על הרשת לחתום על הסכם שבו היא מתחייבת להימנע מביצוע העבירות. אם תפר את ההסכם, שתוקפו שנתיים, תידרש רשת המזון בתשלום של עשרים אלף שקלים. בית המשפט, בקבלו את הסדר הטיעון, העביר מסר ברור וחד לעבריינים העוסקים במכירת מזון מן החי בניגוד לחוק, כי לתוצאות מעשיהם קיימות השלכות כספיות.

עוד בוואלה! NEWS:
הוציאו שוב את המטריות: החל מהיום - גשם וטמפרטורות נמוכות לעונה
ישראלי נעדר כחודשיים באירופה: "תכנן להגיע לפולין - אך אי אפשר לדעת"
מחקר: שירות חובה בצבא הוביל לתוחלת חיים ארוכה יותר בישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במסגרת הסדר הטיעון נמחקו שמות מנהלי החברה מכתב האישום. סניף טיב טעם/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנה האחרונה הוגשו עשרה כתבי אישום נגד בעלי עסק בתל אביב שמכרו מזון שאינו ראוי למאכל אדם. ד"ר צבי גלין, מנהל המחלקה הווטרינרית בעיריית תל אביב, סיפר כי "בעיר יש לנו בסביבות 900 עסקים שאנחנו מבקרים בהם באופן שוטף במשך כל השנה. בחלק מהמקומות יש לנו הערות קטנות לתיקון ובמקומות מסוימים אנחנו רואים מזון שנמכר ואינו ראוי למאכל אדם. במקרה המדובר, הבשר הושמד והוגש כתב אישום".

ד"ר גלין מספר כי בעירייה מועסקים חמישה רופאים שתפקידם לפקח באופן שוטף על הנושא. "עם זאת, חשוב לנו שיתוף הפעולה של הציבור מבחינת ערנות. גם אם זה במרכול, באטליז, בחנות דגים. קודם כל שהציבור ישמור על עצמו. אם משהו לא נראה טוב, האופן שבו מוחזק הבשר או הדג, אנשים שמובילים ברכביהם הפרטיים בשרים ומזון, אנחנו מבקשים להרים טלפון למוקד ואנחנו נגיע ונטפל". לדבריו, "בתל אביב המצב לא רע אבל יש חריגות. בשנים עברו רף הענישה היה נמוך יותר והקנסות היו נמוכים. היום אנחנו רואים שההרתעה גברה ועזרה".

  • עוד באותו נושא:
  • טיב טעם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully