וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי לפנות - וכמה כסף מקבלים: המדריך השלם למי שביתו נפגע בשריפה

29.11.2016 / 12:19

עבור תושבים שביתם ניזוק במהלך גל השריפות, כעת הגיעה העת לבחון את האפשרויות העומדות בפניהם כדי לדרוש את הכסף המגיע להם. למי פונים כשמדובר בהצתה, מה עושים אם רק הרכב ניזוק ומה לגבי עסקים שנפגעו? כל מה שצריך לדעת

צילום: רוני כנפו, דוברות מד"א, כבאות והצלה יו"ש; עריכה: ליאור נאור

עם שוך השריפות, תושבי הארץ שביתם ורכושם ניזוקו באש בוחנים את האפשרויות העומדות בפניהם בניסיון לשקם את חייהם. מוקדם יותר היום (שלישי), פרסמה רשות המסים רשימה חלקית של ישובים שנפגעו בשריפות שנגרמו כתוצאה מהצתות. עבור התושבים שביתם נפגע בשריפה, יש הבדל גדול בין שריפה שנגרמה בשל הצתה על רקע לאומני לבין שריפות אחרות.

תושב שביתו נהרס בשריפה שהוצתה על רקע לאומני יקבל פיצוי ישירות מקרן מס רכוש, לעומת תושב שביתו נהרס בשריפה שלא הוגדרה ככזו שהוצתה על רקע לאומני, שייאלץ לבדוק מה הפיתרון שמציעה לו המדינה. גורמים ברשות המסים מסבירים תושבי ישובים שטרם התקבלה החלטה בעניינם, אם יוכרו כנפגעי פעולות איבה או לא, לפנות לחברות הביטוח שביטחו את הבתים. במידה ובתיהם אינם מבוטחים, עליהם להמתין לקביעת המדינה בנוגע לסיבת הדליקה שפגעה ביישובם. ברשות המסים קוראים לאותם תושבים להגיש תביעה לקבלת פיצויים, וההחלטה תתקבל בהמשך.

עוד באותו ענין:
"המון בעלי חיים נשרפו או נחנקו למוות": אתרי הטבע הפכו למלכודות אש
גל השריפות: אלו היישובים שזכאים לפיצויים בגין הצתות על רקע לאומני
"עוברים ממלחמה באש – למים": הכבאים נערכים למעבר החד במזג האוויר

נזקי השריפה בחיפה, 25 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
מנזקי השריפה בחיפה/ראובן קסטרו

הרכוש שלי נפגע בפעולת הצתה מכוונת, מה עלי לעשות?

ברשות המסים קוראים לאלה שרכושם נפגע בשריפה שהחלה בשל הצתה על רקע לאומני, להתקשר ל- 454*, או להיכנס ל"תביעה מקוונת - נזק ישיר" באתר של רשות המסים, ומלא את הפרטים הנדרשים. לאחר שליחת הטופס, תתאם מחלקת מס רכוש ברשות ביקור שמאי ומהנדסים כדי לאמוד את הנזק. לאחר מכן, יידרשו הנפגעים למלא טופס 2881 באתר רשות המסים ולציין את הסכום אותו הם תובעים מקרן מס רכוש. ברשות מציינים כי הפיצוי על חפצי בית מתבצע על פי מחירון קבוע, וכי אין זכאות לפיצוי בגין אובדן כסף מזומן והמחאות, או תכשיטים וחפצי אמנות שנפגעו באירוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

אם הרכב שלי ניזוק בשריפה, מה עלי לעשות?

בעליהם של כלי רכב שניזוקו בפעולות איבה, כגון שריפה שנגרמה בשל הצתה על רקע לאומני, צריכים לפנות למחלקת הפיצויים ברשות המסים לצורך אומדן הנזק. אנשי מחלקת הפיצויים יפנו את התושבים שרכבם נפגע לתיקון הנזק בכל מוסך שיבחרו, ובתנאי שהשמאי מטעם קרן הפיצויים יאשרר את התיקון לפני ביצועו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על התובעים לצרף לטופס התביעה את רישיון הרכב, אישור משטרה הכולל מספר רכב וחתימת חוקר וקצין משטרה. במידה ומגיש התביעה אינו בעל הרכב, עליו להגיש גם ייפוי כוח. במידה ומדובר ברכב ליסינג, עליו להגיש את הסכם הליסינג. בעלי מוניות יידרשו להציג גם הסכם שכירות. במידה ועלות התיקון גבוהה יותר מ-10,000 שקלים, יש להביא אישור מחברת הביטוח על היעדר תביעה, וצילום שיק בנקאי על שם הניזוק.

העסק שלי נפגע, מה עלי לעשות?

במידה וציוד ומלאי בבתי עסק נפגעו, כיסוי הנזקים של ציוד עסקי שנפגעו הוא בהתאם לשווי השוק של הציוד לפני הפגיעה. על התובעים להוכיח בעלות על התכולה שנפגעה. על בעלי העסקים להציג דוחות כספיים או מסמכים המעידים כי הציוד או המלאי בבעלותם, ולהעביר אותם לשמאי קרן מס רכוש. לטופסי התביעה יש לצרף אישורי מס הכנסה על ניכוי מס במקור וצילום המחאה לאימות פרטי הבנק. זאת, בנוסף לכל המסמכים שיידרשו מכם על ידי השמאים.

אם חפצים אחרים שלי ניזוקו בשריפות, מה עלי לעשות?

עוברי אורח שנקלעו לפעולות איבה וחפצים אישיים שהיו עמם נפגעו, עליהם לפנות לאנשי קרן מס רכוש, להציג את החפצים עצמם שנפגעו על מנת שניתן יהיה לבצע הערכה לנזק שנגרם.

אני שוכר דירה שנפגעה בשריפה, מה עלי לעשות?

ברשות המסים מסבירים כי על השוכר להמשיך לשלם את דמי השכירות תוך שהוא מוצא דירה זמנית אחרת. זאת, כדי שבעל הנכס לא ייפגע. בכל אותה תקופה, קרן הפיצויים תשלם את השכירות של הדירה הנוספת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נזקי השריפה בזכרון יעקב/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנהל קרן הפיצויים אמיר דהן אמר לוואלה! NEWS כי עד אתמול, ביקרו נציגי רשות המסים בכ-650 בתים. לדבריו, כמות הפניות לא עולה בקנה אחד עם הדיווחים המפורסמים. "נכון לעכשיו, נעשו פניות טלפוניות בנוגע לכ-900 בתים שנפגעו", אמר דהן והוסיף כי ייתכן ותושבים רבים עדיין לא פנו לרשות המסים.

לדבריו, כל בית שנפגע לגמרי יקבל מקדמה בגין התכולה שנפגעה בהתאם למחירון טבלת הפיצויים. לדבריו, שיקום של בית שנהרס לחלוטין, תהליך קבלת ההחזר יהיה ארוך יותר מכיוון שיש צורך להחליט כיצד משפצים את המבנה. "הרשות המקומית איתנו בשביל לתת היתרים בצורה המהירה ביותר".

ברשות המסים מציעים שני פתרונות למי שביתו נפגע. האפרות הראשונה היא ששמאי או מהנדס יעריך את גובה הנזק שנגרם, ורשות המסים תעביר את הסכום לבעל הנכס שיבחר אנשי מקצוע משלו. האפשרות השניה היא מתן אנשי מקצוע מטעם רשות המסים. "אנחנו נשלם להם והדיירים לא יצטרכו לעשות כלום", אמר דהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully