וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ארדן: "לפחות מחצית מהשריפות הן עקב הצתות"

השר לביטחון הפנים אמר כי מקורן של השריפות הן ביד מכוונת. גורמי במערכת הביטחון: מוקדם לקבוע אם מדובר ברקע לאומני. אתמול רמז השר בנט כי ערבים הם שהציתו את האש ברחבי הארץ: "רק מי שהארץ לא שייכת לו מסוגל לשרוף אותה"

צילום: צלמי וואלה!NEWS וגולשים, עריכה: שניר דבוש

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר היום (חמישי) כי רוב מוקדי האש בגל השריפות התפתחו כתוצאה מיד מכוונת. "לפחות מחצית מהשריפות הן עקב הצתות", טען.

במשטרה אמרו אמש כי כל כיווני החקירה של ההצתות נבדקים, בהם גם על רקע לאומני. עם זאת, גורמים במערכת הביטחון הדגישו כי מוקדם לקבוע זאת. "הצתות על רקע לאומני בגדה המערבית הן מחזה שכיח, עמם מתמודדים גופי הביטחון לאורך כל השנה, אך מוקדם לקבוע אם מדובר בהצתות על רקע לאומני בגל השריפות הנוכחי", מסרו.

לקריאה נוספת:
"ראינו אש ולהבות באמצע השיעור": עדות מהרחובות הבוערים בחיפה
"ישראל נשרפת": ברשתות החברתיות בעולם הערבי חוגגים את גל הדליקות

שריפה באזוטר ההתנחלות טלמון שבבנימין, 24 בנובמבר 2016. תצפית TPS
להבות באזור ההתנחלות טלמון, הלילה/תצפית TPS
שריפה ביער נטף, ירושלים. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
שריפה ביער נטף/נועם מושקוביץ

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך קיים אתמול הערכת מצב יחד עם השר ארדן וגורמים בכירים נוספים, בעקבות הערכות שלפיהן כמה ממוקדי השריפות הם כתוצאה מהצתות. בסיום הדיון הוחלט לתגבר משמעותית את הנוכחות המשטרתית בשטחים הפתוחים על ידי הצבת כוחות גדולים של מג"ב. לפי המשטרה, הפריסה של מאות שוטרים ולוחמים אמורה לייצר הרתעה ויכולת גילוי מהירה של הצתות בדגש על שטחים פתוחים בסמיכות ליישובים.

שר החינוך נפתלי בנט רמז אתמול כי ערבים אחראים לגל השריפות. "רק מי שהארץ לא שייכת לו מסוגל לשרוף אותה", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. קודם לכן כתבה ח"כ ענת ברקו מהליכוד: "תזכורת ראשונה - החוק למאבק בטרור גוזר עונש מוגבר בגין הצתות על רקע לאומני. תזכורת שנייה - החוק הזה הוא כבר בתוקף".

(עדכון ראשון: 10:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully