וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל איום דאעש בגולן: צה"ל בוחן הקמת חטיבת קומנדו נוספת

28.11.2016 / 14:20

ברקע החיכוך הגובר עם מחבלי דאעש בגבול ישראל, החלו בצה"ל לבחון הקמת יחידת קומנדו נוספת. זאת, לאחר שיחידת "עוז" שהוקמה אשתקד הוכרזה כהצלחה. המועמדת המובילה לעבור את השינוי היא חטיבת הצנחנים. קצין בכיר: "זו בשורה גדולה"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: יאיר דניאל

(תיעוד: הצצה לתרגיל חטיבת הקומנדו, השבוע)

צה"ל החל לאחרונה לבחון הקמה של חטיבת קומנדו נוספת. זאת, בעקבות הוכחת יתרונותיה של חטיבת הקומנדו "עוז", שהוקמה באופן רשמי בדצמבר 2015. מתחקור התרגילים שנערכו בשנה האחרונה עולה כי היכולת הגמישה של חטיבת הקומנדו לעבור משגרה למצב התקפה בעומק האויב מהווה יתרון משמעותי על פני שאר חטיבות החי"ר.

נחיצות של יחידה נוספת מתחדדת לאור הפעולה אתמול של כוח צה"ל שחיסל ארבעה מחבלי דאעש בגבול רמת הגולן. הכוח פעל מעבר לגדר, אך עדיין בשטח מדינת ישראל, באזור נפיץ שצה"ל נחוש לשמור על הריבונות בו, כשכל זליגה מאזורי המלחמה בסוריה נענית בתגובה צבאית.

קצין בכיר בצה"ל הדגיש כי לאחרונה הוחלט לבחון את הקמת חטיבת הקומנדו הנוספת ואף סימן את חטיבת הצנחנים כמועמדת מובילה. "זו בשורה גדולה", ציין. "חטיבת הקומנדו נבנית כך שתוכל לפעול בעומק שטח האויב באופן עצמאי. המשימות שלה יהיו מאוד ייחודיות בהשוואה לשאר היחידות".

לקריאה נוספת:
"אפשרי שלצה"ל יהיה כוח לחימה רובוטי": מבט אל צבא היבשה העתידי
חטיבת הקומנדו של צה"ל יוצאת לדרך: "נחזק את השימוש בתחבולה"
פעילות צללים ומענה לדאעש: המשימות של חטיבת הקומנדו

תרגיל חטיבת קומנדו, נובמבר 2016. דובר צה"ל
חייל חטיבת הקומנדו "עוז" במהלך תרגיל, השבוע/דובר צה"ל

חטיבת עוז כוללת מפקדה רחבה ובעלי תפקידים רבים בתחום האג"ם, מודיעין, חבלה, שיתוף פעולה אווירי, קשר ומודיעין. היקפה בתקנים וביכולות גבוה בכמה רמות מעל חטיבה סדירה. "הגדוד בגזרת פעילות הביטחון השוטף בגבולות המדינה יהיה הראשון לתת מענה לכל התרחשות אבל חטיבת הקומנדו תהיה האגרוף", סיפר קצין בכיר בזרוע היבשה והוסיף כי "החטיבה ביצעה הרבה תרגילים מאז הקמתה".

בשבוע שעבר קיימה חטיבת "עוז" תרגיל שעסק בלחימה במתווה רב-זירתי – דרומי וצפוני – ובשיטות פעולה שונות. התרגיל החל בצפון תל אביב והמשיך לצפון הארץ, בגליל וברמת הגולן. מדובר בתרגיל שמסכם תהליך של שנה, שבסיומו תוכרז החטיבה כחטיבה מבצעית הכשירה לפעול בעומק שטח האויב ובחזית הלחימה.

תרגיל חטיבת קומנדו, נובמבר 2016. דובר צה"ל
תרגיל חטיבת הקומנדו/דובר צה"ל

"השבוע מתאפיין במעברים שונים ומרובים בתצורות שונות. אנו, לוחמי הקומנדו, לעולם נידרש לזמינות ומהירות וליכולת מעבר בין צורות קרב ובין זירות שונות", אמר מפקד החטיבה אלוף-משנה דוד זיני בערב תחילת התרגיל. "יש לנו לוחמים מעולים, המונהגים על ידי מפקדים ערכיים, מקצוענים, חבריים ובעיקר מלאי יושרה וצניעות, שיעמדו בכל אתגר שהלחימה תציב בפניהם. אני מרגיש גאה להיות שייך לחבורה הזאת, אני חושב שיש פה בשורה גדולה לביטחון מדינת ישראל ובעיקר בשורה גדולה לאויבינו".

גם לפני חג הפסח נערך תרגיל פתע מיוחד לחטיבת הנח"ל וחטיבת הקומנדו בזירה הצפונית. "אחרי ניתוח מסקנות התרגיל אני יכול להגיד שיש לנו סוף סוף מהלומה אמתית", אמר הקצין. "פעולה מתואמת בין היחידות מגלן, דובדבן, רימון ואגוז יחד עם אמצעי הפיקוד והשליטה לוקחים את היכולות של צה"ל צעד אחד קדימה".

תרגיל חטיבת קומנדו, נובמבר 2016. דובר צה"ל
תרגיל הקומנדו בשבוע שעבר/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully