וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: מזכיר הממשלה אסר על השרים ליצור קשר עם ממשל טראמפ

21.11.2016 / 16:32

צחי ברוורמן הפיץ מכתב לחברי הממשלה ובו כתב כי בהתאם להנחיית נתניהו, הם נדרשים לקיים קשר עם ממשל טראמפ רק באמצעות לשכתו או השגרירות בוושינגטון. זאת לאחר התגובות המברכות בימין לאחר ניצחונו בבחירות

צילום: לע"מ, עריכה: אוהד פיטר

פרסום ראשון: מזכיר הממשלה צחי ברוורמן הורה לשרי הממשלה שלא ליצור קשר עם הממשל החדש של נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ. במכתב שהפיץ היום (שני) לשרים, כתב ברוורמן כי "בהתאם להנחיית ראש הממשלה, השרים וסגני השרים" נדרשים לקיים קשר עם ממשל טראמפ רק באמצעות לשכת ראש הממשלה או שגרירות ישראל בוושינגטון.

בשבוע שעבר, כמה ימים לאחר בחירתו של טראמפ והתגובות המברכות בימין הישראלי על בחירתו, ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לחברי הקואליציה שלא להתראיין בנושא הבחירות בארצות הברית. "אני מבקש מכל השרים וחברי הכנסת להמתין לכניסת הממשל החדש ולגבש יחד אתו את המדיניות בערוצים מקובלים ושקטים ולא בראיונות לתקשורת", אמר בישיבת הממשלה בשבוע שעבר.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ הציע לנתניהו להיפגש עוד לפני השבעתו אך נדחה באלגנטיות
נתניהו הוזמן על ידי טראמפ לפגישה: "אין בעלת ברית טובה מישראל"
ליברמן: "מוכן להקפיא בנייה מחוץ לגושים במסגרת הבנות עם טראמפ"

המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתם בבניין טראמפ בניו יורק, ספטמבר 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וטראמפ בניו יורק, ספטמבר/לשכת העיתונות הממשלתית

נתניהו מיהר לברך את טראמפ אחרי ניצחונו בבחירות לפני כשבועיים, והנשיא הנבחר הזמין אותו לפגישה. בשבוע שעבר נודע לוואלה! NEWS כי טראמפ הציע לו להיפגש עוד לפני טקס ההשבעה שלו המתוכנן להיערך ב-20 בינואר. לדברי שני גורמים ישראליים בכירים, במהלך שיחת הטלפון שהתקיימה בין השניים ביום לאחר הבחירות הציע טראמפ לנתניהו "לבוא בהקדם האפשרי", וראש הממשלה השיב כי הוא ישמח לכך.

עם זאת, הוא ביקש מהנשיא הנבחר לבדוק מה האפשרויות מבחינת הפרוטוקול, שכן מבחינה רשמית הנשיא ברק אובמה עדיין מכהן בתפקיד עד טקס ההשבעה. בעקבות כך, מקורבים לנתניהו אמרו כי ראש הממשלה "דחה באלגנטיות את הזמנת טראמפ כדי להימנע ממבוכה לאובמה".

בשיחתם בירך נתניהו את טראמפ ואמר לו כי "אין לארצות הברית בעלת ברית טובה יותר מישראל".בלשכת ראש הממשלה תיארו את השיחה שהתקיימה בין שני המנהיגים שמכירים אחד את השני שנים רבות "חמה ולבבית". בשיחה, כך נמסר, עלו גם סוגיות אזוריות. נתניהו אמר לנשיא הנבחר טראמפ כי גם "רעייתו שרה מצפה לפגוש אותו ואת רעייתו מלניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully