וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי רציחות תוך שעות במגזר הערבי: "צונאמי שיטביע את החברה הישראלית"

20.11.2016 / 12:33

לאחר ששני אנשים נורו למוות בסוף השבוע בגליל, קורא מייסד המרכז הערבי למאבק באלימות לחקור את כמויות הנשק בכפרים הערביים. "אחוז הנרצחים הערבים הוא פי שלושה מהשיעור שלנו במדינה. זו הפקרות", אמר לאולפן וואלה! NEWS

צילום: שלומי גבאי, עריכת וידאו: ניר חן

שני מקרי רצח אירעו אתמול בגליל –בכפר כנא ובכפר מכר – ובמגזר הערבי מודאגים מהאלימות הגואה. "אני מרגיש שיש צונאמי שיטביע את החברה הישראלית", אמר לאולפן וואלה! NEWS כמאל ריאן, מייסד עמותת אמאן, המרכז הערבי למאבק באלימות.

"אחוז הנרצחים הערבים במדינה הוא 60% מכלל הנרצחים, פי שלושה מהשיעור שלנו במדינה", הוא מקונן, "אחוז המעורבים ברצח הוא 66%. הערבים התמקצעו במקצוע הזה, ואין אכיפה. מאז שנת 2000 נכנסו ליישובים הערביים כמויות נשק אדירות, כשבכל בית שלישי או רביעי יש נשק – ונדרשת ועדת חקירה".

ריאן, שבנו מועאד נרצח בירי בשנת 2009, החל לפעול למיגור האלימות לאחר הרצח, מציין כי מקור הנשק הוא מצה"ל, ומדגיש כי "זה צריך להדליק נורה אדומה אצל כולנו". הוא מזהיר שאם יחזרו מהומות בדומה לאלה שאירעו באוקטובר 2000, "ניכנס למצב קשה. זה לא עניין של תרבות, אלא של הפקרות. אין אכיפה, יש עוני ואבטלה, ונוצר הרבה תסכול. מספיק שבכל יישוב יהיו כמה נערים שייקחו את החוק לידיים, והם יכולים להטיל אימה על היישוב כולו".

עוד בוואלה! NEWS:
הורי השוטר שנורה למוות זועמים על זיכוי חברו מהריגה: "נרצח פעמיים"
אף שוטר לא פיקח על היעדים: נחשף המחדל סביב החיסול בראשון לציון
סרטן, רצח והתאבדויות: אלה הגורמים לתמותה בישראל

ענאן חכרוש, שנהרג מירי בכפר כנא, 19 בנובמבר 2016. ספק 500
ענאן חכרוש, שנורה אתמול למוות בכפר כנא/ספק 500

"אין מישהו ערבי היום שהוא לא מועמד לרצח", מוסיף ריאן, אבל התקשורת הישראלית לא מתעניינת בתופעה. אם הנרצח בכפר כנא לא היה אחיינו של ניצב ג'מאל חכרוש, לא בטוח שהיו מראיינים אותי. אני מצפה מראש הממשלה שייקח את העניינים לידיים ויטפל בנושא כלי הנשק". ריאן גם זועם על עבודת המשטרה ותוהה "למה לא מפענחים רציחות. יודעים מי הנרצח – אבל לא יודעים מי הרוצח".

"הייתה בי תקווה שאף אחד לא יירצח מאז שהבן שלי נרצח", אומר ריאן, "וזה כואב ועצוב, ואני כועס על המדינה ועל עצמנו".

בכפר מכר נורה אתמול למוות גבר כבן 46 מהכפר ג'דיידה שבגליל המערבי. בתחילה הוא נפצע באורח אנוש, אולם לאחר פעולות החייאה בבית החולים בנהריה, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. מוקדם יותר נורה למוות ענאן חכרוש, תושב כפר כנא בן 48, אחיינו של ניצב ג'מאל חכרוש, ראש המנהלת להתעצמות המשטרה ביישובים הערביים והניצב המוסלמי הראשון במשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully