וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה באגד שתוכננה למחר בוטלה: "נזק רב למשק נמנע"

6.11.2016 / 0:15

האוצר, ההסתדרות ומשרד התחבורה הגיעו להסכמות, שבמסגרתן יועברו 150 מיליון שקל לחברה, ויחל משא ומתן בן חודש ימים בין הצדדים. "אני שמח שהצדדים גילו אחריות", אמר מנכ"ל משרד האוצר

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

(בווידאו: הפגנת נהגי אגד, השבוע)

השביתה באגד שתוכננה באגד למחר (שני) בוטלה אתמול, לאחר שנציגי משרד האוצר, ההסתדרות, משרד התחבורה ואגד הגיעו להסכמות.

לפי ההבנות סוכם כי משרד האוצר יעביר כ-150 מיליון שקל להבטחת משכורות העובדים בחודשים הקרובים, מתוך כ-250 מיליון שלטענת אגד, העברתם עוכבה מצד המשרד. הצדדים סיכמו על צעדים בוני אמון בהם מתן שי לחג לעובדים (לאחר שעוכב בשבועות האחרונים). עוד סיכמו על כניסה למשא ומתן בן חודש ימים בראשות מנכ"ל האוצר שי באב"ד, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ויו"ר אגד אבי פרידמן, במטרה להגיע להסכם כולל באגד.

"אני שמח שהצדדים גילו אחריות וביטלו שביתה שהייתה יכולה להסב נזק רב למשק", אמר מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד בתגובה להחלטה, "בחודש הקרוב ניכנס למשא ומתן אינטנסיבי עם אגד, על מנת להגיע להסכם ארוך טווח".

עוד בוואלה! NEWS:
לפני השביתה הנרחבת: 3,000 עובדי אגד מפגינים מול משרד האוצר בירושלים
נהג אגד לשעבר נאשם בגרימת מותה של נערה בת 17 במנהרות הכרמל
ההסתדרות מאיימת: נהגי אגד יפתחו בשביתה בכל הארץ בעוד שבועיים

הפגנת נהגי אגד, בין הכנסת למשרד האוצר. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
הפגנת נהגי אגד, השבוע בירושלים/נועם מושקוביץ

כ-3,000 נהגי אגד הפגינו השבוע מול משרד האוצר בירושלים, במחאה על עיכוב העברתם של כ-250 מיליון שקלים לחברה מצד משרד האוצר. לטענת הנוסעים בקווי אגד, נהגים שלא הגיעו להפגנה שיבשו את תנועת האוטובוסים באופן מכוון, וגרמו לעומסים כבדים בתחבורה הציבורית, בעיקר בירושלים. בהסתדרות איימו כי אם לא ייפתח משא ומתן לפתרון הסכסוך, ביום שני ישבתו 6,000 עובדי אגד ברחבי הארץ – דבר שאמור היה להביא לשיבושים ולעומסים כבדים.

באגד טענו כי עיכוב הכספים, שאמורים לשמש לסבסוד תשלום התחבורה הציבורית לנוסעים, ישפיע על תשלום המשכורות של עובדי אגד בחודש הבא. "האחריות למצב מוטלת לפתחם של משרד האוצר והתחבורה, ואנו קוראים לממשלה לשבת למשא ומתן מרתוני עם הנהלת אגד וההסתדרות כדי לתת מענה כולל שיבטיח את עתיד התחבורה הציבורית בישראל", אמר ביום רביעי דובר אגד, רון רטנר.

רטנר קרא "לשחרר את הכספים בסך 250 מיליון השקלים שהמדינה מעכבת את העברתם לאגד, בניגוד להסכמים. המשך עיכובם עלול שלא לאפשר את תשלום משכורות חודש דצמבר".

(עדכון ראשון: 22:30)

הפגנת נהגי אגד, בין הכנסת למשרד האוצר. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
לאחר ההפגנה, הצדדים הגיעו להסכמות/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully