וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטן: "בדקנו את הפייסבוק של אנשי התאגיד – הם שמאלנים מובהקים"

באירוע "שבתרבות" בחולון טען יו"ר הקואליציה כי עובדי תאגיד השידור הציבורי "רוצים לממש את האג'נדה שלהם". ארגון העיתונאים: "המעשים חמורים". ביטן: "התקשורת צבועה, משתמשים בפייסבוק למנוע מינויי אנשי ימין"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: דיון חירום על התאגיד בכנסת, השבוע)

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) התייחס היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בתיאטרון חולון לצעדים לביטול הקמתו של תאגיד השידור הציבורי החדש ולצוות הבדיקה שהוקם בנושא. לדבריו, "התאגיד יהיה אנטי-ממשלתי באופן מוחלט. בדקנו את הפייסבוק של מיכל דגון, מדובר באנשים שמאלנים באופן מובהק והם רוצים לממש את האג'נדה שלהם".

לטענת ביטן, לאחר שהעלה את סוגיית ההשלכות הכלכליות של סגירת התאגיד או של השארתו, "הוחלט להקים צוות. מדובר בצוות של מנכ"לים ולא ועדה. אני לא רציתי את הצוות. אני חושב שהיה צריך לסיים את התהליך בראשון – לכאן או לכאן". הוא הבהיר כי הצוות יקבע "אם לייעל את רשות השידור לתקציב שמשרד האוצר דיבר עליו".

עוד בוואלה! NEWS:
הוועדה היא ניצחון קטן לכחלון – והסולם שיביא את נתניהו לחיסול התאגיד
נתניהו וכחלון יבחנו את עלויות התאגיד, ההצבעה על פירוקו נדחתה
"ראש הממשלה לא רוצה שידור ציבורי": דיון חירום על התאגיד בכנסת

רונן פלוט, מנכ"ל הכנסת ודוד ביטן יור ועדת הכנסת, 8 בפברואר 2016. נועם מושקוביץ
"למדנו לחיות עם תקשורת נגדנו". ח"כ ביטן/נועם מושקוביץ

"לא רואה מצב שהתאגיד לא יבוטל", הוסיף ביטן. "הקמת הצוות – משמע פירוק התאגיד". כמו כן, ביטן טען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "לא זרק אותי לגלגלים, אני בקשר רציף וטוב איתו. יש היררכיה, הקביעה הסופית היא של ראש הממשלה, ואני מכבד את זה".

הוא הוסיף כי "התקשורת מתעסקת בתאגיד באופן אובססיבי, התעסקות סובייטית. אתם עושים את זה בגלל החברים שלכם בתאגיד". לדבריו, "אנחנו לא מפחדים מהתקשורת, למדנו לחיות עם תקשורת נגדנו". כמו כן, הוא טען כי הוא שוקל להגיש תביעה נגד רוגל אלפר, עיתונאי "הארץ", בשל "הספינים הקנויים" שלו.

"הערב אני לא הולך לעצרת של רבין, במקרה לא מסתדר לי", אמר ביטן, לאחר ביטול העצרת המרכזית בכיכר רבין. "אני בעד עצרת ממלכתית. אם הייתי צריך לקבל החלטה הייתי מממן את העצרת הזאת, ומקיים עצרת ממלכתית ולא עצרת של השמאל". לטענתו, "לא מדובר ברצח פוליטי, זה לא היה רצח פוליטי וזה לא קשור לפוליטיקאים, אלא רצח שנעשה על ידי אדם שרצה לעצור תהליך".

ארגון העיתונאים: "נפנה ליועץ המשפטי לממשלה בעקבות הדברים"

מארגון העיתונאים נמסר בתגובה לדבריו של ביטן: "נפנה ליועץ המשפטי לממשלה שיחקור את חוקיות המעשים החמורים שמשתקפים מדבריו של ח"כ דוד ביטן". על פי ההודעה, בנוגע לבדיקת דפים של עיתונאים בפייסבוק ,"ההתבטאות של יו"ר הקואליציה והמעשים החמורים שהיא משקפת מהווים חציית קו אדום. זו גם פגיעה בפרטיות של עיתונאי התאגיד, גם ניסיון מקארתיסטי לתייג עיתונאים ולהלך עליהם אימים וגם אפליה פסולה על פי חוק שוויון הזדמנויות בעבודה. עם צאת השבת, יפנו היועצים המשפטיים של ארגון העיתונאים ליועץ המשפטי לממשלה כדי שיחקור את חוקיות מעשים אלה".

ביטן התייחס פעם נוספת לסוגיה עם הישמע הביקורת על דבריו. "צביעות העיתונאים חוגגת. להם מותר לחטט בפייסבוק של אנשי ימין ולהשתמש בזה כדי למנוע את מינויים לתפקידים במדינה. כפי שעשו לדוגמא במקרה של רן ברץ, כך עשו כמעט בכל מינוי שהליכוד מביא", אמר והוסיף: "התקשורת מחטטת בעמודי הפייסבוק כדי למצוא ולו שמץ של התבטאות כדי לפגוע במועמד. אך כשזה נוגע להם, מותר לקלל, לפגוע ולהסית ללא כל הפרעה בשם חופש הביטוי".

"אני מאשים את התקשורת בצביעות. את ההתבטאויות של ראשי התאגיד לא חיפשתי בפיייסבוק, הם הגיעו אל פתח ביתי, כנראה מאנשים שנמאס להם מהצביעות של אלה המנהלים קמפיין מכוער בשם 'חופש הביטוי'. מה גם שהפייסבוק היא זירה ציבורית וכל שמתפרסם בה פתוח לעיני כל. מדובר בחלק מהמנהלים האחראים על הפעילות העיקרית של התאגיד והגיע הזמן שהציבור ידע מי נשלח למערכה בתאגיד שממומן מכספי ציבור ואשר על פי החוק צריך להיות מגוון. מי שמאשים אותי במקארתיזם שיאשים את עצמו ואת חבריו העיתונאים בחוסר סובלנות כלפי כל מי שלא חושב כמותם".

(עדכון ראשון: 11:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully