וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיפה לעכו בחמש שעות: תורים ארוכים, קללות ודחיפות בקו השיט החדש

19.10.2016 / 12:15

המעבורת העושה את דרכה לאורך קו החוף נחנכה בטקס חגיגי, אך נראה שההיערכות למספר רב של תיירים לקתה בחסר. בתורים נוצר דוחק רב, ובמסוף בעכו כלל לא ניתן לרכוש כרטיסים. מנכ"ל משרד התיירות: "זו תקופת הרצה"

צילום: אלי אשכנזי באמצעות וואווי, עריכה: ניב מעוז

קו השיט החדש בין נמלי חיפה ועכו נחנך בשבוע שעבר בטקס חגיגי בהשתתפות שר התיירות, יריב לוין, ואמור להתווסף לרשימת האטרקציות התיירותיות שמציעות שתי הערים. הקו החדש צפוי למשוך אליו עשרות אלפי בני אדם מדי שנה, אך נראה כי ההיערכות למספר גבוה של תיירים לקתה בחסר.

האנשים הרבים שהגיעו למסופים בשתי הערים במהלך חג הסוכות התלוננו על תורים ארוכים שנמשכים שעות ועל עיכובים של דקות ארוכות בלוח הזמנים. בנוסף, במסוף בעכו אין עמדה למכירת כרטיסים, ולנוסעים שהגיעו לנמל העיר נאמר שמי שלא רכש כרטיס הלוך ושוב מחיפה לא יוכל לעלות. במקום נוצר דוחק רב, ומשפחות רבות, שרצו לצאת לשייט המהנה בן ה-45 דקות לאורך החוף, עזבו את המקום באכזבה.

עוד בוואלה! NEWS:
פלסטינית התקדמה עם סכין לעבר חיילים בצומת תפוח - ונורתה למוות
אזרח טורקי נעצר בישראל בחשד לעבירות ביטחוניות - וגורש
מאות מורים הפגינו במחאה על קיזוז שכרם: "בנט תשלם"

קו השיט חיפה – עכו החדש מתפקד באופן לקוי. אוקטובר 2016. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, אלי אשכנזי
רבים ויתרו על האטרקציה. התור לספינה בעכו, אתמול/אלי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

"היה תור ענק, מטורף, ואי אפשר היה לקנות כרטיסים לפני כן", סיפרה יקירה יאיר, שהגיעה למסוף בחיפה עם בתה שני והמתינה בתור במשך שעתיים. "הייתה רק מכונה אוטומטית אחת והיו ערימות של אנשים", אמרה יאיר והוסיפה כי בזמן שעמדה בתור היו אנשים שדחפו והתפרעו. "היה שם מישהו שהתחיל לקלל ולדחוף, זה היה לא נעים בכלל", אמרה.

יאיר ציינה כי הייתה אמורה לעלות לספינה ב-13:00, אך היציאה התעכבה ובסופו של דבר היא ובתה עלו לסיפון רק שעה לאחר מכן. "מהרגע שהגענו לחיפה ועד שירדנו מהספינה בעכו לקח כמעט חמש שעות", הדגישה יאיר. היא סיפרה כי החליטה שלא לקנות כרטיס חזור, אך אלה שכן עשו זאת נאלצו לשוב לחיפה רק שעה אחרי שירדו מהספינה.

יאיר סיכמה ואמרה כי השיט עצמו היה מהנה, וכי היא מקווה שילמדו מלקחי העבר וישפרו את השירות. "צריך להוסיף עוד קופות, ואף להוסיף ספינה לקו", אמרה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
יקירה יאיר ובתה שני על קו השיט בין חיפה לעכו, אוקטובר 2016. יקירה יאיר, מערכת וואלה! NEWS
"היו ערימות של אנשים". יקירה יאיר ובתה שני על סיפון המעבורת/מערכת וואלה! NEWS, יקירה יאיר

בטקס חנוכת הקו הוכרז כי הוא "פרי יוזמה של משרד התיירות באמצעות החברה לפיתוח עכו העתיקה ועיריות חיפה ועכו", וכי "משרד התיירות השקיע בשדרוג התשתיות בנמלי הערים כ-11 מיליוני שקלים". לדברי שר התיירות לוין, "בשעה טובה נחנך היום קו השייט התיירותי בין חיפה לעכו. מדובר בפרויקט מורכב וראשון מסוגו בארץ, שנקבע על ידי כיעד מרכזי בפיתוח תשתיות התיירות בצפון".

לוין הוסיף כי "לאחר ששנים רבות דיברו עליו מבלי שמומש, קו השייט הסדיר יהווה אטרקציה תיירותית במחיר אחיד וקבוע ויסייע מאוד בקידום התיירות לחיפה ולעכו". עם זאת, נראה כי למרות השנים הרבות שחלפו מאז החל תכנונו ולמרות שגופים רבים מעורבים בהשקתו, הפרוייקט זקוק לשיפור ניכר, ובעקבות פניית וואלה! NEWS הליקויים בתפעולו נבדקים.

משרד התיירות הודיע כי מהיום ועד לסוף סוכות, בשל הביקוש הרב והעומס במקום, שונו מועדי הפלגת הספינה ונוספו שתי הפלגות, בהתאם למצב הים. הספינה תצא מעכו בשעות 9:30, 12:30, 15:30 ו-18:30, ומחיפה בשעות 11:00, 14:00, 17:00 ו-20:00.

קו השיט חיפה – עכו החדש מתפקד באופן לקוי. אוקטובר 2016. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, אלי אשכנזי
דוחק ואיחורים. המסוף בעכו, אתמול/אלי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות, הבהיר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "מדובר בתקופת הרצה, וחזרנו והדגשנו זאת. אנחנו כבר לומדים מה צריך לשפר ורואים את הצמאון והביקוש הגדול". לדבריו, "רשויות נוספות כבר פנו אלינו כדי שנפעיל אצלם פרויקטים דומים. הצפון צריך את הפרוייקט הזה ונחזק אותו".

הלוי הדגיש כי כבר אמש נערכה הפקת לקחים והיום נוספו שני קווי שייט בשעות הערב. "נעבור את חול המועד עם העומסים הגבוהים שנוצרו, ובסוף תקופת ההרצה נוציא מכרז שייקח בחשבון את כל ההיבטים, כולל טיפול במערך הזמנות ובקרה. צריך לזכור שעוד לא נעשה פרוייקט מסוג זה בארץ", הוסיף.

ממשרד התיירות נמסר בתגובה: "לאחר עשרות שנים, הושק בשבוע שעבר לתקופת הרצה קו השייט בין חיפה ועכו. לימי החג נוספו שתי הפלגות, שש בסך הכול, והקו זוכה להצלחה וביקוש רב". על פי ההודעה, "כבכל הרצה של מיזם חדש, הגופים השונים לומדים תוך כדי ומבצעים הפקת לקחים. בין השאר הוחלט על הוספת שתי הפלגות, ריווח יציאת ההפלגות ומכירה ידנית של כרטיסים ונערכו שינויים במתחם בכדי להקל על ההמתנה. יודגש כי במהלך ימי החג צפוי עומס גדול ומספר המקומות בספינה מוגבל".

בהכנת הידיעה השתתף עמר ויקסלבאום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully