וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: שוחררו 21 ממאות הנערות שהוחזקו בשבי בוקו חראם

הממשלה מסרה כי קבוצת הנערות שנחטפו לפני יותר משנתיים מוחזקות על ידי כוחות הביטחון וכי הן תשושות. לפי ההודעה, הן יצאו לחופשי בתום משא ומתן עם הארגון בתיווך הצלב האדום ושוויץ

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(סרטון של הנערות שנחטפו על ידי בוקו חראם מאוגוסט האחרון)

21 נערות מתוך יותר מ-200 שנחטפו על ידי ארגון בוקו חראם בניגריה לפני יותר משנתיים שוחררו מהשבי – כך מסרה היום (חמישי) הממשלה. הנערות נלקחו על ידי הארגון הקיצוני בפשיטה על בית ספר בעיירה צ'יבוק שבצפון-מזרח המדינה לפני יותר משנתיים.

"שחרורן הגיע כתוצאה ממשא ומתן בין הממשלה לבוקו חראם, בתיווך הצלב האדום הבינלאומי וממשלת שוויץ", נמסר בהודעה מטעם הנשיאות. "השיחות יימשכו". הן יועברו לידי סגן הנשיא ימי אבינסאג'ו בהמשך היום, כשהנשיא מוחמדו בוהארי יטוס היום לגרמניה.

כ-270 נערות נלקחו מבית ספר בעיירה צ'יבוק באפריל 2014. עשרות מהן נמלטו בתחילה, אך יותר מ-200 עדיין נעדרות. בחודש מאי הודיעו הרשויות כי אחת הנערות החטופות נמצאה וכי הנשיא הבטיח לשחרר את כולן.

החטיפה ההמונית יצרה סערה בעולם אולם מאות אנשים נוספים נחטפו מאז על ידי בוקו חראם. הארגון שנשבע אמונים לדאעש בשנה שעברה שלט על שטחים נרחבים בצפון-מזרח המדינה, אך מבצע משותף של ניגריה ושל שכנותיה הביא לדחיקתו מרוב הטריטוריה שלו.

לקריאה נוספת בנושא
צבא ניגריה: מנהיג בוקו חראם נפצע אנושות בתקיפה אווירית
בוקו חראם בסרטון חדש של החטופות: "עשרות נהרגו במתקפות"

(עדכון ראשון: 13:01)

ארגון בוקו חראם הניגרי פרסם סרטון חדש של הנערות שנחטפו ב-2014. ספק 500
הנערות שנחטפו על ידי בוקו חראם בסרטון שפורסם באוגוסט/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully