וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נסכים לטרנספר": תושבי עמונה יוצאים נגד הפתרון שמציעה המדינה

6.10.2016 / 12:30

ראש מטה תושבי המאחז, אביחי בוארון, הביע בריאיון לאולפן וואלה! NEWS את התנגדותו לתכנית לבניית 300 יחידות דיור למפוני המאחז - שאותה גינתה ארה"ב בחריפות. "הגיע הזמן שמדינת ישראל תפתור את הבעיה, תפקיע את האדמות ותסדיר את הבתים שלנו"

עריכת וידאו: ניר חן.

"לא נסכים לשום טרנספר, ולא משנה איך קוראים לו" – כך אמר הבוקר (חמישי) ראש מטה המאבק של תושבי עמונה, אביחי בוארון, בהתייחסו להחלטה הישראלית לקדם תכנית לבניית כ-300 יחידות דיור ביהודה ושומרון, במסגרת מציאת פתרון למפוני המאחז. "תושבי עמונה ויתרו על פיצוי", אמר בוארון בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "אנחנו רוצים להישאר בעמונה אחרי 20 שנה ולגדל את ילדינו".

בוארון ציין כי הוא תומך בבניית מאות יחידות הדיור, שאותה גינה אתמול בחריפות הבית הלבן, אך הדגיש כי הדבר לא צריך להוות תחליף לעמונה. "נשמח על כל יישוב שקם בארץ ישראל", ציין והוסיף: "מנסים לייצר שכונה אחרת למפוני עמונה ואנחנו מתנגדים". לדברי בוארון, הוא מצפה שראש הממשלה בנימין נתניהו יציג את המצב לקהילה הבינלאומית בכלל ולארצות הברית בפרט. "הגיע הזמן שמדינת ישראל תגיד לעולם ולארצות הברית: יש פה משבר הומניטרי ויש פה זכויות אדם".

אביחי בוארון. באדיבות המצולמים
"הגיע הזמן שמדינת ישראל תפתור את הבעיה". בוארון/באדיבות המצולמים

בוארון הביע תמיכה בחוק ההסדרה, שנועד להכישר את המאחז, ואמר: "הגיע הזמן שמדינת ישראל תפתור את הבעיה ותגיד שעד שאין פתרון מדיני או מהלך מדיני, האנשים לא צריכים לחיות באוויר, וזה אומר להפקיע את האדמות ולהסדיר את הבתים שלנו". לדברי בוארון, "יש אלפי משפחות ביהודה ושומרון שחיות בבית בלתי-חוקי על פי הסטנרדטים המשפטיים. בישראל בתוך הקו הירוק מסתירים את זה, ובישראל מעבר לקו הירוק נשארים בבעיה. הגיע הזמן שישראל תקבל החלטה עקרונית, ותפתור את בעייתם של 500 המשפחות שחיות בחיים בלתי-חוקיים, ועוד מאות משפחות ביישובים בית אל ומכמש"

"מה ממשלת ישראל מתכוונת לעשות? טרנספר לאלפי משפחות?", תהה בוארון. "חודשים אחרי עמונה יהיו עוד ועוד משפחות שיפונו". הוא ציין כי מדובר בבעיה משפטית הניתנת לפתרון. "בית המשפט קבע שהבתים אינם חוקיים כי נבנו על קרקע פרטית, אבל זה מה שמדינת ישראל עשתה ולא אני. הגיע הזמן שהמדינה תגיד: כל זמן שאין תהליך מדיני, אנחנו מסדירים בחוק את החיים של מאות אלפי התושבים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
קרקעות בעמונה, אוגוסט 2016. מגד גוזני
שטחי המאחז עמונה/מגד גוזני

אתמול פרסם הבית הלבן גינוי חריף בעקבות ההחלטה הישראלית להרחבת הבנייה בהתנחלויות. "קיבלנו הבטחות ציבוריות מהממשלה הישראלית שסותרות את ההודעה שלה", אמר דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט, והוסיף: "אני מניח שכאשר מדברים על כיצד חברים טובים מתייחסים לזה לזה, זה מקור לדאגה עבורנו".

מוקדם יותר פרסמה מחלקת המדינה של ארצות הברית הודעת גינוי חריגה ובה קשרה בין המשך הבנייה בהתנחלויות לבין חתימת הסכם הסיוע. מארק טונר, סגן דובר מחלקת המדינה האמריקנית, מסר בהודעה: "זה מדאיג במיוחד שלאור ההסכם חסר התקדים בין ישראל לארצות הברית לסיוע צבאי, שנועד להגביר את ביטחונה של ישראל, ישראל נוקטת החלטה שנוגדת את האינטרסים שלה, הנוגעים לפתרון הסכסוך שלה עם הפלסטינים בדרכי שלום". הוא ציין גם את העיתוי ה"מייאש" של ההחלטה, זמן קצר לאחר מותו של הנשיא התשיעי שמעון פרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully