וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס קרב של חיל האוויר יירט מל"ט של חמאס מעל חוף עזה

20.9.2016 / 13:33

דובר צה"ל מסר כי כלי הטיס הבלתי מאויש היה במעקב מלא מרגע המראתו. הכלי לא חדר ולא שהה בשטח מדינת ישראל. מדובר צה"ל נמסר: "לא נאפשר כל הפרה של המרחב האווירי ונפעל בנחישות נגד כל ניסיון שכזה"

צילום: דובר צה"ל

מטוס קרב של חיל האוויר יירט היום (שלישי) כלי טיס בלתי מאויש השייך לארגון חמאס, ששהה בקו החוף ברצועת עזה - כך מסר דובר צה"ל. עוד נמסר כי כלי הטיס הבלתי מאויש היה במעקב מלא על ידי חיל האוויר מרגע המראתו. הכלי לא חדר ולא שהה בשטח מדינת ישראל. מדובר צה"ל נמסר: "אנו לא נאפשר כל הפרה של המרחב האווירי ונפעל בנחישות נגד כל ניסיון שכזה".

ביוני בשנה שעברה התרסק מטוס זעיר ללא טייס בשטח ישראל בסמוך לגדר המערכת עם עזה. רשת אל-ג'זירה דיווחה כי המזל"ט שייך לחמאס. במטוס לא היה חומר נפץ וצה"ל בדק את האפשרות שהיו בו מצלמות.

במהלך מבצע "צוק איתן" יירט חיל האוויר כלי טיס בלתי מאויש שהמריא מרצועת עזה וחדר לשטחה האווירי של ישראל. היירוט היה מעל חופי אשדוד ונעשה באמצעות טיל פטריוט. כוחות חיל הים הוקפצו כדי לערוך סריקות ולמצוא את שיירי הכלי. גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, קיבלו אחריות לפעולה והודיעו כי שלחו "כמה מטוסים ללא טיס לשם ביצוע משימה מיוחדת בעומק השטח הציוני".

מגדל תצפית של חמאס, סמוך לקיבוץ ניר עם, אוגוסט 2015. לירון מולדובן
רצועת עזה/לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully