וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישי של טרור: שני פיגועים סוכלו, שניים נפצעו קל בחברון וליד ירושלים

חייל צה"ל נפצע קל בפיגוע דקירה בחברון. מוקדם יותר נפצע נהג אוטובוס מחפצים שהושלכו בכביש למעלה אדומים. בצהריים: פיגוע דריסה סוכל בקריית ארבע, המחבלים נורו; ניסיון פיגוע דקירה בשער שכם בירושלים, המחבל, אזרח ירדן, חוסל

ספק 500

מאז שעות הצהריים (שישי) נרשמו שני פיגועים ושני ניסיונות פיגוע בירושלים, בחברון ובמעלה אדומים. חייל צה"ל בן 19 נפצע קל מאוד בפיגוע דקירה בצומת גי'לבר שבחברון. צוותי רפואה שהיו במקום העניקו לחייל מגדוד 50 של הנח"ל טיפול ופינו אותו לבית החולים שערי צדק שבירושלים. המחבל נורה ונהרג.

קודם לכן, נהג שעשה דרכו למעלה אדומים שממזרח לירושלים נפצע קל מאבנים ומבקבוק צבע שהושלכו לעבר האוטובוס שבו נסע. הנהג, בן 55, פונה לקבלת טיפול רפואי וכוחות משטרה החלו בסריקת האזור אחר החשודים במעשה.

עוד בוואלה! NEWS:
לא מחכים לנובמבר: הליך הבחירה בארה"ב יוצא לדרך - והוא מכריע
מהאיטי ועד שיבא: הרופא הצבאי לשעבר שמנסה להציל את שמעון פרס
הקרמלין: נתניהו שוחח עם נשיא רוסיה בטלפון על תהליך השלום

זירת ניסיון פיגוע בצומת אליאס שבסמוך לקריית ארבע, ספטמבר 2016. זק"א
זירת הפיגוע בצומת אליאס סמוך לקריית ארבע/זק"א
זירת פיגוע דקירה בצומת ג'ילבר שבחברון, 16 בספטמבר 2016. תצפית TPS
חייל נפצע קל מאוד. זירת פיגוע הדקירה בצומת גי'לבר שבחברון/תצפית TPS

מוקדם יותר, בתוך שעה סוכלו שני ניסיונות פיגוע בירושלים ובקריית ארבע. סמוך לקריית ארבע, כוח צה"ל ירה בשני פלסטינים מכפר בני נעים, נער ונערה בני 17, שניסו לבצע פיגוע דריסה בטרמפיאדה בצומת אליאס. שלושה נערים נפצעו קל בעת שנסו מהמקום. בעקבות ניסיון הפיגוע מכתרים כוחות צה"ל את הכפר שממנו יצאו המחבלים.

על פי הודעת צה"ל, הפלסטינים, שישבו בכלי רכב מסחרי, ניסו לדרוס שלושה בני אדם שהיו בטרמפיאדה בצומת. כוח של צה"ל שהיה במקום פתח לעברם באש, שממנו נהרג הנער, פארס חדור. האישה, ראעד, נפצעה באורח קשה. היא פונתה על ידי צוותי רפואה של צה"ל לבית החולים שערי צדק בירושלים כשהיא במצב קשה וסובלת מפצע ירי בבטנה.

אחותה של ראעד ניסתה לבצע פיגוע דומה לפני כחודשיים באותו מקום. האחות הייתה בהיריון מחוץ לנישואים ועל פי הערכה, הפיגוע שניסתה להוציא לפועל היה על הרקע הזה. במקביל, נבדק כי גם היום היה מדובר בבני זוג שהיו במצוקה מסיבה כלשהי, ועקב כך ביצעו את הפיגוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשעות הצהריים, סעיד עמרו, מחבל אזרח ירדן, ניסה לדקור שוטר מג"ב בשער שכם בירושלים. הוא נורה ונהרג בידי הכוח. איש מהכוח לא נפגע. לפי המשטרה, המחבל, בשנות ה-20 לחייו, בא מכיוון העיר העתיקה למקום, שם הבחין בשוטרי משמר הגבול הפועלים לאבטחת האזור. הוא התקדם לעברם במהירות תוך שהוא מניף בכל אחת מידיו סכין וקורא "אללה אכבר". לאחר שהבחינו בו השוטרים, הם ירו בו למוות.

דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן האשים את ישראל באחריות להסלמה וב"הוצאה להורג" של הפלסטינים שביצעו את הפיגועים בחברון ובירושלים. הדובר, נביל אבו רודיינה, אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "וואפא" כי "המשך הפשעים וההרג הישראליים מוכיחים כי ממשלת ישראל ממשיכה במדיניותה להסלים את המצב, במטרה להתחמק מהמאמצים הבינלאומיים לסיום הקיפאון המדיני".

(עדכון ראשון: 12:50)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האוטובוס שנפגע מבקבוק צבע ואבנים ליד מעלה אדומים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
הסכין של המחבל בצומת ג'ילבר בחברון. הצלה יהודה ושומרון
הסכין ששימש לפיגוע דקירה בחברון/הצלה יהודה ושומרון
חיילי מג"ב בשער שכם שבירושלים לאחר זירת ניסיון פיגוע, ספטמבר 2016. משה שטיינמץ
שוטרי מג"ב בזירת הפיגוע בשער שכם, היום/משה שטיינמץ
זירת ניסיון פיגוע דקירה בשער שכם, ירושלים, 16 בספטמבר 2016. דובר מד"א ירושלים, מד"א
המחבל רץ אל השוטרים עם סכין בידו. זירת הפיגוע בשער שכם/מד"א, דובר מד"א ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully