וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה אישרה לפעילי ימין להפגין מול בית המחבל מהפיגוע ברחוב דיזנגוף

שלומי גבאי

31.8.2016 / 1:30

המשטרה דחתה תחילה בקשה להפגין מול בית משפחת מלחם בערערה מחשש לשלום הציבור. הפעילים, בהם ברוך מרזל, בנצי גופשטיין ועו"ד איתמר בן גביר, עתרו לבג"ץ בשל פגיעה בחופש התנועה והושגה הסכמה

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

(שלושה תושבי ואדי ערה מואשמים בסיוע למלחם, ינואר האחרון)

פעילי ימין שביקשו להפגין מול בית משפחתו של המחבל מדיזנגוף, נשאת מלחם, ונדחו על ידי המשטרה, הגיעו השבוע להסכם שמאפשר את קיומה של ההפגנה. לפי ההסכם בין הצדדים, יוכלו הפעילים לקיים מחאה במרחק של 130 מטרים מבית משפחת המחבל שבכפר ערערה.

בעבר, ביקשו הפעילים, בהם חברי התנועה עוצמה יהודית בראשו של מיכאל בן ארי, ברוך מרזל, עו"ד איתמר בן גביר ויו"ר להב"ה בנצי גופשטיין, להפגין מול הבית, אך המשטרה הביעה התנגדות מחשש לביטחון הציבור. הם עתרו לבג"ץ באמצעות עו"ד בן גביר בטענה לפגיעה בחופש התנועה. בתחילת החודש התקיים דיון בעתירה והשופטים קבעו כי על הרשויות לעשות מאמץ כדי שצעדת המחאה תאפשר, תוך שמירה על ביטחון הציבור. על כן, לאחר סיור שנערך בשטח הכפר, הושג הסיכום שמנחה כי המחאה, כאמור, תהיה בתוך שטח הכפר ובמרחק של 130 מטר מבית המשפחה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
המשטרה מבהירה: "למפכ"ל לא הייתה כוונה לפגוע ביוצאי אתיופיה"
ביטון נגד משרד החינוך: "לשנות את שיטת ההוראה, לא להוריד פרקים"
מכה לדאעש: דובר הארגון והסגן של אל-בגדאדי נהרג בחאלב

הבית שבו גר בעבר המחבל נשאת מלחם בערה 09 ינואר 2016. שלומי גבאי
"מגיעים כדי להעביר מסר שמי שנאמן למדינת ישראל אין לו מה לחשוש". הבית בערערה שבו הסתתר מלחם/שלומי גבאי

"אנחנו מגיעים לכפר כדי להעביר מסר שמי שנאמן למדינת ישראל ולחוקיה, ויודע כי פה זה מדינת העם היהודי, אין לו מה לחשוש מהביקור שלנו. להפך - ראוי שיצטרף אלינו", אמר מרזל, "אך אלה שלא רוצים יהודים בכפר, ולא רוצים יהודים בארץ ישראל, וחלקם אף סייעו למחבל נשאת מלחם, איתם יש לנו מלחמה ואנחנו ניכנס ונעביר להם את המסר, כי זו ארצנו, וכי מי שלא נאמן לא רצוי פה".

מלחם ביצע את הפיגוע ב-1 בינואר ברחוב דיזנגוף שבתל אביב ורצח שלושה אזרחים – אלון בקל, שמעון רואימי ונהג המונית אמין שעבאן. הוא נמלט לכפר שבו מתגוררת משפחתו והסתתר באחד הבתים. שם, זכה לסיוע מחלק מתושבי הכפר. שבוע אחרי הפיגוע הוא אותר וחוסל בידי כוחות הביטחון.

נשאת מלחם, המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב. חטיבת דובר המשטרה
רצח שלושה בפיגוע בדיזנגוף שבתל אביב. מלחם/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully