וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: 35 אזרחים נהרגו בתקיפות אוויריות של טורקיה בסוריה

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי מטוסי קרב הפציצו אזורים באזור ג'ראבלס, ששוחררה בידי המורדים. לפי הדיווח, הם כבשו שתי עיירות מידי הכורדים ובעלי בריתם. אנקרה טוענת כי חיסלה "טרוריסטים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

35 אזרחים נהרגו ועוד עשרות נוספים נפצעו בתקיפות אוויריות של צבא טורקיה בצפון סוריה באזורים שבשליטת הכורדים ובעלי בריתם - כך דיווח הבוקר (ראשון) הארגון הסורי לזכויות אדם. זאת כחלק מהתקדמות המורדים הנתמכים על ידי אנקרה מדרום לעיירת הגבול ג'ראבלוס שכבשו שתי עיירות נוספות היום. בטורקיה טוענים כי ההרוגים הם חמושים כורדים שאותם כינו "טרוריסטים".

בתקרית הראשונה, לפי הדיווח, נהרגו 20 בני אדם ונפצעו 50 בעיירה ג'ב אל-קוס, שנשלטת בידי קואליציית המורדים הכוחות הסוריים הדמוקרטיים. היא מורכבת בעיקר מלוחמים כורדים ונתמכת בידי ארצות הברית. בהפצצה השנייה נפגעה חווה בסמוך לעיירה אל-עמארנה, גם היא בשליטת אחד הארגונים החברים בקואליצייה. הארגון מסר כי 15 אזרחים נהרגו ועוד 20 נפצעו.

לקריאה נוספת על המבצע
טורקיה הפציצה את הכורדים בסוריה - וספגה הרוג ראשון במבצע
הכורדים נסוגים ממזרח לפרת - אך טורקיה מזרימה עוד טנקים לסוריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מורדים לצד טנק טורקי בעיירה אל-עמראנה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי ארגוני האופוזיציה הנתמכים בידי אנקרה השתלטו על אל-עמארנה ודאבס, שמדרום לג'ראבלוס. אתמול נהרג באזור חייל טורקי, הראשון מאז החל מבצע "מגן הפרת" בשבוע שעבר. עוד שלושה חיילים נפצעו בתקרית שבמהלכה שיגרה המיליציה הכורדית בסוריה (YPG) רקטה לעבר הטנק שלהם.

בטורקיה טוענים כי ה-YPG משתפים פעולה עם הכורדים הפועלים בשטחה, כחלק ממחתרת ה-PKK. בעוד ה-PKK מוגדר ארגון טרור על ידי ארצות הברית, הממשל משתף פעולה עם ה-YPG שהוכיח את עצמו ככוח היעיל ביותר נגד דאעש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המבצע של טורקיה התחיל בשבוע שעבר, ביום רביעי ועשרות טנקים טורקיים חצו את הגבול. כמה ארגוני מורדים, הנלחמים במסגרת צבא סוריה החופשי, משתתפים בלחימה שמטרתה, לפי אנקרה, היא לסלק את נוכחות דאעש מהגבול ולמנוע מהכורדים להקים יישות מדינית בצפון סוריה.

החשש של טורקיה התגבר לאחר שחרור העיר מנבג' בתחילת החודש על ידי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים. הקואליצייה הודיעה כי היא היעד הבא של הוא ג'ראבלוס, אולם אנקרה הבהירה כי לא תאפשר להם להתקדם לשם והתערבה במלחמת האזרחים בסוריה.

אחמד אוסמן, שעומד בראש הארגון "סולטאן מוראד" הנתמך בידי אנקרה, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הכוחות בדרכם למנבג' וכי הוא מקווה לכבוש את העיר בתוך כמה ימים. לדבריו, המורדים גם מתקדמים מערבה, לשטחים שבשליטת דאעש.

(עדכון ראשון: 10:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully