וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תפצה את משפחתו של חגי פליסיאן ביותר משני מיליון שקלים

26.8.2016 / 0:45

הפיצויים למשפחה אושרו לאחר חתימת שני הצדדים ובתום הליך גישור. מדובר בסכום פיצוי גדול עבור תקופה של שמונה חודשים, שבהם היה פליסיאן במעצר לאחר שהואשם לשווא ברצח במועדון הברנוער

צילום: טל אנגלנדר

(משפחתו של פליסיאן חוגגת את שחרורו ממעצר, פברואר 2014)

2.2 מיליון שקלים עבור שמונה חודשים - זהו הסכום שתשלם המדינה למשפחת פליסיאן עבור התקופה שבה היה חגי במעצר לאחר שהואשם ברצח במועדון הבר נוער ב-2009. ההחלטה התקבלה בתום הליך גישור אצל השופט בדימוס אמנון סטרשנוב. אתמול (חמישי) התקבל האישור הסופי עם חתימתם של המפכ"ל רוני אלשיך, פרקליט המדינה שי ניצן, פרקליט מחוז תל אביב עו"ד שלמה למברגר והחשב הכללי.

משה יוחאי, בא כוחם של האחים פליסיאן, אמר בתום החתימה כי השופט סטרשנוב קבע סכום נמוך יותר תחילה, אולם המדינה הייתה אדיבה נוכח הנזק שנגרם לחגי בתקופת המעצר. הסכום שנקבע כפיצוי למשפחה נחשב גבוה מאוד ביחס למקרים קודמים ודומים. כך למשל, עמוס ברנס שהורשע בשנות ה-70 ברצח החיילת רחל הלר וזוכה במשפט חוזר, פוצה על ידי המדינה בסכום של חמישה מיליון שקלים על מעצר שווא של שמונה שנים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הבטיח להתפלל לריפוי הבן מסרטן - ומואשם שגבה מההורים סכום עתק
שפך נוזל לא מזוהה על כלבים: תושב אילת מואשם בהתעללות בבע"ח
ראש הכנופייה הירושלמית חשוד במעורבות בניסיון חיסול בבירה

חגי פליסיאן, הנאשם ברצח בבר-נוער, משתחרר ממעצר. יותם רונן
סדקים בעדותו של עד המדינה הובילו לשחרורו. פליסיאן/יותם רונן

פליסיאן נעצר ב-2013 בחשד לרצח של ניר כץ וליז טרובישי ופציעתם של 11 נוספים בטבח במועדון. הסברה של המשטרה באותה עת, שעל בסיסה הוגש כתב אישום, הייתה כי פליסיאן הגיע למקום במטרה לרצוח את מנהל המקום ובכיר בקהילה הגאה, שאול גנון, משום שהאמין כי הוא תקף מינית את אחיו הצעיר בנימין, שנעצר אף הוא במסגרת הפרשה. שמונה חודשים לאחר המעצר ביקשה הפרקליטות לשחרר את פליסיאן בטענה כי נחשפו ממצאים חדשים שהובילו לשינוי בתשתית הראייתית נגדו. זאת, בשל סדקים בעדותו של עד המדינה, זאור חנקישייב, שגויס נגד פליסיאן.

(עדכון ראשון: 18:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully