וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה פתחה במבצע "מגן הפרת" נגד דאעש בסוריה

24.8.2016 / 10:26

הצבא הטורקי תקף בעיירת הגבול ג'ראבלוס המוחזקת בידי דאעש. מטוסים תקפו ואש ארטילרית נורתה אל 63 מטרות של הארגון. גורמים ביטחוניים: "כוחות מיוחדים עברו לשטח סוריה, אך טרם החלו במתקפה"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

טורקיה פתחה היום (רביעי) במבצע "מגן הפרת", לטיהור גבולה עם סוריה מארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). ממשלת טורקיה הודיעה כי כוחות טורקיים בגיבוי מטוסים של הקואליציה נגד דאעש בהובלת ארצות הברית תקפו מטרות של הארגון בסוריה, לאורך הגבול עם טורקיה. סוכנות הידיעות הטורקית הרשמית אנטוליה דיווחה כי הצבא ירה ירי ארטילרי אל העיר ג'ראבלוס שבסוריה. רשת CNN בשפה הטורקית דיווחה כי טנקים של הצבא התקרבו אל הגבול, אך לא חצו אותו. גורמים צבאיים במדינה טענו כי הפלישה הקרקעית לאזור טרם החלה, אך קבוצה מהכוחות המיוחדים הטורקיים כבר חצו את הגבול וטרם פתחו במתקפה.

צבא טורקיה הודיע כי ירה 224 פגזי ארטילריה אל 63 יעדים של הארגון בצפון סוריה. גורם צבאי הוסיף כי מטוסי קרב של חיל האוויר הטורקי לקחו חלק בהפצצת האזור מהאוויר וביצעו ארבע תקיפות. כמו כן, עדי ראייה דיווחו כי כוחות דאעש בסוריה ירו פגזים לטורקיה, ופגעו בשטח פתוח, מחוץ לעיירה קרקמיס.

זו הפעם הראשונה שבה מטוסי קרב טורקיים תוקפים בסוריה מאז נובמבר, אז הפיל הצבא במדינה מטוס רוסי בסמוך לגבול. כמו כן, מדובר בפעם הראשונה שכוחות מיוחדים טורקיים חודרים לשטח הסורי, מאז מבצע קצר לשחרור קבר סולימאן שאה, דמות עות'מנית בולטת, בפברואר 2015.

עוד באותו עניין:
מתיחות בגבול: טורקיה תקפה עמדות של דאעש והכורדים בסוריה
פיגוע החתונה בטורקיה: כמחצית מקורבנות המתקפה - מתחת לגיל 14
ארדואן: המחבל שהתפוצץ בחתונה והרג עשרות - נער כבן 12

ירי ארטילרי של צבא טורקיה לעבר עמדות של הכורדים בצפון סוריה, 16 בפברואר 2016. AP
תותחים טורקים תוקפים יעדים בצפון סוריה/AP

"המבצע נועד להבטיח את הביטחון בגבולות ואת שלמותה הטריטוריאלית של סוריה תוך תמיכה בקואליציה נגד דאעש", אמר אחד המקורות הצבאיים בטורקיה לסוכנות הידיעות רויטרס. טורקיה וארצות הברית מאמינות ששחרור אזור הגבול מנוכחות שאעש יקטע את אחד מנתיבי האספקה המרכזיים של הארגון.

שר הפנים הטורקי, אפקאן עלא, אמר כי המבצע יימשך עד שהאיום הנשקף מדאעש ינוטרל. לדבריו, טורקיה משתפת פעולה עם כוחות הקואליציה, כמו גם עם האופוזיציה המתונה. הוא צין כי לא רק דאעש מהווה איום על טורקיה, אלא גם ארגוני טרור נוספים.

בתוך כך, סוכנות הידיעות הטורקית דואן דיווחה כי המשטרה הטורקית פתחה במבצע פשיטות ברחבי איסטנבול בניסיון ללכוד פעילים של ארגון המדינה האסלאמית.

אתמול ירו תותחים של צבא טורקיה 40 פגזים אל יעדים של דאעש לאחר ששתי פצצות מרגמה שנורו משטח המוחזק בידי הארגון פגעו בעיירה הטורקית קרקמיס שסמוכה לגבול. על פי הדיווחים, פצצות המרגמה נורו ככל הנראה במהלך חילופי אש בין מורדים סורים לבין כוחות דאעש. עוד דווח כי פצצות המרגמה פגעו בחצר מתחם השייך למסגד בעיר והרסו קווי חשמל. כוחות הביטחון המקומיים סגרו את המקום וקראו לתושבים בעיר להישאר בבתיהם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
טנקים טורקיים בסמוך לגבול עם טורקיה, אוגוסט 2016. AP
טנקים סוריים באזור הגבול עם סוריה, אתמול/AP

שלשום תקף צבא טורקיה מטרות של המיליציה הכורדית באזור העיר מנבג' שבסוריה ומטרות של דאעש בעיר ג'ראבלוס. גורם רשמי בטורקיה ציין כי המטרה העיקרית של התקיפות נועדה לפתוח מסדרון עבור המורדים המתונים שבהם תומכת טורקיה.

אנקרה הודיעה כי תפעל "לנקות לחלוטין" את גבולה עם סוריה מפעילי דאעש, לאחר שמחבל מתאבד הקשור לארגון פוצץ עצמו במהלך חגיגות חתונה בעיר גזיאנטפ שבדרום-מזרח המדינה והרג 54 חוגגים. כמו כן, המבצע בא לאחר שמורדים סורים הנתמכים בידי טורקיה הודיעו כי הם נמצאים בשלבים האחרונים של ההכנות למתקפה על ג'ראבלוס.

הטורקים תומכים במורדים הסורים שמתארגנים למתקפה בשטחה כדי למנוע מהמיליציה הכורדית YPG להשתלט על העיר. באנקרה חוששים שהכורדים יבססו את אחיזתם על עוד שטחים בצפון סוריה לאחר שהודיעו כבר על שליטתם בעיר אל-חסכה.

(עדכון ראשון: 08:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully