וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסר של מדיניות ליברמן החדשה: חמאס לא יידע לאיזו תגובה לצפות

23.8.2016 / 0:01

מאז צוק איתן, נהג צה"ל להגיב בירי ממוקד לעבר מטרות ברצועה אחרי שיגורי רקטות. אתמול יצאה לפועל גישת שר הביטחון, שמבטיחה תגובות חריפות להפרת השקט. בשלב זה חמאס מגיב רק באיומים

עריכה: ניר חן צילום: בני בן סימון

מאז תום מבצע צוק איתן ועד שלשום (ראשון), נהג צה"ל להגיב בצורה ממוקדת מאוד על כל הפרת שקט באזור הדרום. זאת, על ידי תקיפה של יעדים בודדים של חמאס ברצועת עזה בלילה שאחרי שיגור רקטה. שר הביטחון, אביגדור ליברמן, לא מיהר עם כניסתו לתפקיד לשנות את אופן הפעולה. 80 יום מאז מונה לתפקידו, נראה עתה כי גיבש ליברמן עמדה ברורה, שיצאה אתמול לפועל.

לפי האסטרטגיה החדשה של ליברמן, כפי שבאה לידי ביטוי אמש, התגובה הראשונית היא תקיפה מידית וממוקדת לעבר המקום שממנו שוגרה הרקטה, באמצעות כלי טיס וירי טנקים. בערב, בניגוד לציפיות בצד הישראלי והפלסטיני, הגיעה התגובה החריפה יותר. אתמול הייתה זו התקיפה הרחבה ביותר מאז מבצע צוק איתן.

לקריאה נוספת:
קצין בכיר בצה"ל: "התקיפה בעזה הייתה חריגה - 50 יעדים בשעתיים"
רקטה נפלה בחצר בית בשדרות ולא גרמה לנפגעים; צה"ל תקף בעזה
מציאות ישנה-חדשה: התקיפות בעזה לא ישנו את כללי המשחק בין ישראל לחמאס

תקיפה של צה"ל באזור בית חאנון ברצועת עזה 21 אוגוסט 2016. טוויטר, צילום מסך
14 רקטות שוגרו מתחילת השנה. תקיפת צה"ל באזור בית חאנון שבצפון רצועת עזה, אתמול/צילום מסך, טוויטר

במהלך 2015 שוגרו לעבר שטח ישראל 21 רקטות. מתחילת השנה הנוכחית ועד היום נרשמו 14 שיגורים. ברוב המקרים, היו אלו "חוליות סוררות" שניסו, בניגוד לעמדת חמאס, לשגר רקטות לעבר ישראל על מנת לגרור תגובה מצד צה"ל. בחלק מהמקרים, היו אלו ארגונים אחרים ששיגרו רקטות תוך עצימת עין של חמאס ורק במקרה בודד אחד, לפני כמה חודשים, שיגרו פעילי חמאס רקטות לעבר ישראל בתגובה לפעולה הנדסית של האחרונה להשמדת מנהרות, לטענתם, בשטח פלסטיני.

לאחר שיגור הרקטה אתמול לעבר שדרות ותגובת חיל האוויר החריפה, מסרו גורמים במערכת הביטחון כי הם משוכנעים שלא חמאס ולא הג'יהאד האסלאמי הם שעומדים מאחורי השיגור. ואולם, הם עדיין מפנים אצבע מאשימה לעבר חמאס.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

ליברמן לא מתפשר על העיר שדרות

חיל האוויר תקף 50 מטרות חמאס בצפון רצועת עזה תוך שעתיים. ליברמן, מסתבר, לא מתפשר על העיר שדרות ולא מסתפק בירי נקודתי לעבר מטרות בודדות. אתמול הוא העביר מסר ברור לחמאס: שיגורי רקטות לעבר מדינת ישראל לא מקובלת, ואם לא יהיה מאמץ מצדם לאכוף את השקט – היקף התקיפות יורחב. אף אחד במערכת הביטחון לא מבטיח תגובה אחידה לאור המדיניות החדשה של שר הביטחון, שניתן להניח שתהיה תלויה בשאלות של עיתוי ומיקום הנפילה. עצימות התגובה אתמול הורגשה במיוחד, כאשר במקביל להפנינג בשדרות נשמעו היטב במשך שעתיים ברחבי הנגב המערבי הדי הפיצוצים.

לפי הערכות של גורמי מודיעין, חמאס לא יגיב להתקפה הרחבה, אך כל יום במזרח התיכון הוא יום חדש ואין לדעת מה יקרה בפעם הבאה. האם צה"ל ירחיב את התקיפות אחרי נחיתת רקטה בישראל? האם חמאס יספוג את עלבון התקיפות וימשיך הלאה, או יעז להגיב תוך לקיחת סיכון של הסלמה, כשברקע מבקרת טורקיה בחריפות את ישראל? בשלב זה, הסתפק חמאס בתגובות בכלי התקשורת והעברת איומים לישראל.

במבצע צוק איתן, שני הצדדים ניסו להימנע מהסלמה, אך לבסוף נגררו למערכה בת 51 יום, בניגוד לרצונם. ניכר כי חמאס מבין היטב את משמעותו של המדרון החלקלק שבפניו הוא ניצב. עם זאת, הבהיר הבוקר קצין בכיר בצה"ל כי בצבא ערוכים לכלל התרחישים, כולל לאפשרות שחמאס יגיב למתקפות חיל האוויר. הרקטה הבאה שתשוגר לעבר ישראל תהיה מבחן לשני הצדדים.

(עדכון ראשון: 23:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully