וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: 36 לוחמי דאעש שטבחו במאות חיילים הוצאו להורג

האסירים שהורשעו במעורבות ברצח של כ-1,700 חיילים באזור העיר תיכרית ב-2014, נתלו בבית כלא במרכז המדינה. "עשרות מבני משפחתם של הנרצחים נכחו בהוצאה להורג וצעקו 'אללה אכבר'"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

עיראק הוציאה היום (ראשון) להורג 36 לוחמים מארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), שהורשעו בטבח בכ-1,700 חיילים מצבא עיראק בשנת 2014, עת כבשו את הבסיס האמריקני לשעבר "ספיצ'ר" שנמצא בסמוך לעיר תיכרית שבמרכז המדינה. "ההוצאה להורג של 36 מורשעים בפשע בספיצ'ר נערכה הבוקר בבית הכלא נסירייה", אמר דובר מושל מחוז די קאר שבדרום המדינה, שבו נמצא הכלא. לדבריו, כל המוצאים להורג הם אזרחים עיראקיים, שנשפטו למוות בפברואר האחרון.

"הם הועברו לכלא בשבוע שעבר לאחר שהנשיא אישר להוציאם להורג", הוסיף הדובר, וציין כי "עשרות מבני משפחתם של הנרצחים נכחו בהוצאה להורג וצעקו 'אללה אכבר'. הם שמחו לראות את אותם אנשים נתלים".

מרבית החיילים שנורו למוות בטבח הם שיעים, והאירוע היה לאחד הגורמים העיקריים להתעוררות המיליציות השיעיות והצטרפותם למאבק בארגון הקיצוני. ימים לאחר הטבח פרסם דאעש תמונות מהאירוע, ובהן נראים החיילים מועלים על כלי רכב ונדרשים לשכב על הרצפה לפני שכדור נורה בראשם.

עוד כתבות בנושא:
עיראק: "1,700 אנשי כוחות הביטחון הוצאו להורג"
עיראק: עונש מוות ל-24 מעורבים בטבח במאות חיילים שיעים

תמונות שפרסם ארגון "המדינה האיסלאמית" של הוצאה להורג של אנשי כוחות הביטחון בעיראק. טוויטר, צילום מסך
דאעש ירה למוות ב-1,700 חיילים. תיעוד הטבח שפרסם דאעש/צילום מסך, טוויטר

בשנה שעברה, לאחר כיבוש האזור מחדש על ידי צבא עיראק, זוהו 12 קברי אחים בסמוך לתיכרית, שם ככל הנראה נקברו חלק מהחיילים. "זה היה מחזה קורע לב", סיפר אז חאלד אל-אטבי, חבר צוות הזיהוי הפלילי שבחן את הגופות לאחר גילוי הקברים. הוא הוסיף: "לא יכולנו לעצור את עצמנו מלפרוץ בבכי. אילו ברברים פראים יכולים להרוג 1,700 איש בדם קר?".

עלי, אחד מניצולי הטבח, סיפר לרויטרס על השתלשלות האירועים: "הם אמרו לנו שאין להם בעיה איתנו והבטיחו לנו שהם ישלחו אותנו למשפחות שלנו". לדבריו, "הם אפילו נתנו לנו מים כדי שנרגיש בטוחים. ברגע שהם הכניסו אותנו לכלי הרכב, הם הביאו אותנו לכאן וקשרו אותנו. עדיין יש לי צלקות מהאזיקים כאן". הוא הוסיף כי "הם ירו לעברי כדור, אבל הוא לא פגע. התחזיתי למת ונפלתי על הקרקע. הייתי מכוסה כולי בדם של חבריי".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
קברי אחים של חיילים שנרצחו בידי דאעש ונחשפו בעיר תיכרית, עיראק, 06 באפריל 2015. רויטרס
אחת הגופות של קורבנות הטבח שאותרו בקברי האחים/רויטרס
תמונות שפרסם ארגון "המדינה האיסלאמית" של הוצאה להורג של אנשי כוחות הביטחון בעיראק. טוויטר, צילום מסך
תמונות מהטבח שפורסם דאעש ב-2014/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully