וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנסים למנוע את הירי הבא: צה"ל שינה גישה - ופעל בתוך מחנה הפליטים

17.8.2016 / 19:48

כוחות גדולים של נח"ל, אגוז והנדסה קרבית פעלו בכפר אל-פוואר במשך יממה, עצרו פעילי טרור ואיתרו אמצעי לחימה. "נפעל בכל מקום שיש בו מידע מודיעיני", אמר גורם צבאי. עדיין נבדק הדיווח לפיו נער פלסטיני נהרג מאש צה"ל

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(בווידאו: דיווחים פלסטיניים על הרוג בעימותים באל-פוואר, אתמול)

העימותים האלימים שאירעו אתמול בכפר הפלסטיני אל-פוואר שמדרום לחברון, שבמהלכם דווח כי נער פלסטיני נורה למוות מאש צה"ל, התרחשו במהלך מבצע צבאי של 24 שעות באזור, שנועד למנוע פיגועי ירי עתידיים. גורם בצה"ל ציין כי ההחלטה באה בעקבות פיגועי הירי הקשים במתחם שרונה שבתל אביב ובפיגוע הירי בכביש 60, שבו נרצח מיכאל מרק מעתניאל ונפצעו אשתו ושניים מילדיו.

הפעילות הצבאית, שהתקיימה לראשונה במתכונת חדשה, הסתיימה הלילה (שלישי) כשהכוחות יצאו ממחנה הפליטים בתום היממה. שלושה גדודים נכנסו לכפר לאחר שבמשך כשנתיים לא פעלו בו כוחות הצבא בצורה כה אינטנסיבית. רשימת המטרות של הכוחות כללה 60 יעדים בהם פעילי טרור, חיפוש נשק ואחרים. במהלך המבצע, כוחות גדוד 50 של הנח"ל, יחידת אגוז וגדוד 605 של הנדסה קרבית עברו מיעד ליעד על פי מידע מודיעיני של השב"כ. הלוחמים עצרו שלושה פעילים, איתרו אמצעי לחימה וערכו שיחות אזהרה רבות מתוך כוונה ליצור לחץ שיביא את גורמי הטרור לחשוב פעמיים בטרם יוציאו פיגועים לפועל.

במהלך הפעילות מאות פלסטינים הפרו את הסדר בכפר. הפלסטינים יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה ובלוקים אל החיילים, ואף ירו לעברם. גורם צבאי אמר כי הפרות הסדר לא הפתיעו את הלוחמים. "צפינו זאת", אמר. "בכל זאת, מדובר במחנה פליטים שממנו יצאו מפגעים ובאופן תמידי מיידים ממנו אבנים ובקבוקי תבערה אל כביש 60 הסמוך". הוא הוסיף כי למרות הפרות הסדר הנרחבות, הכוחות הצליחו לפעול בכל יעד. לדבריו, עיקר הפרות הסדר התרחשו במהלך התנועה של הכוחות בין היעדים. מלבד הדיווח על הנער הפלסטיני שנהרג, 23 פלסטינים נפצעו במהלך המבצע מירי רוגר, נשק המשמש בצה"ל אמצעי לפיזור הפגנות, ופלסטיני אחר נפצע מפגיעת כדור גומי.

עוד בוואלה! NEWS:
קצין, נגד וחמישה חיילים נפצעו בהתנגשות דחפור ונגמ"ש ברמת הגולן
כחלון מקדם יוזמה להעברת בסיסי צה"ל מהמרכז לצפון הארץ
המשטרה חוקרת: איך הגיעו צנצנות עם עוברים אנושיים לבי"ס נטוש ברמלה

דיווח: נער בן 71 נהרג מאש צה"ל במהלך הפרות סדר בכפר אל-פוואר מדרום לחברון. רויטרס
פינוי נער בן 17 שדווח כי נהרג מירי צה"ל, אתמול/רויטרס

"מחנה הפליטים אל-פוואר הוא ממחנות הפליטים היותר אלימים", ציין הגורם הצבאי, "הוא משלב את כלל הארגונים ויש לו היסטוריה של פעילות חבלנית". הוא הוסיף כי לפני כעשרה חודשים יצא מהכפר פיגוע דקירה. לדבריו, גם אם הממצאים מהפעילות עצמה אינם נרחבים, הרי שהיא משפיעה בטווח הארוך על תנועת הפעילים ועל היכולת שלהם לבצע פיגועים. במחנה פועלים רוב ארגוני הטרור הפלסטיניים ובהם חמאס, ג'יהאד איסלאמי ותנזים. כמו כן, הם הבחינו בדגל של ארגון הטרור דאעש מתנוסס על אחד הבתים.

הגורם הצבאי הדגיש עוד כי כוחות צה"ל פועלים באופן שבו פעלו במהלך הלילה רק על מידע מודיעיני. "אין לנו שום כוונה לפעול באינטנסיביות רק בשביל להראות נוכחות", אמר הגורם והוסיף כי "בכל מקום שיש מידע על נשק או על התארגנות לפעילות טרור - נפעל באינטנסיביות כדי למנוע אותן".

עוד באותו נושא

דיווח: פלסטיני נהרג ו-45 נפצעו מאש צה"ל בעימותים ליד חברון

לכתבה המלאה
פיגוע דקירה באזור צומת אל-פוואר שליד קריית ארבע. נובמבר 2015. רויטרס
אנשי משטרה סמוך למקום הפיגוע שיצא מאל-פוואר בחודש נובמבר/רויטרס

במהלך הלילה פעלו כוחות צה"ל גם בכפר חלחול שמצפון לחברון ומצאו אקדח וכ-40 כדורים. בעל הבית בו נמצא האקדח נעצר, והממצאים הועברו לידי כוחות הביטחון. כמו כן, במהלך הלילה עצרו כוחות הביטחון 20 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובהם חמישה חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות כלפי אזרחים וכלפי כוחות הביטחון.

"לאור איום הירי בגזרה אנחנו נוקטים בכל האמצעים והדרכים כדי להוריד את האיום ולתפוס את החוליות ירי הלא מפוענחות אך בעיקר כדי להקשות ולמנוע את הפיגוע הבא", סיכם הגורם הצבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully