וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלטים נגד צה"ל הבעירו מלחמה בין "הקנאים" בבית שמש לראש העיר

16.8.2016 / 20:33

קיצונים בעיר פתחו במאבק נגד העירייה, לאחר שפקחיה חילקו קנסות לתושבים שתלו שלטים נגד גיוס לצה"ל. ארבעה נעצרו - אך נראה כי הסכסוך רחוק מסיום. עיריית בית שמש: "מצפים לאכיפה משטרתית"

שלטים נגד גיוס לצה"ל, בית שמש. אוגוסט 2016. יעקב לדרמן, מערכת וואלה! NEWS
"המטרה היא לייאש את הפקחים העירוניים". השלטים נגד גיוס שנתלו בבית שמש/מערכת וואלה! NEWS, יעקב לדרמן

קיצונים חרדים בבית שמש המכונים "הקנאים" פתחו במאבק נגד ראש העירייה מטעם ש"ס, משה אבוטבול. זאת, על רקע חלוקת קנסות של הפיקוח העירוני בסך מאות שקלים בגין תליית שלטים על מרפסות הבתים, הפונות למרחב הציבורי, ועליהם סיסמאות נגד גיוס לצה"ל.

הסאגה האחרונה החלה לפני כשלושה שבועות. פקחים עירוניים ערכו בשכונת רמת בית שמש ב' סיור אכיפה נגד חרדים קיצונים שתלו שלטים המפצירים במבקרים בשכונה להתלבש בצניעות ושלטים נוספים נגד גיוס חרדים לצה"ל. במהלך הסיור הפקחים מסרו התראה לאחד התושבים שתלה שלט נגד גיוס לצה"ל. התושב, הנמנה על הקבוצה החרדית הקיצונית בעיר, סירב להסיר את השלט וקיבל דוח כספי בסך 475 שקלים שבו נכתב: "ביצעת עבירה בניגוד לחוק עזר לבית שמש".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
חקלאים נגד המשטרה: "כשאין ביטחון אנחנו נאלצים לשמור בעצמנו"
בן 16 מהצפון מואשם שדקר למוות קשיש סיעודי המרותק למיטתו
נערים מהשרון נאשמים בהפעלת רשת סמים ומכירה לעשרות בני נוער

שלטים נגד גיוס לצה"ל, בית שמש. אוגוסט 2016. יעקב לדרמן, מערכת וואלה! NEWS
"לא אתגייס לצבא השמד". השלטים בבית שמש/מערכת וואלה! NEWS, יעקב לדרמן

בתגובה, חבריו בשכונה תקפו ניידת פיקוח עירוני, רגמו אותה באבנים וניפצו את חלונותיה תוך סיכון חיי הפקחים. נוסף לכך, הפיצה הקבוצה כמות גדולה של שלטים נגד גיוס עם סיסמאות שונות, בהם: "לא אתגייס לצבא השמד". את השלטים הם תלו במרפסות רבות בשכונה "מתוך מטרה לייאש את הפקחים העירוניים", כלשונם.

חברי הקבוצה המשיכו והפיצו פשקווילים ברחבי השכונה נגד ראש העירייה, בטענה ש"חוצפתו של אבוטבול אינה יודעת גבול". הם כתבו ש"בראותו שהדוחות נזרקים מיד לאשפה ואף אחד לא מתייחס אליהם ברצינות, שלח היום את פקחי העירייה שהם בעצמם יורידו את השלטים המתנוססים בחצרות לאורך רחוב הירדן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"אין בכוחות הדל של הפיקוח העירוני להתמודד עם הסוגיה"

הלילה עצרה המשטרה ארבעה מתושבי השכונה. אחד מהם חשוד במעורבות באירוע שבו הפכו התושבים ניידת משטרה במהלך חג פסח האחרון, השני חשוד בריסוס כתובות והשתתפות בהפגנות נגד גיוס לצה"ל ובחיפוש בביתו נמצאו תרסיסי צבע ועשרות פשקווילים בגנות הגיוס לצה"ל. שניים נוספים נעצרו לאחר שתקפו את השוטרים שהגיעו לבצע את המעצרים.

"המשטרה לא תאפשר לפורעי החוק לפגוע בעובדי ציבור באשר הם", מסרו במשטרה, "היא תנקוט יד קשה נגד כל מי שיפר את הסדר ויתקוף שוטרים ועובדי ציבור, במקביל למיצוי ההליכים הפליליים והבאתם לדין".

מהעירייה נמסר: "עיריית בית שמש פועלת בהתאם לפסיקת בית המשפט ומסירה שוב ושוב את השלטים, תוך כדי תקיפת פקחים ורכבי העירייה. בפועל, אין בכוחו הדל של הפיקוח העירוני להתמודד עם סוגיה מורכבת זו ואנו מצפים כי האכיפה תהיה באמצעות משטרת ישראל אשר בידיה מצויים הכלים המתאימים".

חרדים הפכו ניידת משטרה בבית שמש, אפריל 2016. ספק 500
חרדים הפכו ניידת משטרה בבית שמש, אפריל האחרון/ספק 500

זו אינה המלחמה היחידה שמנהלת העירייה נגד שלטים בלתי חוקיים במרחב הציבורי בעיר. בשנה שעברה קבע בית המשפט השלום בבית שמש כי העירייה התרשלה באופן חמור בכך שלא פעלה להסרת שלטי צניעות שנתלו במרחב הציבורי ועל כך תשלם 60 אלף שקלים. הסכום הועבר באופן שווה לארבע תושבות העיר שהגישו את התביעה לאחר שחשו נפגעות מסיסמאות השלטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully