וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: חיזבאללה גייס פלסטינים לפיגועי ירי והתאבדות בישראל

לפי שב"כ, פעילי הארגון בלבנון ובעזה יצרו קשר עם תושבי הגדה, במטרה להוציא לפועל פיגוע התאבדות באוטובוס ופיגוע ירי נגד חיילים. שמונה פעילים נעצרו. "חיזבאללה שם למטרה ללבות את הטרור"

עריכה: ניר חן

(בדצמבר: נחשפה חוליית טרור בטול כרם שהופעלה על ידי בנו של נסראללה)

חוליות טרור של פלסטינים תושבי הגדה המערבית, שגויסו דרך הרשתות החברתיות ובהן פייסבוק על ידי גורמי חיזבאללה בלבנון וברצועת עזה, תכננו להוציא לפועל פיגועי ירי והתאבדות בישראל - כך הותר היום (שלישי) לפרסום. שמונה פלסטינים נעצרו בחודשים האחרונים על ידי שב"כ ובשיתוף פעולה עם צה"ל והמשטרה.

לפי שב"כ, בחודשים האחרונים פעילי חיזבאללה יצרו קשר באמצעות פייסבוק גם עם ערבים אזרחי ישראל במטרה לגייס אותם לפעילות טרור. ניסיונות גיוס אלה אותרו על ידי שב"כ, שהחתים את האזרחים על מסמך משפטי המבהיר כי המשך קיום הקשר עם הארגון מהווה עבירה על החוק. כמו כן, הובהר כי ניסיונות גיוס אלה בקרב ערביי ישראל לא צלחו.

עוד בוואלה! NEWS:
נסראללה: "מלחמת לבנון השנייה גרמה לישראלים לאבד אמון בצה"ל"
כלי תקשורת בלבנון קוראים למאבק מזוין בישראל: "לשחרר את רג'ר"
כישלון רודף כישלון: כך חיזבאללה מנסה להחדיר סוכנים לישראל כבר 20 שנה

תמונות פעילי טרור תושבי הגדה שגויסו בידי חיזבאללה. 16 באוגוסט 2016. שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
החוליות שנחשפו/מערכת וואלה! NEWS, שב"כ

מחקירת שב"כ עולה כי מוסטפא כמאל הינדי, תושב קלקיליה בן 18, גויס בחודש דצמבר 2015 לחיזבאללה באמצעות דף פייסבוק פרו-פלסטיני. בחקירתו התברר כי הוא היה בקשר עם מפעילו בחיזבאללה דרך פייסבוק ובהמשך בדואר אלקטרוני, לעתים בהודעות מוצפנות. הינדי הונחה לגייס חוליית פעילים ולבצע פעילות נגד מטרות ישראליות, כולל פיגוע ירי נגד כוחות צה"ל באזור קלקיליה.

הינדי נעצר בתחילת חודש יוני האחרון, יחד עם ארבעת חברי החוליה שגויסו על ידו, והוגשו נגדם כתבי אישום לבית המשפט הצבאי ביהודה. חברי החוליה כולם תושבי קלקיליה, והם כוללים את מוחמד אמין דאוד, פעיל חמאס בן 22, שסייע בגיוס חברים נוספים לחוליה; טאהר מחמוד נופל, בן 22, שסיפק לחוליה חומרים לייצור מטעני חבלה; אסלאם אבו שועייב, בן 21, שאסף מידע על סיורי הצבא באזור קלקיליה; ובראא סעיד חמאד, בן 19, שסייע בהכנת מטענים.

פעיל אחר, מוחמד פאיז אבו ג'דיאן, הוא איש חיזבאללה מרצועת עזה. הוא גייס דרך פייסבוק לפחות שלושה פעילים מהגדה המערבית, שהונחו לבצע פיגועים. מחקירתם נחשפו תכניות לפיגוע התאבדות באוטובוס ישראלי, פיגוע ירי נגד כוחות צה"ל ופיגועים נוספים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פלסטין חורה" - "פלסטין חופשית". אחד מדפי הפייסבוק ששימשו לגיוס פעילים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד ממגויסיו של אבו ג'דיאן הוא אוסמה נוואף סיד נג'ם, בן 36 מקבלאן שמדרום לשכם, ואחד ממייסדי הזרוע הסטודנטיאלית של ארגון "חזית ג'בריל" בגדה המערבית. לאחר שגויס בפייסבוק, הוא קיבל כסף מחיזבאללה והונחה לבצע פיגועים ולגייס פעילים נוספים. עד למעצרו הספיק נג'ם לקבל 900 דולרים עבור פעילותו.

נג'ם היה בקשר עם גורמים ברצועת עזה ובסוריה. יחד הם החלו לקדם הקמת תא טרור של חזית ג'בריל בגדה. הוא נעצר ב-17 במרץ 2016, והוגש נגדו כתב אישום לבית המשפט הצבאי ביהודה המייחס לו, בין היתר, חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, מגע עם האויב והכנסת כספי אויב לאזור.

מואמן עבד א-רחמאן נשרתי, תושב ג'נין בן 22, גויס גם הוא על ידי אבו ג'דיאן דרך פייסבוק. הוא הונחה לרכוש נשק ולבצע פיגוע ירי נגד כוחות צה"ל באזור ג'נין. מחקירתו עלה כי הוא היה בקשר טלפוני עם אבו ג'דיאן, שהנחה אותו להסיר את תמונתו ואת שמו מפייסבוק ולהשתמש בכתובת דואר אלקטרוני חשאית, על מנת להקשות על איתורו בידי כוחות הביטחון.

הובטח לו תשלום של 30 אלף שקלים לאחר הפיגוע, והוא אף הונחה להקים חוליית טרור. כמו כן, מחקירתו עלה כי בעבר ייצר מטענים והשליך אותם לעבר כוחות הביטחון במחנה הפליטים שבו הוא מתגורר. נשרתי נעצר ב-31 במאי 2016, וכתב אישום הוגש נגדו לבית המשפט הצבאי ביהודה.

האדם השלישי שנעצר בגין קשריו עם אבו ג'דיאן הוא מוסטפא עלי מחמוד בשאראת, בן 49 מטמון שמצפון-מזרח לשכם, שנעצר בעבר בשל פעילותו בחזית העממית. גם הוא גויס דרך פייסבוק, והיה בקשר טלפוני עם אבו ג'דיאן. במסגרת הקשר עם מפעיליו בחיזבאללה, באמצעות דואר אלקטרוני מוצפן, הוא הביע נכונות לבצע פיגועים ולאסוף מידע מודיעיני.

בשאראת, שציין בפני מפעיליו בחיזבאללה כי הוא בעל 30 שנות ניסיון בפעילות ביטחונית, אף הביע נכונות לגייס פעילים נוספים, וציין כי הוא מעוניין ללמוד כיצד לייצר חומרי נפץ ומטעני חבלה. הוא נעצר ב-2 יוני 2016, וכתב אישום הוגש נגדו לבית המשפט הצבאי ביהודה המייחס לו, בין היתר, נשיאת משרה בהתאחדות בלתי מותרת, וכן חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת.

להערכת שב"כ, בשנים האחרונות מנסה יחידה 133 של חיזבאללה לבסס תשתיות טרור בשטחי ישראל והגדה המערבית, אולם עד כה מאמצים אלה כשלו. "ארגון חיזבאללה שם לו למטרה להמשיך וללבות את אירועי הטרור בתקופה האחרונה, וזאת מרחוק ותוך ניסיון שלא לתת ביטוי בולט למעורבותו", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully