וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינט איסטווד מגן על טראמפ: "דבריו גזעניים? תתגברו על זה"

4.8.2016 / 12:40

השחקן ההוליוודי אמר בריאיון למגזין אמריקני כי המועמד הרפובליקני אומר אמנם "דברים טיפשיים", אך ציין כי היחס השלילי כלפיו אינו מידתי. "לכולם נמאס מתקינות פוליטית, זה דור פחדן", אמר

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

בשיאו של אחד השבועות הקשים ביותר של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ במרוץ לנשיאות, ובזמן שרבים מחברי מפלגתו תוקפים אותו על דבריו נגד אב החייל המוסלמי חיזר חאן או על כך שסירב להביע תמיכה בג'ון מקיין ובפול ראיין, הוא מקבל חיזוק ממקום בלתי צפוי – הוליווד. השחקן הוותיק קלינט איסטווד, רפובליקני ידוע שכיהן בעברו כראש העיירה כרמל שבקליפורניה מטעם המפלגה, גינה את המתקפות על טראמפ בתקשורת ואמר: "תתגברו על זה".

בריאיון למגזין האמריקני אסקווייר, התייחס השחקן המפורסם לאמירותיו של טראמפ נגד מיעוטים בארצות הברית, שכללו בין היתר את הצעתו לאסור כניסת מוסלמים למדינה. הוא ציין כי טראמפ אמנם "אמר הרבה דברים טיפשיים", אך הדגיש: "כל המועמדים אומרים דברים טיפשיים, משני הצדדים, אבל במקרה של טראמפ כולם – כולל התקשורת, אומרים 'אוי זה גזעני' ועושים מזה עניין גדול. פשוט תתגברו על זה לעזאזל, זוהי תקופה עצובה בהיסטוריה".

הוא יצא נגד התקינות הפוליטית האמריקנית, ואמר כי "זהו דור פחדן", תוך שימוש במילת הגנאי "פוסי". לדבריו, "טראמפ עלה על משהו. בחשאי, לכולם נמאס מהתקינות הפוליטית, אבל כולם הולכים על ביצים".

עוד כתבות בנושא:
"הרפובליקנים בפאניקה": כדור השלג שמאיים לרסק את הקמפיין של טראמפ
ממשיך להסתבך: "טראמפ שאל את יועצו - מדוע שלא נשתמש בנשק הגרעיני?"
מחנה טראמפ האשים את אובמה במות החייל המוסלמי - שנהרג בכלל תחת בוש

קלינט איסטווד. GettyImages
"כולם הולכים על ביצים". איסטווד/GettyImages

"אנו רואים אנשים מאשימים אנשים אחרים בהיותם גזענים, אבל בתקופתי כל הדברים האלה לא נחשבו גזעניים", הוסיף איסטוורד. הוא אמנם לא אמר כי הוא מעדיף את טראמפ על יתר המועמדים שהתמודו על ראשות המפלגה, אך ציין כי הוא עדיף על המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, ומסיבה זו יצביע לטראמפ "בלי לחשוב פעמיים". "קשה יהיה לשמוע אותה במשך ארבע שנים", ציין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
דונלד טראמפ בעצרת בווירג'יניה, ארצות הברית, 2 באוגוסט 2016. רויטרס
יורד בסקרים. טראמפ/רויטרס

המועמד הרפובליקני רשם ירידה בסקרים בימים האחרונים, לאחר שנשאל בריאיון לרשת ABC ששודר ביום ראשון על דבריו של חאן בוועידה הדמוקרטית, לפיהם הוא "לא הקריב דבר עבור המדינה". בתגובה יצא איל הנדל"ן נגד חאן, וציין כי הבחין בכך שאשתו שתקה. "אולי לא הרשו לה לדבר", עקץ, כרמיזה לדעה הרווחת על מעמד האישה באסלאם.

ההערה הזו קוממה על המועמד לא רק את יריבתו ואת הנשיא אובמה, אלא גם משפחות שכולות רבות ואת עמיתיו למפלגה, בהם הסנאטור והמועמד לשעבר לנשיאות ג'ון מקיין ויו"ר בית הנבחרים פול ראיין. המועמד הרפובליקני הכריז בתגובה שלא יתמוך בהם בפריימריז לקראת בחירה מחודשת לתפקידם בהמשך החודש – דבר שהוביל למשבר של ממש בתוך המפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully