וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קודם כל להרגיע את הנפגע": איך מטפלים בהכשה? לוכד נחשים מסביר

3.8.2016 / 7:35

לוכד הנחשים אלי כהן הסביר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על "התנועה הערה" של בעלי החיים הארסיים בעונת הקיץ ופירט כיצד לזהות ולטפל בהכשה. בתוך כך, הקיץ הלוהט ממשיך - והטמפרטורות בהמשך השבוע יהיו שוב גבוהות מהרגיל

עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

על רקע אירוע הכשת הנחש שבו נפצעה ילדה בת שבע באורח בינוני, הגיע אמש (שלישי) אלי כהן, לוכד נחשים, לריאיון באולפן וואלה! NEWS, כדי להסביר על ריבוי הנחשים בחודשי קיץ וכיצד לזהות הכשה ארסית. "נחשים נמשכים ללטאות, חולדות ועכברים", אמר כהן. "כאשר הטמפרטורה עולה, אנחנו רואים תנועה ערה במיוחד של נחשים לעומת החורף, שבו הם נמצאים בתרדמת".

כהן הסביר כיצד ניתן לזהות אם אדם נפגע מנחש ארסי. "בדרך כלל כאשר מדובר בהכשה, ולא בנשיכה, הנחש ארסי", אמר. "במקרה של נשיכה נראה סימני שיניים, ואילו במקרה של הכשה נראה שני חורים של השיניים הארסיות. צריך לזהות את הנחש, ובעידן האייפונים כדאי גם לצלם את האזור כדי להראות בחדר המיון".

עוד בוואלה! NEWS:
ליד גן שעשועים: בת שבע הוכשה על ידי נחש בצפון; מצבה בינוני
אישה ותינוקת נהרגו בתאונה בצומת פוריידיס; צעירה נוספת במצב אנוש
בת 60 ילדה בניתוח קיסרי: "מוסרת לכל הנשים המבוגרות - יש עוד תקווה"

חמסין בתל אביב. ראובן קסטרו
בחודשי הקיץ הנחשים יוצאים ומגיעים גם לאזורי מגורים. חוף הים בתל אביב/ראובן קסטרו

שלשום הכיש נחש ילדה בת שבע בקיבוץ חוקוק שבמועצה האזורית עמק הירדן. צוותי מד"א העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה במצב בינוני לבית החולים פוריה שליד טבריה. "בסמוך לגן השעשועים ראינו ילדה בת שבע, בהכרה מלאה ועם סימני הכשה ברגל", סיפר יעקב מילר, חובש בכיר במד"א, שטיפל בילדה יחד עם מוטי שורבט, פרמדיק מד"א.

כהן, לוכד הנחשים, מנה חוקים חשובים לטיפול ראשוני לאחר הכשה. "במקרה של הכשת נחש ארסי, בדומה לילדה מקיבוץ חוקוק שהוכשה על ידי נחש צפע, מה שצריך לעשות זה להרגיע את הנפגע כדי שמחזור הדם שלו לא יואץ", הסביר. "אין לעשות חוסם עורקים או למצוץ את הארס, וכן לא לשתות משקאות חריפים או חמים שמאיצים את מחזור הדם. ניתן לשתות מים קרים, להשכיב את הנפגע בצל ולהרגיע אותו עד כמה שניתן, וכמובן לפנותו לבית החולים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

גם בשבוע הקרוב: הטמפרטורות יהיו גבוהות מהממוצע

בחודשים האחרונים פוקדים את אזורנו גלי חום רבים ומזג האוויר שרבי לעתים תכופות, הגורם לנחשים לצאת ממקומות המסתור שלהם. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, הסביר חזאי חדשות ערוץ 10, טל שמאי, על הקיץ החריג הפוקד אותנו. "חודש יוני האחרון היה החם ביותר מאז תחילת המדידות. בטווח הרחוק אנו צופים שגם המשך הקיץ יהיה חם מהרגיל", אמר.

אחת הסיבות לחום החריג של הקיץ הנוכחי היא הטמפרטורות הגבוהות של מי הים התיכון. "בדרך כלל כאשר הים חם מהרגיל, כך גם החלקים הפנימיים של הארץ", אמר שמאי. "בשל אחוזי הלחות הגבוהים אנחנו מרגישים שהטמפרטורות גבוהות הרבה יותר ממה שהן. גם בשבוע הקרוב יהיה חם מהרגיל, והטמפרטורות יהיו מעל הממוצע העונתי".

חוף הים בגבעת אולגה בחדרה. שלומי גבאי
גם השנה, הקיץ חם מהרגיל. חוף הים בגבעת אולגה/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully