וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בקריאה ראשונה: שידורי התאגיד הציבורי יידחו ל-2017

2.8.2016 / 3:15

58 חברי כנסת הצביעו בעד הצעת החוק הדוחה את עליית שידורי התאגיד לתקופה שבין ינואר לאפריל. 22 הצביעו נגד. ח"כ כבל: "מקווה שנסיים את הסאגה הבלתי נגמרת, העובדים סובלים"

עריכה: ניר חן צילום: מאצ'י הוף

(בווידאו: השרה גמליאל תוקפת את רגב בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "חוסר הבנה בדמוקרטיה")

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה ראשונה את הצעת החוק הדוחה את עליית שידורי התאגיד הציבורי לתקופה שבין ינואר לאפריל 2017. עם זאת, שר התקשורת ושר האוצר יוכלו להקדים את שידוריו אם מועצת תאגיד השידור תודיע כי התאגיד מוכן לשדר. 58 חברי כנסת הצביעו בעד הצעת החוק, 22 הצביעו נגד וח"כ אחד נמנע. כעת תעבור הצעת החוק לדיון בוועדת הכלכלה.

במהלך הדיון שקדם להצבעה אמר יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), כי הוא "מאוד מקווה שבוועדת הכלכלה נסיים את הסאגה הבלתי נגמרת הזו של תאגיד השידור הציבורי כי אנחנו במצב שבו רשות השידור סיימה את תפקידה ומי שסובל יותר מכל אלה העובדים. אני מקווה שמחר כולם יתגייסו בהצבעות לקריאה שנייה ושלישית כדי להתחיל את הדרך החדשה של התאגיד".

עוד בנושא:
ח"כ ביטן יוזם חקיקה לסגירת תאגיד השידור: "יחסוך כסף למשלם המסים"
סערה בממשלה על חוק התאגיד; שקד: "נמאס מההתבכיינות שלכם"
גמליאל על רגב: "חוסר הבנה בדמוקרטיה"; כחלון: "הממשלה צריכה חופשה"

יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל, בדיון הוועדה בנושא מתווה הגז, נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
"מקווה שכולם יתגייסו בהצבעות לקריאה שנייה ושלישית". כבל/נועם מושקוביץ

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) טענה כי "אף אחד כאן לא מבין שאין בכלל כוונה לפתוח את התאגיד הזה, לא ב-2017 ולא ב-2018 ולא בכלל. כוונת המחוקק הייתה שהתאגיד יפעל אבל ראש הממשלה סופר כיפות, הוא סופר אנשים. מי מפרגן לו ומי לא". לדבריה, "שר התקשורת לא רוצה את התאגיד הזה. כדאי שתבינו: השידור הוא של הציבור גם אם זה לא מוצא חן בעיניכם".

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) אמר בדיון כי "פוליטיקאים הרסו את רשות השידור ואת השידור הציבורי בישראל, ולא רק הממשלה הזו. התקשורת בישראל היא פלורליסטית, מגוונת ובועטת, אבל לפי מירי רגב ואופיר אקוניס, הם רוצים תקשורת מונוליטית וצייתנית. כל מה שנראה לראש הממשלה שלא בשליטתו הוא לא לרוחו".

גם ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) תקף את הצעת החוק ואמר כי מדובר ב"מהלך מתוכנן רב שלבי שסופו הקמת תאגיד שידור קיסרי". לדבריו, "ראש הממשלה מעולם לא רצה להחליף את רשות השידור במשהו חדש יותר אלא לפרק את השידור הציבורי בישראל. אנחנו צריכים להודות לשרים אופיר אקוניס ומירי רגב על גילוי הלב שלהם. הם אמרו את מה שראש הממשלה חושב".

בניין רשות השידור. ראובן קסטרו
"מהלך מתוכנן שסופו הקמת תאגיד שידור קיסרי". בניין רשות השידור/ראובן קסטרו

בתחילת השבוע נודע לוואלה! NEWS כי יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת דוד ביטן, יוזם הצעת חוק לסגירת תאגיד השידור הציבורי וכי השרים דנו בנושא בישיבת הממשלה. ביטן מתכוון לגייס תמיכה בנושא במהלך פגרת הקיץ של הכנסת ולקדם את החקיקה עם שובה מחופשה.

"לא צריך לדחות את עליית השידור – אפשר לבטל את התאגיד ולהישאר עם רשות השידור הקיימת ולהגיע לאותה תוצאה. המשך קידומו של התאגיד יעלה למשלם המסים הרבה יותר מאשר שימוש ברשות השידור הקיימת", אמר ביטן בישיבה. לדבריו, כבר בוטלה האגרה והחל תהליך התייעלות פנימי ברשות השידור, לכן אין טעם בקידום התאגיד החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully