וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה והקואליציה איימו לשתק את פעילות הכנסת - וחזרו בהן

27.7.2016 / 12:00

יו"ר הקואליציה הודיע כי כל הצעות החוק שיעלו מטעם האופוזיציה יוחרמו לאחר שח"כים מטעמה הגישו מאות הסתייגויות על התקציב הדו-שנתי בוועדת הכספים. בתגובה, האופוזיציה הודיעה כי תחרים את ההצבעות: "התנהגות בריונית". שעה קלה לאחר מכן הסכימו הצדדים לחזור לשגרה

צילום: רוני כנפו ובני בן סימון, עריכה: ניר חן

(בווידאו: פתיחת מושב הקיץ בכנסת, בחודש מאי)

האופוזיציה הודיעה הבוקר (רביעי) כי תחרים את כל דיוני והצבעות מליאת הכנסת במחאה על החלטת יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (ליכוד), להתנגד כל הצעות החוק העולות מטעמה. ואולם, זמן קצר לאחר מכן נועדו הצדדים בלשכתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין והגיעו להסכמה, שמשמעותה חזרה לשגרה. המשך הדיונים על התקציב ימשכו בוועדת הכספים כמתוכנן.

העימות בין הצדדים החל אמש בדיון לילי שהתקיים על התקציב הדו-שנתי בוועדת הכספים. במסגרתו, חברי הכנסת של האופוזיציה, בראשות ח"כ סתיו שפיר, הגישו מאות הסתייגויות ויצרו פיליבסטר שמנע את ההצבעה המתוכננת, שנדחתה בסופו של דבר למחר.

בתגובה לכך הודיע הבוקר ביטן לראשי סיעות יש עתיד והמחנה הציוני כי הקואליציה תתנגד לכל הצעות החוק שלהן שצפויות לעלות היום להצבעה במליאה - ללא קשר להחלטת ועדת שרים. במגעים עם הסיעות הוחלט להחריג חלק מהצעות החוק מההחלטה, למשל זו של ח"כ יעקב פרי (יש עתיד), שאושרה השבוע בוועדת שרים לחקיקה, הקובעת שלילה של זכויות פנסיוניות וסוציאליות ממחבלים.

לקריאה נוספת:
בנט על המנהרות: "מי שלא לומד, יטעה שוב"; גורם בליכוד: "הוא משקר"
ח"כים ערבים זועמים על סרטון נתניהו: "ספין, לא קונים את מפגן הצביעות"
ביטול חובת לימודי ליבה במוסדות חרדיים אושר בקריאה ראשונה

מליאת הכנסת בפתיחת הדיונים על חוק המשילות.מרץ 2014. טלי מאייר
הקואליציה מענישה, האופוזיציה מחרימה. מליאת הכנסת/טלי מאייר

שעה קלה לאחר מכן נועדו הצדדים בלשכתו של אדלשטיין, כאמור, והגיעו להסכמה. "אני כל הבוקר מקבל כאן הודעות משמעת וכל מני צעדים שהקואליציה מתכוונת לנקוט, ועכשיו ההודעה הזו של האופוזיציה. זו לא הדרך לקיים את הפרלמנט. מי שרוצה יש ועדת הסכמות כל יום שני, שם מדברים, לא תמיד מסכימים. יש מספיק תרגילים פרלמנטרים שאפשר לעשות והרבה דרכים שהתקנון מאפשר. אם נגיע פה לצעדי ענישה וחרמות משני הצדדים, לא יישאר הרבה מהמוסד הזה ולא מהמליאה ובסוף כולם ניזוקים, גם חברי הכנסת וגם הציבור בישראל", אמר.

"התנהגות בריונית"

תגובת האופוזיציה למהלך של ביטן לא איחרה לבוא. רכזת האופוזיציה, יו"ר סיעת המחנה הציוני ח"כ מרב מיכאלי, הודיעה מוקדם יותר היום כי בתגובה ל"עונש", תחרים האופוזיציה את המליאה. במכתב שהעבירה לאדלשטיין, מחתה מיכאלי על ההתנהגות "הבריונית והשערורייתית" של ביטן וביקשה ממנו "להתערב לאלתר ולמצוא פתרון מידי למצב".

לדברי מיכאלי, "התנהגות האופוזיציה אליה התייחס יו"ר הקואליציה היתה פיליבסטר והעלאת הסתייגות בהתנגדות לחוק לא-חוקתי של תקציב דו-שנתי - כלי בסיסי של האופוזיציה בעבודת הכנסת. לדידנו, מדובר בשבירת כל מוסכמה בהתנהלות פרלמנטרית סבירה".

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן באירוע "שבתרבות" בבאר שבע, 25 ביוני 2016. דוברות עיריית באר שבע, מערכת וואלה! NEWS
"התנהגות בריונית". ביטן/מערכת וואלה! NEWS, דוברות עיריית באר שבע

מיכאלי קיבלה גיבוי גם מראש סיעתה, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג. לדבריו, "ביטן מתנהג כמו בריון. האיומים הריקים שלו הם ניסיון עלוב להלך אימים על חברי כנסת שמובילים מאבק ראוי וצודק בחוק שדורס את מעמדה של הכנסת ואת כוחם של ועדת הכספים ושליחי הציבור. המאבק שהובילו אמש ח"כ סתיו שפיר, יעל כהן פארן, יוסי יונה ומיקי לוי הוא מאבק על היסוד הדמוקרטי שהולך ונשחק בישראל - פשוט כי נתניהו מעדיף שלטון יחיד, כמעט מלוכני, בו אין דין ואין דיין, רק הישרדות . אנחנו לא ניתן לכנסת להפוך לחותמת הגומי של הגחמות של נתניהו ובריוניו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully